Obligatorisk barnehage?

Delirium

Elsker forumet
Mulig det har vært snakket om her inne før, men kom over denne aken på VG nett nå nettopp:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=532811

Er dette noe dere her inne har noen formening om? Personlig er jeg ikke direkte negativ til det, rett og slett fordi noe som er obligatorisk ville kreve mye mer av en barnehage og det MÅ være plass til absolutt alle, som i skolen. Men det kan igjen føre til overfyllte barnehager..? Nei, jeg er ikke sikker jeg. Dette høres ikke ut som noe som vil passe for alle..

Jeg er imot tvang !! Og skjønner ikke hvordan de kan innføre tvungen barnehage, når de ikke engang har plass til alle.Og heller ikke nok førskolelærere til de barnehagene som i dag eksisterer, og ikke har plass til alle. 
De må slutte å skulle overta vår egen bestemmelsesrett og umyndiggjøre oss som foreldre !!!

Er enig med hun damen som sa dette er en snikinnføring av tidligere skolestart,for det er nettopp det det er!![:@] 

Når det er sagt er jeg faktisk for barnehage, men IKKE tvang !!

Huff, kjenner at jeg blir litt provosert jeg...[:@]
Synes ikke at barna skal tvinges inn i barnehage så tidlig.
Legg merke til at det er innvandrerorganisasjoner som foreslår dette, og legger til grunn bl.a. språkferdigheter. Er det da riktig å tvinge inn barn med norske foreldre? Det finnes jo allerede myndigheter som får inn barn i barnehage på særskilt grunnlag, som f.eks at de har minoritetsbakgrunn, har handicap eller vanskelige hjemmeforhold etc.
Jeg er for å la barn være barn, og slippe å ha plikter før de skal inn i skolen!
Jeg er i utgangspunktet positiv til barnehager, tror barna har godt av å være der sammen med andre barn, men det må ikke være tvang!

noe drastisk må de iallefall gjøre før de bare kan innføre tvang, jeg blir å nekte, og min begrunnelse er jeg har selv jobbet i barnehage og ser at selvfølgeli jør vi noen pedagogiske ting, men jeg ville rukket og gjort mye mer med barna hjemme! dessuten får ikke barna nødvendigvis det de trenger av opplæringen, alle er forskjellig!

Jeg syntes ikke noe om det. Er vi foreldre som må få lov til å bestemme slik. Men syntes at helsestasjonen må reagere om det kommer barn på kontroll som ikke kan norsk ved 4-5 års alder og få de inn i et opplegg hvor de lærer språk før de begynner på skolen.

Back
Topp