Offentlig amming

Jeg ammet og ga flaske siden jeg ikke hadde nok melk. Eneste kommentaren jeg har fått som var negativ var da jeg ga flaske en time etter jeg hadde amma og ei som syntes det passa og slenge med leppa om at bryst var best. Men ellers har det vært helt greit og amme offentlig.
 
Ammer offentlig ja, og har ingen problem med det. Fått noen blikk med det driter jeg i:happy: det er mest ifra eldre menn, faktiskt.
 
Så klart ungen må få mat om den er sulten. De som mener noe annet får la være å oppholde seg på offentlige plasser. Mulig de bør oppsøke en psykolog for å få orden på hodet sitt.
 
Jeg slang ut puppen hvor som helst og når som helst, og opplevde aldri stygge blikk eller negative kommentarer. Jeg passa på å ikke brette ut puppen totalt, men prøvde å være diskret når vi var på f.eks senter eller cafe. Opplevde kun positive kommentarer, spesielt fra eldre damer som fortalte om lite melk, tidlig ammeslutt etc. Ja til offentlig amming, ungene må ha mat!
 
Jeg har ikke ammet offentlig men har gitt flaske og gud så mange stygge blikk fra andre mødre[emoji85] spess når mini var helt ny... dagens kvinner burde virkelig skjerpe seg når det gjelder syn på andre[emoji17]
 
Jeg har ikke ammet offentlig men har gitt flaske og gud så mange stygge blikk fra andre mødre[emoji85] spess når mini var helt ny... dagens kvinner burde virkelig skjerpe seg når det gjelder syn på andre[emoji17]
Enig, samme om man gir pupp eller flaske, det er ens egen sak! :sour:
 
Hadde vi fått ammingen til å fungere hadde jeg ammet snuppa akkurat der det passet meg. Om noen hadde hatt negative reaksjoner på det hadde det vært deres problem, ikke mitt. Ærlig talt... Sultne barn må få mat!
 
Jeg ammet begge guttene mine offentlig. aldri fått stygge blikk eller negative kommentarer. kommer til å amme nestemann offentlig også. folk får mene hva de vil. Er ungen sulten så får han mat:)
 
Syns det var litt vanskelig i starten, særlig når vi brukte skjold og sleit litt med å koble på. Etterhvert null stress, har ammet overalt. Lærte oss etterhvert å amme i bæresela, og det var _gull_, ammet oss gjennom ukeshandel på butikken, ikea, barseltreff, skogsturer, byturer etc etc. Har ammet på tog, fly, kafeer, restauranter, på stranda etc. Nå er han over 2 år og offentlig amming er sjeldnere, og hvis jeg ikke har på ammetøy sier jeg nei fordi jeg ikke vil blotte så mye :p Men trikset for å bli komfortabel med offentlig amming for meg var ammetøy og mengdetrening :)

Ammet du med skjold i bæretøy også? Vi ammer med skjold og får det ikke til i bæreselen, men har så lyst til at det skal funke!
 
Ammet du med skjold i bæretøy også? Vi ammer med skjold og får det ikke til i bæreselen, men har så lyst til at det skal funke!

Ah, nei, det skrev jeg ikke helt tydelig. Vi klarte å avvenne skjoldet når han var tre-fire uker gammel, bæretøyamming fikk vi til litt senere :) Var vel ca 4 mnd når det begynte å løsne med amming i bæretøy - det var en ny verden :)
 
Ah, nei, det skrev jeg ikke helt tydelig. Vi klarte å avvenne skjoldet når han var tre-fire uker gammel, bæretøyamming fikk vi til litt senere :) Var vel ca 4 mnd når det begynte å løsne med amming i bæretøy - det var en ny verden :)

Ah okei!
Her er han 3 mnd og klarer fortsatt ikke amming uten skjold, og det knoter til bæreammingen....
 
Amme offentlig har jeg ingen problem med mødre gjør hvis man er diskré. Ikke slenger puppen frem, lar den henge ut mens man ordner istand babyen. Opplevd det flere ganger og det gjør tydelig alle rundt ukomfortable. Så ja til offentlig amming så lenge man tar hensyn til de rundt. Og de rundt tar hensyn :)
 
Jeg har ikke ammet offentlig men har gitt flaske og gud så mange stygge blikk fra andre mødre[emoji85] spess når mini var helt ny... dagens kvinner burde virkelig skjerpe seg når det gjelder syn på andre[emoji17]

Her også. Fikk både blikk og kommentarer. Må jo være verdens værste mor om man må gi flaske
 
Jeg ammer når ungen er sulten uavhengig av hvor vi er, men ammer mer diskret offentlig enn hva jeg gjør hjemme. Har så langt bare fått smil og positive kommentarer. Har forberedt et lite svar dersom noen kommer med negative kommenterer, men det motsatte har skjedd. En eldre dame stoppet opp og så på oss og smilte, pratet litt, og så strøk hun jenta mi på kinnet mens vi ammet og sa det var godt hun hadde matvett, før hun sa ha det bra og gikk videre. Jeg ble så paff at jeg ikke visste hva jeg skulle si eller gjøre, men akkurat det synes jeg var litt over streken. [emoji23]
 
Ammer når hun er sulten, om det så er på butikken eller hjemme i sofaen. Ikke fått noen kommentarer.
 
Jeg synes det er flott når jeg ser andre mødre amme offentlig:)

Før lilletuppa kom ut hadde jeg litt tanker om at jeg selv kanskje kom til å synes det var ubehagelig å sitte der med puppen ute, men merkelig nok så føles det nå ut som den mest naturlige ting å amme henne når hun er sulten, samme hvor vi er når det skjer:)
 
Amming offentlig er like naturlig for meg som å puste offentlig. :Heartred Kan ikke huske noen negative kommentarer på det annet enn ei som kunne fortelle at hun hadde lest på internett om amming hver 3. time. Da gikk jeg et annet sted og ammet.
 
Back
Topp