Offentlig eller privat?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Går dere offentlig eller privat? Er det lang ventetid privat?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi går privat og kom igang på første syklus. Så lenge alle blodprøver og sånn er tatt, så begynner de med en gang. Tok ca. 8 mnd å få time for samtale offentlig. Vet ikke hvor lenge etter samtalen vi måtte ha ventet da.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Må begge parter ta blodprøve? Spørs om det ikke blir privat på oss også! Skal til gyn i morgen så regner med han rekvirerer blodprøver.

Vi gikk offentlig. Det tok 6 måneder før forsamtalen med gynekolog og etterpå måtte vi vente 3 måneder for forsamtalen med ivf avdeling og igjen et par måneder før vi kunne starte. I vårt tilfelle var det greit siden vi skulle bli ferdig med en del ting før vi begynner med prøverør. Så det tar tid.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Han måtte ta blodprøve for hiv og hepatitt. Også sædprøve:) Jeg måtte ta hiv, hepatitt og alle de hormonnivå greiene:)

Vi valgte å gå privat siden det var 8 måneders ventetid :O nå har vi vært igjennom 1 IVF og 1 FER privat, ingen ventetid, men ble dessverre ingen baby utav det..
Så nå venter vi på forsamtale offentlig i august..

Vi tar offentlig. Sendte henvising i august/september. Tok blodprøver i desember. Forsamtale 31 mars og oppstart april/mai. :-)

Edit: så at du spurte om ventetid privat. Det vet jeg ikke..svarte på offentlig jeg;-)

Vi fikk henvisning fra fastlege i slutten av oktober, tok blodprøver i begynnelsen av desember. Forsamtale midten av januar og oppstart på første syklus etter det :) og det er Ullevål :)

Vi tok to forsøk offentlig og tredje privat.
Valgte privat pga dårlige resultater på riksen. Ble gravid på privat-forsøket.
Nå planlegger vi søsken, men enda ikke helt bestemt oss for hvordan...

Vi tok to forsøk offentlig og tredje privat.
Valgte privat pga dårlige resultater på riksen. Ble gravid på privat-forsøket.
Nå planlegger vi søsken, men enda ikke helt bestemt oss for hvordan...

Hvilken privat klinikk gikk dere til da? :) Fantastisk å høre om!

Jeg vet du ikke spurte meg, men vi bruker fertilitetssenteret i Oslo. Veldig fornøyd med behandlingen:)

Og vi søkte selv:)

Jeg vet du ikke spurte meg, men vi bruker fertilitetssenteret i Oslo. Veldig fornøyd med behandlingen:)

Så bra! Vi har gått for denne klinikken :) Har vært hos gyn idag som ikke kunne skjønne annet enn at vi ville få det til :) Eneste negative er at han fant en cyste på eggstokken min som mest sannsynlig har kommer etter EL nå. Så håper den forsvinner av seg selv rimelig raskt.

Er du fornøyd med de? Hadde dere henvisning eller søkte dere selv? Og tok det lang tid hele prosessen? Beklager mye spørsmål.

Ingen henvisning. Kom inn til samtale med en gang, og kunne starte når vi selv ønsket.
Fornøyd? Jaaa, ble jo mamma :)
Jeg er blandt dem som blir lett overstimulert. Jeg sitter med en følelse av at hos riksen var det veldig viktig at jeg ikke ble dårlig, med ul og blodprøve hver dag fra sprøytedag 4. Og justering av dose opp og ned hele veien.
Hos ivf-klinikken følte jeg derimot at de var mer opptatt av jeg skulle bli gravid og at alt annet var ned prioritert. De ble nok kanskje litt overrasket av at jeg ble så dårlig av så liten dose, men det endte altså med sykehusinnleggelse. Jeg er litt skuffet over hvordan de fulgte meg opp i perioden før innleggelse.
Men uansett, så er jeg som sagt fornøyd!

Vi har gjennomført de 3 forsøkene man får i det offentlige, og lyktes ikke. Derfor går vi privat nå ved Maigaard, Danmark.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har gjennomført de 3 forsøkene man får i det offentlige, og lyktes ikke. Derfor går vi privat nå ved Maigaard, Danmark.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Ligger dette i Århus?

Holder oss til Riksen, syns det er dyrt nok som det er for å si det sånn! Dessuten har det gått greit kjapt å komme inn (dog grunnen til at vi måtte vente nå sist var vekta mi) så ikke Riksen sin skyld

Måtte vente 6 mnd fra henvisning til vi fikk forsamtale i oktober. Var stor pågang så måtte vente til desembersyklus før vi fikk starte. Er nå 19 uker på vei og venter en jente.

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Back
Topp