"Offentliggjøring"

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hvor langt var du på vei før du fortalte det til de rundt deg?

Jeg var uke 10 da vi fortalte det til nærmeste familie og jeg fortalte det til arbeidsgiver, da var det umulig å holde det hemmelig lengre siden jeg var i så dårlig form :) Var i uke 24 da det ble "offentlig", men har ikke holdt det hemmelig ved spørsmål siden uke 13 :)

Til de helt nærmeste og sjefen ble det tvingt fram allerede i uke 7 da jeg fikk hyperemesis. Men fortalte det til folk jeg møtte fra uke 12-13. Etter det har jeg ikke gått ut og offentliggjort det på noe vis, men spørsmålene har kommet og jeg har bekreftet :)

Fortalte det til mamma da jeg var rundt 6 uker, var det vel:-) Var så dårlig, og hun spurte så mange ganger om vi ikke kom oppover en tur snart (bor 2 timer unna med bil, og det var en stund siden vi hadde vært på besøk). Svigerfar fikk vite det samme dagen, han var her på overnatting og spurte om jeg ville ha en øl, hvorpå jeg takket nei:-P Uvanlig til meg å være på en varm sommerdag;)
Svigermor fikk også tlf samme dagen, men hun hadde skjønt det for lenge siden, så hun blei ikke overraska:-P

Ellers har jeg ikke offentliggjort noe på Facebook e.l. enda, følte ikke noe stort behov for det.. Men dersom noen har spurt, så har jeg bekreftet det :-)

Vi ble gjennomskuet av et vennepar tre dager etter positiv test da vi var på middag med de. Ellers fortalte vi kommende besteforeldre etter tidlig ultralyd i uke 10. Resten begynte vi vel å fortelle så smått da vi var ca 15 uker på vei. Har ikke lagt noe ut på facebook eller noe slikt da vi ikke føler behovet for det :)

Skjedde litt sporadisk her:-) Fortalte det til ei venninne som har termin noenlunde samtidig ganske så med en gang. Jobben/rektor fikk vite det rundt uke 10-11 (da tok jeg sommerferie), nærmeste familie rundt uke 11-12 og venner etter uke 12 og utover alt etter som når jeg traff dem:-) Har ikke offentliggjort det via facebook, men lurte på å snart skrive noe:-)

Rett etter positiv test fortalte vi det til mamman min og foreldrene hans vår og et par venner, i tilegg fikk de nærmeste på jobb vite det da også, pga at det var prøverør og flere har fulgt oss i den prosessen:) noen gode venner og søsken i uke 9-11 (etter et par tidlige ultralyder). resten vi vil skulle vite det ble sendt mld med bilde som viste at vi skulle ha tvillinger i uke 13 eller noe! La det faktisk ut på facebook etter oul i uke 19, er jo veldig stolt og glad for at vi endelig skal bli foreldre så klarte liksom ikke la være å dele det!:Heartpink:happy7

Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene dagen etter at vi fikk vite det, dvs i uke 6. De nærmeste kollegaene mine og ledelsen måtte også få vite det tidligere enn planlagt, rundt uke 8, på grunn av hyperemisis. Resten av den nærmeste familien fikk vite det mellom uke 10 og 12. Vi la det ut på facebook etter oul i uke 19, men da hadde det ikke vært hemmelig på en stund :-)

Fortalte det til kommende besteforeldre med en gang. Resten av familien etter uke 12. Og vi har enda ikke offentliggjort det, er 24+3. Har liksom bare ikke kommi så langt. Alle som møter oss ser det jo, men er ikke alle som veit det enda. Har til å med ei jakke jeg ikke ser gravid ut i.

Fortalte det til nærmeste famile rundt uke 8 hvis jeg husker riktig. Fortalte det til sjefen etter ferien, da var jeg rundt 16 uker på vei. Etter jeg hadde sagt det på jobben var det ingen hemmelighet lenger :)

Til de nærmeste på jobb og familien ble det allerede fortalt rundt uke 7 pga en operasjon. Siden har venner når vi har møttes fått vite det. Ellers er det fortsatt mange som ikke vet det. Føler ikke for å fortelle det, så det er sikkert mange som får seg en overraskelse ved fødselen.

Back
Topp