OBS! langt syteinnlegg

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Kjenner eg grur meg til mannen skal begynne på jobb igjen mandag. virkelig grur meg! Er totalt utslitt av all griningen til mini, og grur meg veldig til og måtte være alene med henne hele dagen. Hun gråter nesten hele tiden, og hun liker ikke trilletur og hun liker ikke biltur... skjønner ikkje hva som er galt! er ikke vandt til dette.. store søster elsket bil og vognen og gråt aldri slik... lillesøster gråter for alt virker det som og eg kan ærligtalt si eg ikke nyter dagene i det hele tatt. alt er bare slitsomt og et ork..når kveledn kommer sitter eg bare og gråter og vugger henne.. er så sliten. og gubben hjelper til alt han kan men det er så slitsomt og ha bare gråt i hus. føler vi får ikke koset oss noe. alt må virkelig nøye planlegges..skal vi til helsesøter eller noe annet må vi gjør oss klar 1 time i forveien slik vi har tid og stoppe flere ganger på veien dit når lillesøster setter i gang og gråte stopper hun ikke før hun blir tatt opp og vugget i søvn igjen. hun hater rett og slett hele bilen og alt som har med den og gjøre. har vært hos manuel terapaut nå og hun sier at ingenting er galt med henne. hun sjekket henne fra topp til tå. eg føler meg rett og slett som en dårlig mor som ikke får til og trøste barne mitt og grur meg til og gå ut av huset med henne. misunner alle som er ute og triller og koser seg sammen. eg orker ikke tanken en gang på og trille sammen med noen da hun gråter av full hals hele veien så får jo ikke snakket noe uansett.. skal dette forsette slik kommer eg til og gå inn i en deperasjon! føler eg får null tid til storesøster og det blir bare kjæfting på henne for hun er så "travel og maser slik" og alt går liksom utover henne fordi vi er så slitne. hun ser og skjønner jo at vi er slitne. men det blir sååå feil... vet ikke hva eg vil med dette innlegget men føler eg trengte og få det ut!

noen andre som ikke helt nyter tilværeslen?

Kjære deg. Det høres ikke særlig kjekt ut. Godt at det ikke er noe i veien med henne, men slitsomt uansett. Har ikke helsesøster noen gode tips? Forstår godt arbeid du er sliten :(
Jeg nyter ikke helt tilværelsen jeg heller. Storesøster var en sovebaby. Hun sov mye i starten og rundt 6 uker sov hun hele natten. Derfor er det et lite sjokk å få en baby nå som sover minimalt. Tilsammen 4 timer iløpet av døgnet. 3 timer på natten og noen korte smådupper fks i vogn eller i bilen på vei et sted. Ellers er han lys våken. Jeg begynner å merke søvnmangelen på alvor. Har mye vondt i hodet, er kvalm og kaldsvetter. Føler meg syk. I tillegg har vi storesøster på snart tre år som gir meg konstant dårlig samvittighet. Savner å ha overskudd til å finne på ting med henne :( Så nei, nyter ikke tilværelsen akkurat nå.

Uff skjønner godt du blir frustrert og deprimert. Har dere vært hos kiropraktor med henne også elr fysioterapeuter ville vel kanskje funnet evt låsninger de også. Sender en klem over :Heartpink

Kjære deg. Det høres ikke særlig kjekt ut. Godt at det ikke er noe i veien med henne, men slitsomt uansett. Har ikke helsesøster noen gode tips? Forstår godt arbeid du er sliten :(
Jeg nyter ikke helt tilværelsen jeg heller. Storesøster var en sovebaby. Hun sov mye i starten og rundt 6 uker sov hun hele natten. Derfor er det et lite sjokk å få en baby nå som sover minimalt. Tilsammen 4 timer iløpet av døgnet. 3 timer på natten og noen korte smådupper fks i vogn eller i bilen på vei et sted. Ellers er han lys våken. Jeg begynner å merke søvnmangelen på alvor. Har mye vondt i hodet, er kvalm og kaldsvetter. Føler meg syk. I tillegg har vi storesøster på snart tre år som gir meg konstant dårlig samvittighet. Savner å ha overskudd til å finne på ting med henne :( Så nei, nyter ikke tilværelsen akkurat nå.

Ja føler meg også syk rett og slett. Mye vondt i hode.. sikkert pga all gråtingen inni ørene og får ikke i meg mat.. helt utmattet...

Uff, høres ikke kjekt ut. Du har sikkert prøvd det meste, men tur med bæresele? Vår andre var ganske misfornøyd med det meste, men fant ut at bæresele likte han, gikk flere timer på tur hver dag for da gråt han ikke. Prøvd babymassasje? Kiropraktor? Hør med hs, de har nok råd og du kan hvertfall få pratet! Sender deg en klem!

Anbefaler også bæresele eller bæresjal :) norsk bæregruppe på Facebook kan hjelpe i jungelen av utvalg.

Ville også sjekket for låsninger.

Har det heldigvis ikke slik nå med nr 2, men første hadde kolikk. Ikke lett å være foreldre når barnet ikke kan roes ned. Nr 1 gråt omtrent hele tiden i våken tilstand. Har dere tenkt på kolikk? Isåfall er det uansett ikke så mye å gjøre med bortsett fra å være der for barnet og tiden vil ordne det. Sikker på at hun får nok mat? Tror jeg ville tatt en tur til lege for å finne ut hva det kan være. Og husk at det er lov å legge ungen ned i vugge eller seng når det blir for mye for dere.(sambo brukte hørselvern av og til)

Sniker fra oktober, kjente du traff meg rett i hjertet :) Med minn sønn hadde vi det slik de 8 første ukene, vi prøvde absolutt alt av tips og triks. Kjente jeg ble gal å hadde lyst å forlate mann og barn der og da. I et siste desperat forsøk dro vi til kiropraktor som ikke fant noe i det hele tatt, men så ser han på gutten å sier til meg at han tror han har vondt i magen av luftsmerter på måten han krøket beina-så viste han meg en teknikk hvor man holder barnet godt under ribbeina å støtter opp rygg/nakke bak å lar barnet henge mellom fanget ditt og gulvet så hele kroppen strekker seg ut. I tillegg fikk jeg tips om å bruke bilstolen inne mest mulig for å gjøre han vant (han hadde bilskrekk). Hs kom hjem til meg (ringte å fikk hun hjem, taklet ikke kjøring der og da pga gråting) og hun hjalp meg med ammeteknikk og flaskemat da det viste seg at han slukte store mengder luft. Med disse justeringene fikk vi en ny gutt som var mett, luftfri og fornøyd, å ikke minst mere søvn. Ønsker deg lykke til, håper det ordner seg for deg, er utrolig slitsomt å føler med deg, du gjør en fantastisk jobb uansett.

Back
Topp