Offentlig amming

Jeg ammer og offentlig og er i grunnen veldig komfortabel med det. Babyen trenger mat. Punktum. Er sånn passe diskré tror jeg ;) Gjemmer meg ikke i et hjørne og er ikke veldig opptatt av å dekke alt av bar hud, men sitter ikke akkurat med puppen ute mer enn helt nødvendig.
Når det gjelder "folk" så pm jeg si ar jeg ikke har opplevd noe negativt. Snarere tvert i mot. Synes mange smiler og nikker og en del kommer også bort fordi de synes det er så flott! Litt merkelig med sistnevnte synes jeg, men ok, skryt mottas ;)
Nå skal det sies at det kan godt hende en del ser stygt på meg, men jeg er svært lite opptatt av de rundt meg når jeg ammer, så da er det sikkert bare jeg som ikke merker det :)
Håper jeg blir mer som deg etterhvert! Og som alle dere andre som er komfortable med det! Jeg ammer offentlig og kommer til å gjøre det selv om jeg får kommentarer. Satt midt på en messe og ammer i helga, var mer komfortabel med det ettersom det ikke var et spisested. Slang et sjal rundt oss, det var helt greit :) Er verre her og på spisesteder syns jeg. Har da vært en del av en hel "ammegjeng" og da opplevde vi at servitøren ikke kom og spurte om maten smakte eller om vi ville ja dessert :P Tror hun syns det var veldig ubehagelig

Har ingen problemer med å amme offentlig ! Og jeg er en person som egentlig er veldig opptatt av å ikke "være til bry for andre".
Men når det kommer til ammingen kjenner jeg det heldigvis ikke en plass :)

Det verste er at jeg var veldig sånn "nei jeg skal amme over alt, det er bare en pupp!" Men så leser jeg det alle de "tøffe" bak tastaturet skriver også blir jeg forvirra. Cafe- eiere som hiver ut ammende mødre fordi de ikke har "åpnet en jævla ammekafé" o.l Jeg er ikke flau over puppen min, jeg skjuler meg for andres del og kjente jeg ble veldig sånn unnskyld-for-at-vi-er-til liksom. Merkelig at jeg skal måtte sitte med den følelsen når jeg får tredd nedover ørene at jeg må amme!
Enig!!! Vi bor i Norge, hvor det er ekstremt stor fokus på å amme. Vi er ammelandet deluxe! Også skal det plutselig være et problem i det offentlige. Merkelige greier ja... De tjener penger på ammende mødre disse cafe eierne som er så imot. Duster!

Jeg tror det er i Frankrike og i New York at det faktisk står i loven at kvinner kan amme på offentlige plasser. Nesten så vi skulle hatt det i Norge også... Så kan man iallefall henvise til noe når noen skal være vanskelig...

Jeg prøver forresten så langt det er mulig å finne en litt diskret plass på cafe.. Helst ikke sånn at jeg flasher til alle som er der ;)

Jeg tror det er i Frankrike og i New York at det faktisk står i loven at kvinner kan amme på offentlige plasser. Nesten så vi skulle hatt det i Norge også... Så kan man iallefall henvise til noe når noen skal være vanskelig...
Haha litt trøtt i trynet her... Leste Fredrikstad isteden for Frankrike :p

Håper jeg blir mer som deg etterhvert! Og som alle dere andre som er komfortable med det! Jeg ammer offentlig og kommer til å gjøre det selv om jeg får kommentarer. Satt midt på en messe og ammer i helga, var mer komfortabel med det ettersom det ikke var et spisested. Slang et sjal rundt oss, det var helt greit :) Er verre her og på spisesteder syns jeg. Har da vært en del av en hel "ammegjeng" og da opplevde vi at servitøren ikke kom og spurte om maten smakte eller om vi ville ja dessert :P Tror hun syns det var veldig ubehagelig
Ja, jeg er mer komfortabel nå med nr 2 enn med nr 1. Men ammet offentlig uten store kvaler sist og. Når jeg leser innlegget mitt på nytt så virker det kanskje som at jeg er helt skruppelløs. Prøver å ta hensyn altså men ser helt ikke helt problemet med å ha et barn inntil lage og brystområdet. Det er jo ikke som at folk ser masse pupp og nippel liksom ;) Så folk som synes det er æsj kan ta seg en bolle ;) ;)
At man som mor ikke føler seg komfortabel er noe annet. Men veldig synd om det er pga andres blikk synes jeg'

Jeg ammer offentlig og aldri ble skammer, men faktisk stolt. Jeg ta hensyn til amming når det gjelder klær, så går ofte med skjorte og ammesiglett. Siste helg var vi ute på fint restaurant for å feire min bursdag, da hadde jeg på meg fin genser med siglett under. Jeg bryer ikke meg om hva folk ser/sier så lenge jeg viser ikke frem hele (pakken). Jeg har ikke opplevd noe kommentar eller situasjon der folk er misfornøyd at jeg ammer offentlig. Men ærlig talt,ingen har rett til å kaste meg ut av cafen pga amming...hello jeg gir babyen min mat og skader ikke andre, det er ikke røyking her..babyen skal ha mat og that is it...ikke noe diskusjon. Dette er en naturlig ting, hvorfor blir ikke de kvalm når de ser på katten ammer sine unger!!

Jeg ammer offentlig og aldri ble skammer, men faktisk stolt. Jeg ta hensyn til amming når det gjelder klær, så går ofte med skjorte og ammesiglett. Siste helg var vi ute på fint restaurant for å feire min bursdag, da hadde jeg på meg fin genser med siglett under. Jeg bryer ikke meg om hva folk ser/sier så lenge jeg viser ikke frem hele (pakken). Jeg har ikke opplevd noe kommentar eller situasjon der folk er misfornøyd at jeg ammer offentlig. Men ærlig talt,ingen har rett til å kaste meg ut av cafen pga amming...hello jeg gir babyen min mat og skader ikke andre, det er ikke røyking her..babyen skal ha mat og that is it...ikke noe diskusjon. Dette er en naturlig ting, hvorfor blir ikke de kvalm når de ser på katten ammer sine unger!!
Fantastisk skrevet! :D

Jeg bruker mye elastisk bæresjal på snuppa og når jeg er steder der det ikke fins gode sofaer å sitte i eller jeg føler meg på utstilling er sjalet genialt til å amme i! Man må fortsatt holde hodet til babyen men man får en arm fri og du kan dra sjalet litt rundt deg så du skjuler puppen litt mer. Fint for snuppa å bli litt skjerma også når det er mye lys.

Jeg måtte amme på en overfylt kafé på maxi mat i Charlottenberg for to uker siden. Da var sjalet fint å ha, etter at hun var kobla på kunne ingen se hva som foregikk inni sjalet. Jeg har også amma stående på busstoppet med sjal.

Jeg ammer gjerne på offentlig sted, men prøver å skjerme lille og puppen litt bare. Er jeg med andre kjente på kafé vil jeg heller sitte der og prate samtidig som jeg ammer, enn å skulle sitte alene på ammerom el bil også. Skjønner ikke hvorfor man skal gjøre noe naturlig og uskyldig til noe seksuelt. Tror det er skam hos folk som de skjuler under "kvalmt å se på", fordi de ser på det som seksuelt når puppen er framme. Det er jo det som er høl i hue og kvalmt. Vet ikke om jeg klarer å gjøre meg forstått:P vanskelig å formulere seg i dag...:)

Jeg faktisk ammet to ganger på bussen:p, da som sagt tok hensyn til at det vises nesten ingenting. Jeg skal ikke stå der på bussen å vugge baby vogn og prøve og holde henne rolig. Jeg vet hun er sulten og hun skal ha mat uansett synes jeg.

jeg ammer offentlig og føler ingen skam. selvfølgelig synes jeg det var litt rart og dra fram puppen de første gangene, kjente jeg måtte over en terskel der gitt.. men nå har det blitt "en vane." har heldigvis ikke opplevd noen negative kommentarer ennå, men gjør jeg det tar jeg bare på meg bitchslap-ansiktet mitt og sier høyt:
"nå har vist kua glemt at den var kalv.";)

Ammer offentlig også og denne gangen føler jeg ikke "skam" slik som sist. Om noen glor så glor jeg bare tilbake nå å tenket. Om du ikke synes det er greit kan du for faan bare gå forbi å la vær å glo :P haha

Back
Topp