OBS OBS!!!!! Ang solkrem

PrinsessaMi

Gift med forumet
De små ska kun smøres i ansiktet, armene og beina (fra kne og ned)

Sikkert mange av dere som vet det, men jeg visste det ikke.....

Det visste jeg ikke. Smører bare det som ikke er dekt av klær jeg.Hvorfor skal de ikke smøres på magen,skuldre og rygg hvis de er nakne i sola.

Jeg kjøpte UV drakt på foreldre og barn messa, greit å ha i Tyrkia hvertfall[;)] Så smører jeg resten dvs. armer og ben.

dette er viss du bruker solkrem med KJEMISK FILTER for det trekker inn, men beskytter noe bedre. Solkrem med FYSISK FILTER trekker ikke inn, ligger som et lag utenpå (og ser litt ut som ungen er badet i skummetmelk) og er ikke farlig!

ORIGINAL: Solvit

I alleste dager. Da burde det stått med store bokstaver på solkremene!!! Hvordan finner man ut om det er fysisk eller kjemisk filter?

På babyline sin står det iallefall på baksiden at den kun inneholder fysiske solfiltre...

ORIGINAL: TinkaNussi

en annen ting:

en lege skal ha sagt at barn ikke bør ha for høy solfaktor, dette nektet apoteket å gå god for, så vi tok solfaktor 50.

faktor er bare et mål for hvor mange ganger lengre man kan være i sola med kremen enn uten krem, uten å bli skadet av strålene. Grunnen til at mange leger anbefaler solkrem med faktor under 20 er at (spesielt hos barn som slikker på huden, og er aktive) innen man har vært 20 ganger så lenge i sola, har kremen absorbert eller blitt gnidd av, og er derfor ikke trygg lengre. Vi bryr oss ikke om faktor hos verken oss eller Nate, men jo lavere faktor, jo oftere smører vi.
På meg selv tenker jeg: kan være i sol 10-20 min uten krem (som i ligge i solsteiken) alt etter hvor sterk sol det er og hvor brun jeg er. Nate: kun et par minutter uten krem. Og ganger det sånn ca med tida. Uansett styrke vil jeg ikke la Nate være i sol (og det gjelder også naken under parasoll eller på annen måte i skyggen når sola er sterk) uten ny krem hver time.Derfor er faktor høyere enn 20 bortkastet. (men han har faktor 25 nå da, var tilfeldigvis den jeg plukket med meg.)

huff dette ble langt..[&:]

Back
Topp