Offentlig amming...

baby blue

Elsker forumet
Bare lurer på om det er flere enn meg som er..tja.."flau" og ikke komfortabel med, å amme offentlig? som f.eks på kjøpesenteret eller i familiesamenkomster? jeg hater tanken på å amme i sofaen når vi sitter borte på besøk, eller t.om. hvis vi har besøk her hjemme.... og når vi skal på butikken eller senteret så er det bare kjapt inn og kjapt ut! [:D] 

er det flere som føler det på samme måte? [:)]

Jeg har aldri brydd meg om det tiligere, men denne pappaen liker av en eller annen gunn ikke å se folk amme "offentlig"! Aner ikke hvorfor... [&:]
Så nå har jeg blitt preget av det, og lurer på hva andre synes når jeg må amme ute, og liker plutselig ikke å gjøre det! Med de to første var det ikke i tankene mine i det hele tatt!

Eg var veldig spent på korleis eg skulle oppleve det, første barn og alt, men har overraska meg sjølv med å klare å amme offentleg utan å føle det vanskeleg. Så fort ho har kobla seg på sig eg liksom inn i mi eiga lita boble, og enser ikkje dei rundt så mykje. Opplever heller ikkje at folk stirrer, og sørger for å vere så diskret som mogeleg.

Men eg fekk øvd meg litt greit - første gangen var i ein babyutstyrsbutikk der dei hadde ein liten ammekrok, så på ein kafe der eg fekk plass i ein sofa gjemt bort i eit hjørne. Trur det var lurt, så slapp eg stresse dei første gangene. Øvelse gjer mester. [:D]

Har ikke hatt noe problemer med å amme offentlig varken nå eller med Wilma.. Er jo egentlig helt naturlig da [:)] 
Men skjønner de som har det...

jeg har heller ikke noe problem med det. men hvis jeg er borte hos folk så spør jeg de om det er greit for dem. at de ikke har noe ubehag[:D] men jeg bretter det ikke frem hvor som helst. er jeg på kafe eller andre offentlige steder så er jeg kanskje litt diskre ved tanke på at andre ikke liker det[:)]

Jeg studerer, så jeg har måttet ammet både på tog og ¨på forelesning. Synes det har gått helt greit. Er nok bare å hoppe i det, tror jeg. Når man har gjort det noen ganger vil det føles helt naturlig.

ORIGINAL: Maddy

har heller ingen problemer med det,det er jo maten dems stakkar[:D] men skjønner deg altså,snuppa![:)]
ammet foran hele svigerfamilien + flere i går i bursdag jeg,spør ikke folk om d er greit heller,hvem kan si nei til at j kan mate babyen min?? da får heller de som absolutt ikke tåler å se litt av en pupp,gå et annet sted ass,ærlig talt[:@] hehe...

sign![:D]

jeg tenkte mye på dette med ammingen når jeg ventet elise sa at jeg skulle gjemme meg vekk å amme men når hun kom var det så naturlig at jeg ikke brydde meg om hvor jeg var.....tenkte at det var jo maten hennes[:D][:D]dekket meg alltid godt til

Back
Topp