Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
5/5 var jo en enormt dårlig ordningsambo jobber på båt.. 5 uker hjemme og 5 uker på jobb... spent.no! Men, tenker at når mange andre klarer det, så bør jeg også klare det![]()
5/5 var jo en enormt dårlig ordningmin går 2/4 og det har gått kjempe fint med et barn, men spendt på 2 mann nå.
Hvordan er turnusen forhold til teminen hos deg? Min skal ut 3 dager etter terminog har ikke rett på fødselspermisjon.
Ja det blir spennende... Har lufta litt tanken om han skal få seg ny jobb... Men fytti så godt vi har det når han har friMin mann jobber også offshore 2/3 og 2/4. Har 2 barn fra før, så veldig spent på hvordan dette skal gå. Eldste er 10år, så går mye tid med lekser. Vet at det vil bli litt stressMen har valgt det selv, er de 2-3 første årene som blir mest hektisk, så går det seg til
Gleder meg hvertfall masse til å bli 3 barns mamma ♥♥♥
det at di ikke har rett på fødselspermisjon er det kjipeste synes jegJa, er jo det som er luksusen. Og så er det bedre betalt enn å jobbe hver dag på land![]()
Han er forresten midt i en offshore tur når jeg har termin. Det kan jo bli spennende![]()
Min arbeider og på rigg, og har 2/4 turnus. Men her sier han at når termin faller i de to ukene har er på sjøen så får han permisjon den perioden. Så vi er forberedt på at han blir hjemme fra starten av september til midten av november (skal egentlig ut de to første ukene i oktober). Hvorfor mener dere Offshorearbeidere ikke har rett på permisjon i forbindelse med fødsel? Og om det så må være ulønnet så syns jeg det er viktigere å være sammen om fødselen enn å få de pengene.
Dette står i arbeidsmiljøloven:
"faren rett til omsorgspermisjon i 2 uker i forbindelse med fødselen. Denne retten gjelder enten mor er hjemmearbeidende eller utearbeidende. Forutsetningen er at far bruker tiden til å ta seg av familien. Permisjonen skal i utgangspunktet tas ut innenfor rammen av 2 uker før fødselen og 2 uker etter morens hjemkomst fra sykehuset. Omsorgspermisjonen er etter loven ulønnet, men faren kan få permisjon med lønn på grunnlag av tariffavtale eller annen arbeidsavtale."