Offentlig venting!

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Hvor lenge ventet dere fra henvisning ble sendt til medisinstart? Vi ønsker forsøk sånn mellom april og juni og tenker å få sendt inn henvisning i slutten av juli da jeg skal til gyn. Høres det greit ut? Da er lille bare 5 mnd så føles veldig rart. Men hun vil jo være over året når vi starter nytt forsøk. Vi skal forresten til Porsgrunn.

Henvisning ble sendt i slutten av juni i fjor og jeg begynte på medisiner 25.mai i år. Men stod på venteliste på lap. Operasjon i mellomtiden. 4 mnd ventetid på den som da ble i mars. Dessverre gikk det ikke vår vei på første IVF, men vi kommer sterkere tilbake i midten av august for neste ICSI :)

Om du sender henvisning "for tidlig" så kan du jo uansett selv styre hvilken syklus du vil ha oppstart etter at du er "inne" i systemet (hvilken mens du vil ringe inn). :) Jeg vet ikke tidsperspektivet i Porsgrunn. (Jeg er henvist til OUS, og ble henvist i februar, forsamtale i mai, oppstart medisiner i juli og selve forsøket blir i august).

Last edited:
For oss tok det 5 måneder fra søknaden var mottatt til medisinstart. Det var oslo.

Vi starter så fort vi får mulighet i grunn vi. Jeg er bare så usikker på om vi faktisk får forsøk offentlig :(

Vi sendte søknad i juli, innkalt til forsamtale i januar og fikk oppstart med hormoner april. Ble én mnd forsinket grunnet en mulig cyste de ville se nærmere på. :-)

Hvorfor skal dere ikke få det?
Vi har et felles barn sammen. Men hun ble til privat fordi vi ikke ville vente i kø. Jeg har en fra tidligere forhold (det er han som er grunnen til prøverør). Men det går vel på de barna vi har sammen? De teller ikke med han jeg har fra før? Eller?

Vi har et felles barn sammen. Men hun ble til privat fordi vi ikke ville vente i kø. Jeg har en fra tidligere forhold (det er han som er grunnen til prøverør). Men det går vel på de barna vi har sammen? De teller ikke med han jeg har fra før? Eller?
Jeg tror det gjelder barn dere har felles jeg. Men ikke ta meg for fakta, verken jeg eller mannen har noen fra før, så har ikke satt meg inn i reglene. Men mener andre her inne får hjelp selv om de har barn fra før med andre. :)

Dere blir behandlet som par, og som par har dere kun ett barn sammen. Dvs dere skal kunne få nytt forsøk uten problemer :)

Mener vi ventet ca 5 mnd da vi skulle prøve på førstemann.

Back
Topp