Obs. duplo klosser

jcecilie

Gift med forumet
Her en dag i bhg. jeg jobber i hadde  et barn greid å få en duplo kloss i munnen og svelgt den. Heldigvis kom den ut igjen. Og alt gikk bra med barnet.
Denne klossen var av de minste, de som er firkantet. ville bare si at dere burde ikke la de leke aleine med duplo klossene. ihvertfall ikke med de minste.

må jo være en legokloss du mener.... Huff ja det er fort gjort, jeg har helt panikk for tiden for småting som ligger og slenger fordi snuppa mi er rene støvsugeren

Slike har Adrian og de er ganske små!
Heter LEGO DUPLO[:)]
kan kanskje være de hun mener[8|]

Denne var det.

Vi ble ganske overrasket sjøl at barnet greide det. 

ORIGINAL: Lolodi

menneh... hvilken vei kom den ut igjen? [8|]

Det vet jeg ikke, var ikke tilstede. men den kom ut igjen med spy.

Kan bare ikke skjønne at barnet klarte å svelge den [8|] Ikke at j ikke tror på deg, for d gjør jeg altså. Men d er helt utrolig. Bra d gikk godt!!

Men måtte teste selv nå [8D], og den er jo svær i min munn også [8|] Og Adrian har jo flere ganger putta en sånn i munn, eller han får den jo knapt inn for så vidt. Brekker seg kjapt.

Hvor gammelt var d barnet egentlig?

ORIGINAL: matvrak

Kan bare ikke skjønne at barnet klarte å svelge den [8|] Ikke at j ikke tror på deg, for d gjør jeg altså. Men d er helt utrolig. Bra d gikk godt!!

Men måtte teste selv nå [8D], og den er jo svær i min munn også [8|] Og Adrian har jo flere ganger putta en sånn i munn, eller han får den jo knapt inn for så vidt. Brekker seg kjapt.

Barnet var 13 mnd ca. Skjønner ikke jeg heller, men det gikk vist. nå vet ikke jeg hvor langt ned den hadde kommet. kanskje den satt fast helt øverst.

ORIGINAL: jcecilie

Ok, så da kom den ut av munnen [;)]

Men halsen må jo ha fått noen voldsomme rifter?

barnet var helt fin etterpå. spiste og var i kjempe form. ikke sikkert han har fått den langt ned, men ved drøvelen eller no.

ORIGINAL: matvrak

Barnet var 13 mnd ca. Skjønner ikke jeg heller, men det gikk vist. nå vet ikke jeg hvor langt ned den hadde kommet. kanskje den satt fast helt øverst.

Men da tror jeg nok at den har ligget heeelt innerst i munnen og at barnet har brekt seg. Det skjer jo hvis man f.eks stikker tannbørsten for langt inn. For jeg tør å påstå at det er umulig å svelge en sånn. Og ikke minst å spy den opp igjen.

Som sagt jeg var ikke til stede, men hun som var på jobb sa hun hørte rare lyder og forsto at barnet hadde fått noe i munnen som blokkerte luftveiene.

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Mildrun

Slike har Adrian og de er ganske små!
Heter LEGO DUPLO[:)]
kan kanskje være de hun mener[8|]

Er de vi har også, synes de er store jeg! [:)]

Joa,de er ganske store,formulerte meg bare litt rart der[8D][:)]
Mente at de er små i forhold til de mega Duploklossene...Har liksom alltid trodd at Duplo var store og Lego små,men fant ut at Lego Duplo er midt i mellom da jeg kjøpte det[:D]

Godt det gikk bra med barnet,de klarer noen ganger det utroligste altså!!

Hehe, ser for meg alle bv-jentene sitter med munnen full av duplo landet rundt[:D]

ORIGINAL: Lilletrampepus

barnet var helt fin etterpå. spiste og var i kjempe form. ikke sikkert han har fått den langt ned, men ved drøvelen eller no.

Først sier du at den ble svelga, så var den bare ved drøvelen..?

jeg ville bare nevne dette. behøver ikke å være så kritisk. som sagt var jeg ikke tilstede. selv om den skulle hvert ved drøvelen kan den vel hvert svelget.

ORIGINAL: Lilletrampepus

Først sier du at den ble svelga, så var den bare ved drøvelen..?

Er ikke drøvelen ganske nært svelget da[8|]
Syns ikke det er noe å henge seg oppi!!Er fint å bli påminnet om at selv ganske store ting kan være farlig[:)]
Noen ganger så kan man jo formulerer seg på en annen måte enn hva man egentlig mente[:)]

Det er bra du informerer om slikt, for det kan være greit å være litt obs på sånt! [:)]
Så trenger ikke folk legge seg oppi akkurat hvordan du har skrevet det da! [8|][8|]
Det var jo bare ment som en påminnelse om hvor fort gjort det er!!

...Bra det gikk bra med barnet! [:)]

ORIGINAL: Himmelblå

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Hehe, ser for meg alle bv-jentene sitter med munnen full av duplo landet rundt[:D]

hihi... Jeg også satt og småfniste for seg selv og tenkte på akkurat dette... hihi

Back
Topp