Offentlig amming - blikk og kommentarer.

FrkBeis

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Jeg har heldigvis ikke fått kommentarer, men sure blikk har jeg fått endel ganger , og da spesielt av litt middelaldrende damer og menn:rolleyes: Hvis folk glor veldig så gjør jeg bare det samme tilbake:hilarious:Og hadde noen slengt en kommentar så skulle de fått en igjen;)

Når dere ammer ute, har dere noen gang fått sure blikk eller negative kommentarer? Eller har dere fått positive kommentarer?
 
Har ikke opplevd negative blikk eller kommentarer, verken nå eller forrige gang.
Det kan jo selvfølgelig hende at blikkene har vært der uten at jeg har lagt merke til det, rett og slett for at jeg ikke bryr meg. Babyen min er sulten —> babyen min får mat!
Prøver riktignok å være litt diskré, men ammer overalt.
 
Jeg har ikke opplevd noe negativt, men hadde en positiv opplevelse på danskeferja i begynnelsen av feb. Da var det ei dame som smilte til meg når jeg ammet, kom bort og spurte hvor gammel han var og at det var så koselig å se at jeg ammet :)
 
Jeg ammer hvor som helst hvis jeg må! Men merker godt at jeg foretrekker steder som er litt skjermet eller allerhelst tilrettelagt for amming. Har ikke opplevd noe negativt
 
Tja har nå fått endel blikk ja. Værste var i Danmark på Bilka, Jeg var super sulten og stressa og det var lille og, og jeg fant ingen steder å sitte der inne.. Så jeg gikk mot hageavdelingen for der er det iallefall sitteplass, men der var jo Norges Rednecks plassert og jeg satt meg iallefall ikke ned der. Så jeg gikk mellom hyllene med en hylende baby og dro ut en hagestol ifra en hylle/reol og satte meg midt i en gang. Flere som kikka stygt og jeg ventet bare på å bli kasta ut, om jeg brukte aldri så mye ammesjal....
 
Elsker elsker handlesenter med tilrettelagt for amming. Blir til at jeg bruker de oftere selv om jeg foretrekker de andre kjøpesenter ifht butikker men stor forskjell på eget ammerom kontra en stol midt på senteret.
 
Tja har nå fått endel blikk ja. Værste var i Danmark på Bilka, Jeg var super sulten og stressa og det var lille og, og jeg fant ingen steder å sitte der inne.. Så jeg gikk mot hageavdelingen for der er det iallefall sitteplass, men der var jo Norges Rednecks plassert og jeg satt meg iallefall ikke ned der. Så jeg gikk mellom hyllene med en hylende baby og dro ut en hagestol ifra en hylle/reol og satte meg midt i en gang. Flere som kikka stygt og jeg ventet bare på å bli kasta ut, om jeg brukte aldri så mye ammesjal....
Tror ikke de hadde satt så mye mer pris på om lille hadde fortsatt hylingen, for at du liksom skulle ta hensyn til dem med å ikke amme :dead:
 
Tror ikke de hadde satt så mye mer pris på om lille hadde fortsatt hylingen, for at du liksom skulle ta hensyn til dem med å ikke amme :dead:
Sant det...
 
Folk burde skamme seg.. Det er jo det mest naturlige i verden..
 
Elsker elsker handlesenter med tilrettelagt for amming. Blir til at jeg bruker de oftere selv om jeg foretrekker de andre kjøpesenter ifht butikker men stor forskjell på eget ammerom kontra en stol midt på senteret.

Enig. N spiser ikke i folkemengder så vi drar dit de har best amme- og stellerom.
 
Godt å se at mesteparten har opplevd det å amme offentlig ikke har vært negativt :happy:
 
Enig. N spiser ikke i folkemengder så vi drar dit de har best amme- og stellerom.
Tror kjøpesenter med tilrettelagt for mat/stelling vinner mye på det. Iallefall i min bok.
 
Back
Topp