OBS - dere som gir maltekstrakt *link*

Huff. Sitter med grøssninger.
Må være grusomt ubeskriveligt for en mor å oppleve. *grøss*
Som du sier, greit å ha lest hvertfall.
Men tror man hadde hørt mer om det dersom det var en reaksjon flertallet får, men hva vet jeg...

Ja, alt med måte som Mariet sier [:)] Men kanskje det er slik at noen reagerer og andre ikke? Vet ikke jeg - men syntest det var verdt å merke seg reaksjonen til de på legevakta [8|]

Gav selv malt til sønnen min da han var liten og fikk MME, og hadde aldri noe lignende problem... Men uansett - greit å være OBS på at det KAN skyldes maltekstrakten dersom en skulle oppleve at babyene får en liknende reaksjon [;)] 

Sitter med frysninger her uff å uff [&o] Det skal aldri inni dette huset hverfall,hadde fått totalt hetta selv [:(]

Skummelt ja.

Men det er jo ganske vanlig å anbefale litt malt i flaska for de som får mme da...

Og gjett hva den dama på helsestasjonen (samme som sa vi ikke skulle bry oss om avsnittet om krystallviolett) sa om å stikke noe inn i endetarmen? Nei, det skulle man IKKE gjøre, man gjorde jo det flr, men dette fnlys hun direkte av, det skulle vi ABSOLUTT ikke gjøre, måtte vite...

(Vel, vi gjorde det likevel, det var det de gjorde på legevakta med meg da jeg var baby, og jeg vet mange fortsatt gjør det, så vi prøvde, og jepp, da kom det masse. Min sønn var ikke "forstoppet", for det er ikke fullammede babyer, men han hadde ikke avøring på ei uke, og det som vi tilslutt fikk ut var myyyye mindre flytende enn vanlig.)

ORIGINAL: *Stella*

Skummelt ja.

Men det er jo ganske vanlig å anbefale litt malt i flaska for de som får mme da...

Og gjett hva den dama på helsestasjonen (samme som sa vi ikke skulle bry oss om avsnittet om krystallviolett) sa om å stikke noe inn i endetarmen? Nei, det skulle man IKKE gjøre, man gjorde jo det flr, men dette fnlys hun direkte av, det skulle vi ABSOLUTT ikke gjøre, måtte vite...

(Vel, vi gjorde det likevel, det var det de gjorde på legevakta med meg da jeg var baby, og jeg vet mange fortsatt gjør det, så vi prøvde, og jepp, da kom det masse. Min sønn var ikke "forstoppet", for det er ikke fullammede babyer, men han hadde ikke avøring på ei uke, og det som vi tilslutt fikk ut var myyyye mindre flytende enn vanlig.)

Ja, det er da vanlig å få tips om q-tips i endetarmsåpningen ved forstoppelse. Det husker jeg at de gjorde på min førstefødte da han var 3 dager gammel fordi han hadde så vondt i magen. Poenget er heller at man ikke skal gjøre det til en vane, tarmen skal tross alt lære seg å gjøre dette selv.[8|]

Oi! Skummelt[:o] Vi bruker malt av og til når Sofie sliter med å bæsje..men vi bruker ikke en halv teskje til 150 ml en gang, så jeg håper det ikke er farlig? Hva syns dere? Bør vi slutte?

ORIGINAL: Happymum

Ja, det er da vanlig å få tips om q-tips i endetarmsåpningen ved forstoppelse. Det husker jeg at de gjorde på min førstefødte da han var 3 dager gammel fordi han hadde så vondt i magen. Poenget er heller at man ikke skal gjøre det til en vane, tarmen skal tross alt lære seg å gjøre dette selv.[8|]

Selvsagt ikke gjøre det til en vane, tarmen må klare det selv. Men når han ikke hadde fått ut noe på ei uke, og åpenbart slet med vondt i magen, så gjorde vi det, og fikk ut en god del. Det var lørdag. Søndag fikk han ikke ut noe, heller ikke med hjelp (vi prøvde jo bare en liten stund, skulle ikke irritere heller) men mandag, da fikk han til en GIGABLEIE på egenhånd, og etter det var alt i orden igjen, med den vanlige, flytende mm-avføringa som kommer jevnt og trutt.

Men selvsagt, for unger på mme som får jevnt og trutt fastere avføring og trøbbel i magen, så kan man ikke gjøre dette til en vane, tarmen må lære å tømme seg selv, derfor er det jo ganske vanlig å anbefale litt malt i mme da. Aldri hørt om slike problemer før.

huff,, klump i hlasen og grøsninger fra topp til tå :s

men aldri skjedd med oss så lenge vi har brukt det...
Men kan det være så at melka ikke har vært varm nok å
ikke fått blanda godt nok ut?? ...

men huff,, håper det aldri skjer her.. :S

Back
Topp