Offentlig TUL

Minimalle94

Glad i forumet
Tror dere vi i denne termingruppa rekker å få offentlig TUL rundt uke 12? Er det noen kommuner som har kommet igang med dette tilbudet enda? :) Synes det er vanskelig å finne noe info om dette, men skal høre med jordmor etterhvert. Jeg er bare 5+1 enda.

Tror dere vi i denne termingruppa rekker å få offentlig TUL rundt uke 12? Er det noen kommuner som har kommet igang med dette tilbudet enda? :) Synes det er vanskelig å finne noe info om dette, men skal høre med jordmor etterhvert. Jeg er bare 5+1 enda.
Flere av oss har fått det allerede. Varierer fra kommune til kommune, og jordmor til jordmor. Noen kommuner har ikke hørt om det en gang, andre har begynt å praktisere, mens noen begrenser tilbudet. Jeg tror det er enklere å få tul offentlig om du nærmer deg 35 enn om du er 25. Men virker som de henviser om du har en særskilt grunn til det. Jeg får det grunnet gjentagende spontanaborter, men får det i uke 7+5. Hadde ikke blitt henvist uten den forhistorien. Spurte jordmor. Så du må nesten spørre din kommune om hva som er praksis der :)

Har ikke hørt enda. Har ikke tatt kontakt med lege og drøyer enda noen uker pga spontanabort i uke 6 for bare noen mnd siden.

Men jeg tenker ta kontakt i uke 10 for å høre :-)

Ja i Trondheim. Fikk innkalling dagen etter henvisningen fra fastlege ble sendt :)

Jeg er også fra Trondheim, så kanskje det er håp :) Men da sendte fastlege henvisning uten at det var noen annen grunn til det?

Mulig alder er utslagsgivende da...? Jeg er 37 år, men utover det så er det ingen andre underliggende årsaker for det. Har to friske fine barn født i 2007 og 2020.

Jordmor opplyste siden jeg blir 37 før termin, spurte om jeg ville.Stavanger.

Jeg har fått innkalling :love2 Men er såpass nytt at legene her ikke er klar over at det er et tilbud en gang, jordmor som henviste meg! Så dobbeltsjekk gjerne med noen andre om én i helsetjenesten sier at det ikke er et tilbud!

Jeg bor i en relativt liten kommune i Nordland, og jordmor sa på tlf at hun skal sende henvisning til tidlig ultralyd når jeg har vært på time hos henne nå i kommende uke. Jeg er 31 år. :)

Ja her har vi visst kommet i gang med det, snakket nylig med to gravide som begge hadde vært i uke 11-12 :) men jeg må bestille meg legetime først :D

Mulig alder er utslagsgivende da...? Jeg er 37 år, men utover det så er det ingen andre underliggende årsaker for det. Har to friske fine barn født i 2007 og 2020.
Nei nytt er at alle fra i år skal få tidlig ul :) men ikke alle kommuner har helt kommet i gang. Vi «godt voksne» skal i tillegg få nipt, som normalt.

Alle over 35 får, uansett kommune.
De under 35 har ikke allr kommet i gang, men ser du har fått svar angående ditt område så da krysser vi fingrene for deg. :)
Lurt å ta kontakt angående henvisning kjapt. :)

Jeg fikk fastlegen til å henvise meg, og fikk time i uke 13. Ringte for å høre om det var mulig å framskynde den noen uker, men fikk beskjed om at de ønsket å gjøre det etter uke 13 for å få best mulig resultat på bilder. Tipper jeg bestiller en privat TUL før det, synes det er sååå lenge til uke 13!

Jeg er også fra Trondheim, så kanskje det er håp :) Men da sendte fastlege henvisning uten at det var noen annen grunn til det?
Bor i Malvik, så hører til St.Olavs i dette tilfellet. 33 år nå, 34 når babyen kommer. Jordmor henviste meg til TUL når jeg var på kontroll der når jeg var rundt 6 uker, og fikk kjapt time til TUL. Hun mente at alle får, men at det er klin umulig å få byttet timen, så man må bare ta det tidspunktet man får.

Back
Topp