Obduksjonsrapporten

Ollga

Forelsket i forumet
Nå er det 2 måneder siden eg fødte Kristine [:(] Savner ho så  utrolig mykje. I morgen skal me gå gjennom obduksjonrapporten sammen med legen... Er så bekymra for at det er komt fram noko som gjer at eg ikkje bør bli gravid igjen, at faren for at det samme skjer igjen er stor.... [&:] Hadde jo ein skikkeli ekkel følelse før ultralyden også, og den viste seg jo å vera med god grunn....
Gleder meg til dagen i morgen er overstått......



 
HUff...*klem*
 
skal tenke på deg i morgen
 
Lykke til imorgen!
Håper dere får positivt svar, så dere kan prøve på nytt med hell[:)]
 
Joda, det gikk fint [:D] Obduksjonen viste at ho mangla hjerneskalle og hjernestrukturen lå derfor uten beskyttelse. Dette var uforenlig med liv. Ho hadde og ryggmargsbrokk, mangla ei nyre og ei binyre. Eit kammer i hjerta var ikkje fullstendig. Lungene mangla to "klaffer". Og ein del andre ting...... Men det var hovedsaklig hjerneskaden som gjorde at det ikkje var noko håp, det andere kunne ho ha levd med..
Det viktigeste var at det ikkje var noko speisell årsak til det, og at sjansen var ca 1-1000 for at det skulle skje igjen... Må ta 10dobbel dose med folat når me prøver igjen, og det skal me jo allerede[:)]
Vil få UL i uke 7 og 11 i neste svangerkap heldigvis..
Håper ei ny spire sitter igjen snart [:D] Og at alt går fint sjølv om eg vil vera bekymra fra første dag til barnet er ute....
 
 



 
Så godt at det ikke var noe galt med deg og at du kan prøve igjen:)
Lykke til!
 
ja, veldig godt [:D] kansje spiren sitter allerede? ...... har ikkje brukt prevansjon så kasnkje me er heldige.. I så fall 9 dager til testing.... [:D]


 
Så bra dette ikke var noe man så ofte[:)]
Masse lykke til med prøvingen, håper spiren sitter fort[;)]
 
Lykke til med prøvingen!
Trøste klem fra meg
 
 
 
Godt å høre at dere har fått et skikkelig svar! Lykke til med prøvingen - håper dere snart får oppleve å bli gravide igjen. Klem[:)]
 
Hmmm, 9 dager til testing her også...Jeg krysser armer og bein for positive tester hos oss begge to:)
 
Var det akrani lillejenta di hadde? Det opplevde nemlig vi sommeren 2006. Hadde også en guffen følelse før ultralyden - med god grunn. Fødte Milli i uke 19. Var visst 22 stykker per år her til lands som fikk den diagnosen.
 
Men - jeg begynte umiddelbart på tidobbel dose folat og ble gravid ganske nøyaktig tre måneder etter jeg fødte. Vi fikk ultralyd i uke 8 og 12 og nå ligger vindunderet og sover i bagen sin ved siden av meg, et halvt år gammel. [:)]
 
Håper det samme skjer med deg! Lykke til!
 
ORIGINAL: edvine

Lykke til med prøvingen!
Trøste klem fra meg


 
Hei Maur Asto.
 
Ho fekk ikkje noko spesiell diagnose..  Var så masse som var gale.. Ho vart fødd i uke 20 etter at dei oppdaga misdannelser som var uforenelig med liv på den ordinære ultralyden--- Rart med den gufne følelsen... Hadde den fra dag ein av svangerskapet...
Så herlig at da vart gravid igjen så fort. Håper det klaffer for oss også [:D] har heldigvis ei jente på 4 1/2 år fra før da [:D]
 
Send meg gjerne ein PM om du vil [:)]
 



 
påan igjen: Spennende, får termin samtidig viss det klaffer både for oss og dere [;)] Lykke til !! [:D]


 
måtte bare svare deg på dette.. eg hadde ma i forrige uke og d va av samme grunn så deg.. ikke hodeskalle rundt hjernen.. de sa te meg og at d va noe så skjedde et par ganger i året og at eg og måtte 10doble dosen folat.. så vi får spise folat og satse på at neste gang går d bra..så vet veldig godt va du går gjennom nå..
 
akrani va diagnosen vi fikk ja..
 
Huff det var trist.[:(] synes det er alt for mange som opplever dette .... Mulig at diagnosen hennes var akrani da, men det står ingenting om det på obduksjonsrapporten... [&o]
 
Har følgt med deg mamme. Du fødde tre dager etter meg. Syns det var så trist fordi jenta di kunne hatt ein sjans, ho var berre altfor liten. Håper ei ny spire klorer seg fast der inne og blir der!!
Trur ikkje den sitter hos oss enda heller, har blitt litt for lite sengekos pga sjukdom å sånt, men ein veit aldri då [:)] I så fall bare 4 dager igjen til testing no [:D] 
Det var ganske godt å få obduksjonsrapporten, sjølv om det på ein måte ikkje var noko nytt. Eg har faktisk begynt å få såve om kveldane og det har eg ikkje gjort siden eg fødde... Så det er tydelig at det har virka inn på psyken min..... Du må bare ta kontakt om du vil mamme [:)]



 
You must log in or register to reply here.
Back
Topp