Observasjonsinnleggelse...

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Da fikk man sjekke inn på sykehusrommet etter en ukes tid med plagsom hodepine.

Alle undersøkelser er fine og lillegull veier 1750 kg (31+5). De ville likevel ha meg boende her en natt for observasjon, så da får man tøyd tålmodigheten litt..

Blodprøver skal tas og blodtrykket skal sjekkes med jevne mellomrom. Jeg blir helt imponert over norsk helsevesen, jeg :-)

Veldig bra de tar deg inn til observasjon da! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Så bra at du er i gode hender. Lykke til :)

Men det er jo en kjempe god trygghet å ha, ligger også på sykehuset og har bare lovord om helsevesenet og oppfølgingen jeg har fått :) sørger for at både mor og barn har det bra :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men det er jo en kjempe god trygghet å ha, ligger også på sykehuset og har bare lovord om helsevesenet og oppfølgingen jeg har fått :) sørger for at både mor og barn har det bra :)

Ja, jeg er så enig! :) ble nesten litt paff og flau når de ville legge meg inn, tenkte at dette bare var bagateller mot andres plager.
Men gravide blir jammen tatt godt vare på :)

Så godt du blir tatt vare på! :D Det er jo det viktigste vi har i livet dette, så det skulle da bare mangle at vi får god oppfølging. Men ja, sammenliknet med andre etater i helsevesenet ... THUMBS up!

Ingen bekymring er bagateller når det gjelder baby så absolutt viktig at vi blir tatt på alvor :)

Har akkurat vært gjennom det samme :) er dødskjedelig, men jammen er det godt å vite at en blir tatt på alvor og passa på!

Sent from my iPhone

Har akkurat vært gjennom det samme :) er dødskjedelig, men jammen er det godt å vite at en blir tatt på alvor og passa på!

Sent from my iPhone

Ja, jeg gruet meg nesten til å ringe føden i dag tidlig - var jo litt redd for å bli avfeid som hysterisk eller noe slik. Men veldig betryggende å bli tatt på alvor.
:)

Hvordan går det med deg?

Alle blodprøver var fine, men blodtrykket har steget litt. Har likevel ganske lavt blodtrykk, så det er ingen umiddelbar "fare". Har fått lov til å dra hjem, så nå skal jeg bare ta det litt med ro frem til ordinær kontroll hos fastlegen neste uke :)

Hodepinen sitter der, men ikke like ille. Ble oppfordret til å drikke ca 2 liter vann om dagen, så nå går jeg rundt med vannflaske hele tida.
Væskebehovet vårt er visst veeeldig stort om dagen, så drikkdrikk, damer!! :D

Alle blodprøver var fine, men blodtrykket har steget litt. Har likevel ganske lavt blodtrykk, så det er ingen umiddelbar "fare". Har fått lov til å dra hjem, så nå skal jeg bare ta det litt med ro frem til ordinær kontroll hos fastlegen neste uke :)

Hodepinen sitter der, men ikke like ille. Ble oppfordret til å drikke ca 2 liter vann om dagen, så nå går jeg rundt med vannflaske hele tida.
Godt å høre at dere begge har det bra, her drikkes det, men med skrekkblandet fryd pga alle toalettbesøkene. Du får ta det rolig fremover så bt holder seg der det er :)

Så bra! Håper de følger med blodtrykket ditt :)
Her er det fortsatt høyt som bare det, selv om jeg inntar medisiner :/ er livredd for å måtte inn til observasjon igjen. Kjedeligste jeg har gjort :p hahah

Og vann ja... keg drikker mye vann, heldigvis!

Sent from my iPhone

Masse god bedring å lykke t framover :)

Tusen takk, alle sammen :)

I dag har jeg drukket masse vann og det har gjort underverker. Og lillegull har økt aktivitetsnivået betraktelig :)
Jammen tror jeg at vi nesten har vært dehydrerte begge to - så et tips til dere som er bekymra for at dere ikke kjenner liv/lite bevegelser - tenk etter om væskebalansen er ok! Gav virkelig meg en aha-opplevelse :)

Back
Topp