Offshore??

• Trådstarter Trådstarter Eiriin123
  • Opprettet Opprettet
E

Eiriin123

Guest
Noen her som jobber offshore eller har en mann/ dame som jobber offshore ? Hvordan er det med rom? Sover man sammen med andre??
Og hva mener de med «uspesifisert tur»?

Hei
Jeg hadde et forhold til en mann som jobbet offshore. Han hadde alltid rom for seg selv. Vet ikke helt med uspesifisert tur, men han dro aldri til samme sted hver gang, ble bare sendt dit det var behov, var sånn hans kontrakt var. Kan jo være noe lignende

Det kommer an på hvilken plattform man drar på, men på norsk sokkel har man som regel egen lugar. På noen plattformer deler man bad med noen som jobber motsatt skift (dag/natt). Hvis det er på britisk sokkel, eller andre steder i verden er det mer vanlig å dele lugar med andre. Når de snakker om uspesifiserte turer er det enten at man ikke vet hvilken plattform man skal til enda, eller at man ikke vet nøyaktig varighet på turen man skal på (det er nok booket plass på hjemreise, men denne blir med stor sannsynlighet endret). Da er man som regel ikke i en fast rotasjon et sted.

Det kommer an på hvilken plattform man drar på, men på norsk sokkel har man som regel egen lugar. På noen plattformer deler man bad med noen som jobber motsatt skift (dag/natt). Hvis det er på britisk sokkel, eller andre steder i verden er det mer vanlig å dele lugar med andre. Når de snakker om uspesifiserte turer er det enten at man ikke vet hvilken plattform man skal til enda, eller at man ikke vet nøyaktig varighet på turen man skal på (det er nok booket plass på hjemreise, men denne blir med stor sannsynlighet endret). Da er man som regel ikke i en fast rotasjon et sted.

kan det bety at de kommer hjem før 14 dager er gått, eller at det blir lengre enn 14 dager? Trodde alltid det kun var 14 dager:)
Hvordan er det med utroskap offshore? noen som har hørt noe ?

Jeg har hatt en landjobb i en stilling hvor jeg har hatt mye kontakt med personellet offshore. Det hender at det er utroskap offshore og i forbindelse med kurs/samlinger på land hvor deler av crewet reiser sammen og bor på hotell.
Mitt inntrykk er uansett at det ikke det er noe større problem enn hva det er i andre bransjer osv. Altså, skjer det så skjer det i alle bransjer og på alle arbeidsplasser, ikke utelukkende fordi det er offshore :)

Jeg hadde glatt sendt mannen min offshore til tross for alt jeg har hørt og blitt fortalt. For jeg hører det like ofte på feks kontorjobber osv.

Jeg har hatt en landjobb i en stilling hvor jeg har hatt mye kontakt med personellet offshore. Det hender at det er utroskap offshore og i forbindelse med kurs/samlinger på land hvor deler av crewet reiser sammen og bor på hotell.
Mitt inntrykk er uansett at det ikke det er noe større problem enn hva det er i andre bransjer osv. Altså, skjer det så skjer det i alle bransjer og på alle arbeidsplasser, ikke utelukkende fordi det er offshore :)

Jeg hadde glatt sendt mannen min offshore til tross for alt jeg har hørt og blitt fortalt. For jeg hører det like ofte på feks kontorjobber osv.

Ja, men tror det er lettere å gjør det offshore. Der bor du jo egentlig med de i 14 dager(?) Her er det ikke noe kurs og sånn på hotell. Dette er på en plattform:) er veldig redd for utroskap der..

kan det bety at de kommer hjem før 14 dager er gått, eller at det blir lengre enn 14 dager? Trodde alltid det kun var 14 dager:)
Hvordan er det med utroskap offshore? noen som har hørt noe ?

Det vil si at man kan bli både mer eller mindre enn 14 dager ja, men man planlegger aldri for mer enn 14 dager, og 3 uker er vel det som er maks man får lov til å være ute (på norsk sokkel). Etter det jeg har hørt er det ikke noe mer eller mindre utroskap der enn på andre arbeidsplasser. Hvis noen vil være utro får de det til enten det er på land eller offshore. Og med tanke på at det ikke er lov med alkohol offshore, blir ikke det noe sex i fylla heller.
Jeg har vært et par turer offshore selv, og fikk egentlig inntrykk av at de fleste var slitne på kvelden og helst bare ville slappe av og kontakte familien før de gikk å la seg. Samboeren har vært offshore i andre land, og har vært på verft i 7 uker i strekk til tider, og jeg var aldri bekymret for noe utroskap.

Mannen jobber offshore og han deler lugar med en annen person som går motsatt, altså som går natt når mannen min går dag og omvendt.

Ja, men tror det er lettere å gjør det offshore. Der bor du jo egentlig med de i 14 dager(?) Her er det ikke noe kurs og sånn på hotell. Dette er på en plattform:) er veldig redd for utroskap der..
Men samtidig er de jo edru der 24/7. Om en person er ute etter å være utro og i tillegg gjør det i edru tilstand så ville h*n nok vært det enten h*n jobbet på land eller til havs :)
Ja, men tilhørende det å jobbe på plattform er det ofte kurs og lignende som må tas i friperioder og da må de jo bo på hotell dersom det ikke er akkurat i området hvor de selv bor. Mye kurs og samlingsaktiviteter i friperiodene på de der hvor jeg jobbet hvertfall og det er et av landets største riggselskap :)

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg mer når h*n er i havet enn når h*n er hjemme. Når h*n er hjemme på fri har h*n vel mye tid i huset/leiligheten mens du er på jobb/skole også kanskje? Såfall har h*n jo på sett og vis da stor mulighet til å være utro der også :) og der er kanskje alkohol også involvert?

Har selv jobbet offshore, og min mann jobber enda offshore. På norsk sokkel deler man ikke rom med noen på natten, men man kan dele seng, man vrir sengen. Slik at det er en som sover der om natten, og en på dagtid. :)

Uspesifisert tur menes at man ikke har fått en 14 dager tur, men man kan fort bli jobbende i 14 dager. I de fleste tilfeller får man uansett betalt for 14 dager, selv om man bare skulle bli jobbende i 6 dager. Dette forekommer når det er noe som haster, og de er usikker på hvor mye arbeid som gjenstår.

Om du er veldig redd for utroskap, ville det kunne skjedd uansett jobbsted. Og er ikke noe som er ekstra utbredt på en Platform. Men jobber, spiser og sover. 14 dager med 12 timersskift er slitsomt, og ikke en ferie ;) Jobb heller med deg selv og din usikkerhet ang forholdet deres, for ellers blir det forferdelig hver gang mannen reiser på jobb.

Har man som jobber offshore. 2 uker på 4 uker av. Alltid på samme plattform. Har eget rom, med unntak under stans, da delte han rom med en som jobbet dag når han jobbet natt. Men tror dette varierer veldig på hvilket firma du jobber for

Når det gjelder offshore-arbeid og utroskap så har jeg inntrykk av at det som heller er «problemet» er at det er den som er igjen hjemme på land som er utro når mannen er borte i ukesvis. (Generaliserer bare litt ang kjønn her)

Men om du ikke kan stole på mannen din offshore - kan du dessverre ikke stole på han i andre sammenhenger heller. Er det noe spesielt som gjør deg usikker rundt dette?

Når det gjelder offshore-arbeid og utroskap så har jeg inntrykk av at det som heller er «problemet» er at det er den som er igjen hjemme på land som er utro når mannen er borte i ukesvis. (Generaliserer bare litt ang kjønn her)

Men om du ikke kan stole på mannen din offshore - kan du dessverre ikke stole på han i andre sammenhenger heller. Er det noe spesielt som gjør deg usikker rundt dette?

Sant det, jeg stoler ikke så mye på han. Det er vell pga han lyver om småting hele tiden. Jeg vet han aldri har vært utro, men han lyver om penger og mye annet. Da tenker jeg alltid at en kan lyve om flere ting. Helt feil av meg sikkert :) men jobber med det;)

Det vil si at man kan bli både mer eller mindre enn 14 dager ja, men man planlegger aldri for mer enn 14 dager, og 3 uker er vel det som er maks man får lov til å være ute (på norsk sokkel). Etter det jeg har hørt er det ikke noe mer eller mindre utroskap der enn på andre arbeidsplasser. Hvis noen vil være utro får de det til enten det er på land eller offshore. Og med tanke på at det ikke er lov med alkohol offshore, blir ikke det noe sex i fylla heller.
Jeg har vært et par turer offshore selv, og fikk egentlig inntrykk av at de fleste var slitne på kvelden og helst bare ville slappe av og kontakte familien før de gikk å la seg. Samboeren har vært offshore i andre land, og har vært på verft i 7 uker i strekk til tider, og jeg var aldri bekymret for noe utroskap.

helt sant, om noen vil vær utro så får dei det til uansett. Men samtidig så tviler jeg mange går rundt å tenke at en «vil» vær det. Men om det kommer rette personen, så tror jeg det kan være lett uansett, kanskje. uansett, jeg har roet meg litt, og slapper egentlig av. Prøve å tenke hele tiden at om samboeren er/vil vær utro så kan jeg ikke stoppe det, og da betyr han ikke noe mer:)

Back
Topp