Offentlig amming

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Det evig tilbakevendende temaet.. Sist gang satt jeg på toalettene til byens kafeer når guttungen skulle ha mat ;) Det gikk seg til etterhvert riktignok, men det tok noen uker! Denne gangen har jeg ingen problemer med det. Det jeg HAR problemer med er folka som gir meg sure blikk! Og jeg er ikke en som "slenger ut" puppen, eller viser mye hud. I sta satt jeg innerst i en krok, halvveis bak barnevogna, iført ammegenser, med en gulpeklut som dekka det bittelille området stakkars frøken Stella hadde å jobbe med. Og et stykke unna sitter ei gammel tante å sender meg stygge blikk! Det var ikke mulig i ville helvete at ho kunne se noe som helst "upassende". Jeg får så lyst til å !! Skulle ønske jeg ikke irriterte meg sånn over det, men jeg irriterer meg lett over ting!

Husker vi hadde en tråd om det tidligere i vinter. Har dere som var usikre, endra holdning til det etter at dere fikk barn selv? Hvordan gjør dere det?

Dette tar jeg med knusende ro:) Ammer hvor som helst, når som helst og bryr meg ikke om hva andre synes. Jeg er en person som ikke irriterer meg lett over ting da.
Synes det blir enklere å amme offentlig for hver gang, det blir som en vanesak.

Har ennå ikke vært så mange offentlige steder med Live Victoria, men har ikke noe problem med å amme foran andre, det er jo ikke så mye de ser med ammegenser osv. Fikk mer stygge blikk med storebror når jeg ga han flaske offentlig for 5 år siden.

Ammer akkurat der jeg vil og tror aldri jeg har fått noen stygge blikk heller. Da vi var på Hawaii var det noen som så litt forundret ut kanskje, amerikanere er jo ikke så vant med offentlig amming, men ingen viste noen tegn på at de synes det var upassende. Ikke i andre land vi har vært i heller :)

Det eneste jeg har opplevd i forhold til amming, er at noen synes jeg har ammet for lenge ( 17 mnd med eldste og 20 mnd med mellomste) Men jeg bryr meg ikke om det heller. Ammer i vei der jeg er jeg, uansett sted og alder på barnet :)

Jeg kjenner jeg sliter med det jeg... Gjemmer meg på do om jeg ikke finner et passende sted

Jeg bryr meg mindre denne gangen enn med storesøster, men denne lille frøkna blir så skrekkelig urolig når hun ammer i offentlighet eller når det er mye leven rundt oss (hvilket det er når storesøster har show akkurat når hun skal spise) så hun får i seg lite.. Jeg lar meg også irritere av ALT, men det er nesten som jeg har lyst å flashe hele utstyret når folk sender stygge blikk. Trodde vi var kommet lengre enn som så.

Bryr meg ikke i det heletatt når jeg ammer.
Legger gulpekluten over så den dekker til så sitter jeg litt på mobilen mens han spiser ;)
Gidder ikke å se på folke i rundt meg mens jeg ammer :-p

Sist ammet jeg ikke i det heletatt ute..

Haha- må le, satt nettopp på do å ammet frøkna på en restaurant. Jeg sliter skikkelig med å amme offentlig. Heldigvis har begge senterene i byen egne ammeområder med sofa og hele pakken så jeg går dit :)

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde trodd jeg skulle slite veldig med det, men det har gått greit. Jeg tenker det at barnet kommer først, og har det behov for mat så skal det få det. Har amma bl.a. både på helsestasjonen, kafé, i parken og i et bankmøte(!). Må man så må man :) syns det er verre å amme foran venner! Greit når ungen er kobla på, men selve på- og avkoblinga liker jeg ikke helt :p

"Osis87, post: 17283415, member: 86458" Må man så må man :) syns det er verre å amme foran venner! Greit når ungen er kobla på, men selve på- og avkoblinga liker jeg ikke helt :p
Enig i begge! Sist gang satt jeg meg faktisk i et annet rom hvis jeg måtte amme når vi hadde barselbesøk ;) Men hittil har det gått greit det også. Og så kløner jeg alltid litt med unge på armen, genser som skal opp, singlet som skal bort og bh som skal hektes av og brettes ned.

Brydde meg ikke med storesøster og bryr meg ikke nå! Folk kan mene hva de vil, men kom til meg til feil tidspunkt å uttrykk hva du mener, så gir jeg noen saftige gloser tilbake!!! Hehe! Merker jeg er full av hormoner! Og disse sinna hormonene ligger aldri langt unna!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det gir jeg fullstendig blaffen i. Ikle legger jeg merke til stygge blikk heller. Kanskje mest fordi jeg stort sett sitter fordypet i mobilen min når jeg ammer.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kult du tar det opp. Jeg har ikke ammet veldig mye offentlig, men syns de gangene jeg har gjort det at det har gått fint. Ikke opplevd stygge blikk fra noen. Jeg har vært redd for blikk, og forsøkt å unngå situasjoner der man må amme i offentlighet, men i og med at det har gått bra de gangene så tar jeg det mer med ro. Tror det er viktig at man gjør det offentlig slik at det blir en dagligdags greie!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo halve moroa med å gå i byn - å se på folka! :)

Nei, ammer jeg så ammer jeg, da er jeg ikke intr i å se folk rundt meg :-p
Lager meg en egen boble og satser på at det ikke går kjentfolk forbi som bare MÅ bort for å se på den lille..

Samtidig som jeg nevnte det siste, hvorfor MÅ kjentfolk komme å se på at den lille spiser? Liksom komme å stikle trynet sitt langt neddi puppa mine? Det er såå irriterende..

Leste et sted at hvis du ser selvsikker ut når du ammer, vil færre reagere :)

Å, jeg husker svigerfar alltid skulle stirre dypt og intenst på baby hver gang jeg amma. Småkleint!

Back
Topp