Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambie
Hva med dodraug nemo? [8D]
ORIGINAL: BirgitteBarbot
skal du ha NY hund, bytheway?[:D][:D]

ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: Dodraug Nemo
Labambie! Only for you
I just fell in love
ORIGINAL: snuppis!
Odrag Nemo
Håper da ikke det..
Kooiker er overhodet ingen familiehund [&o]
ORIGINAL: smash
Håper da ikke det..
Å? Hvorfor ikke?
Broren min og kona skal kanskje ha sånn. De har satt seg på venteliste og sånn..
De har ett barn og et til på vei.. Oppretteren de har snakket med sier at det er den perfekte familiehund.. ??
ORIGINAL: racesnuppsi
jeg er stolt av deg som sier dette enda du har en sånn hund jeg!! [:D]
Åååå, haha, nå skjønte jeg spøkene deres[8D][8D] Jeg skreiv jo heeelt feil!!![8D][8D]
Håper da ikke det..
Å? Hvorfor ikke?
Broren min og kona skal kanskje ha sånn. De har satt seg på venteliste og sånn..
De har ett barn og et til på vei.. Oppretteren de har snakket med sier at det er den perfekte familiehund.. ??
Vet du navnet på oppdretteren?
Selvfølgelig varierer dette fra hund til hund. Men er veldig ofte at rasen ikke liker hunder av samme kjønn, eller barn. Min liker ikke barn. [&o] Kusinen min på 7 år går det greit med, men hun har han jo kjent siden han ble født. Har et familiemedlem på 4 år, som er veldig urolig, som er vanlig i den alderen. Når vi har besøk av de må vi holde vofsen godt unna han, for han tåler veldig dårlig herjingen til små barn.
Og.... Kooikertreffene og årsmøtet i Kooikerklubben er et kapittel for seg selv [X(]
Er flere hunder som vi aldri noensinne har blitt tatt ut av bilen på disse treffene, fordi de er aggresive ovenfor andre hunder. Spesielt da hanner som er aggresive mot andre hanner.
Vet hvertfall om en som har blitt avlivet pga aggresjon. Og broren til gutten min vet jeg ikke om er avlivet ennå, men eierne vurderer det sterkt pga aggresjon.
Er mange negative innlegg på wikipedias diskusjonsside; http://no.wikipedia.org/wiki/Diskusjon:Kooikerhund.
Første gangen jeg leste det, fikk jeg helt sjokk, og tenkte at dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Men etter å ha kjent rasen i 4 år nå, så må jeg dessverre innrømme at mye på denne siden stemmer.
Oppdretteren vår var nøye på å fortelle at det er en stri rase, men at det kan være en perfekt familiehund, HVIS hundens gemytt er utmerket. Er heller ikke anbefalt som førstegangshund. Han var vår første hund, og vi skjønte ikke hvorfor rasen ikke skulle være en god førstegangshund. Men, nå ser vi jo hvorfor. Er ofte det dukker opp i 2-3 årsalderen, og vår blir 3 på tirsdag. Han er en vakthund uten like. Utrolig slitsomt. Han er da spesielt beskyttende ovenfor meg og moren min.
Jeg er styremedlem i Kooikerklubben, og vi har nå fått i gang et avlsråd som er under utvikling. Skal være møte om dette på Hamar 10.oktober.
Dette er da en gruppe som vil få tilgang på alle kooikerhunder i landet, med alle gener. Sverige har allerede fått samlet alle Sveriges kooikere i et "arkiv." Dette skal på sikt føre til å utrydde aggresjonen/nervøsiteten hos rasen. Men dette er en vannvittig stor jobb, og vil ta lang tid!
Ble utrolig langt dette. Men alt i alt - hadde jeg vært deg ville jeg frarådet han denne rasen. Spesielt med tanke på så små barn. Hvertfall frem til avlsrådet får samlet all inforsmasjon, og "plukket ut" de trygge avlshundene. Et helt kull fra samme sted som hunden min har nettopp blitt ekskludert fra avl grunnet sykdommer hos faren til kullet. Den ene av valpene i dette kullet har voldsom allergi.
Utrolig leit å si det, for jeg er utrolig glad i rasen, og den er helt fantastisk så lenge den er ved sine "fulle fem."
Men jeg kommer ikke til å skaffe meg Kooiker neste gang jeg skal ha hund. Tør ikke før rasen er tryggere.
Håper dette er til hjelp [:)]
Tusen takk for masse informasjon, skal vise dette til dem! Det blir også deres første hund, og de vil ha hunn bikkje.
Så trist at det er sånn, for det er veldig søte hunder! Å se på hvertfall, kjenner ingen kooiker hunder..
ORIGINAL: Tøsa
neida, de er så snille så! [8D][8D]
leste i ei hundebok at det ikke var noe til familiehund ja, ble litt overrasket, for de er jo så søte og små liksom.
jeg har ikke peeeeeeeil på hunder da bare så det er sagt... hehe.