O-store navntråd

Cec* skrev:

Frk.Careface skrev:
Barnebarnet til ei på jobben min heter Ruby Eleah.. Virkelig vakkert navn!!

Var et veldig fint navn, synes Eleah er så fint:-) ser ut til at vi heller mest mot Emma. Så tenker jeg evnt en Leah på en framtidig lillesøster om dette blir tillfelle;-) men nå har vi enda god tid å bestemme oss på:-P

Liker kombinasjoen, ikkje så fan av disse typiske poppisnavnene;) men Eleah funka godt sammen me Ruby:) Godt smaken e ulik, greit å vida at me aldri komme te å stjele navnene te kverandre;p

Frk.Careface skrev:

Cec* skrev:

Frk.Careface skrev:
Barnebarnet til ei på jobben min heter Ruby Eleah.. Virkelig vakkert navn!!

Var et veldig fint navn, synes Eleah er så fint:-) ser ut til at vi heller mest mot Emma. Så tenker jeg evnt en Leah på en framtidig lillesøster om dette blir tillfelle;-) men nå har vi enda god tid å bestemme oss på:-P

Liker kombinasjoen, ikkje så fan av disse typiske poppisnavnene;) men Eleah funka godt sammen me Ruby:) Godt smaken e ulik, greit å vida at me aldri komme te å stjele navnene te kverandre;p

Hehe, ja me har ganske forskjellig smak, så tror ikje me komme i den situasjonen:-)

Ser ut som at mannen har blitt overtalt og at jenten i magen heter Maja Sofie:-)

jeg har bestemmt meg for navn:):) alle klager å sei kan ikke kalle hu det :) men her blir det Lilly Kanutte :)

jetta e kult jente navn:)

lulan skrev:
jeg har bestemmt meg for navn:):) alle klager å sei kan ikke kalle hu det :) men her blir det Lilly Kanutte :)

jetta e kult jente navn:)

fantastisk!!!Jeg digga det!! Ikke hør på hva folk sier, det er dere som bestemmer. Kan være litt tøft å høre alles meninger når det kommer til navn (derfor holder vi sånt hemmelig).

hehe jeg bryr meg ikkje hva folk sier da, jo mer folk sier nei å skaper seg, da blir jeg mer å mer bestemmt for at hun skal hete det :):)

Vår lille gutt skal hete Xander :))

Så bra lulan! Rett innstilling! 

Vi vet at vi får en gutt, og har forelsket oss i navnet Peter. Dette blir da oppigjenkalling, noe jeg synes er veldig flott!

Hadde også andre navn på listen!

JENTE:
Wilma
Adele
Sophia
Hermine
Amalia
Leanna

GUTT:
Jacob
Liam
Mattheo
Linus
Ludvig
Oscar

Har et sjelden navn t jentungen, men slite veldig me å finna et nytt jentenavn som passer t, og så har eg kje lyst på sånn navn som "alle" har...

Hadde d blitt gutt måtte eg ha lurt mannen t blitt med på Eilif ;-) Syns d e så fint guttenavn.

Mine 2 spirer har forløpig navnene Caspian Emiil og Amelia Marii.
Hvordan skriver man egentlig navnene for å få fram i`ene??

Guttene mine heter Matheo og Milian. Litt tilfeldig at det ble samme forbokstav egentlig. Men nå som jeg får enda en gutt - burde hans navn også begynne på M??? 

Jeg er så utrolig tom for navneforslag, så om noen har tips til hva som passer til guttene mine sine navn, på M eller ikke, så taes det imot med stor takk!! 

Jeg var brennsikker på å få en til jente, så jeg hadde forelsket meg veldig i Lydia.
Jeg liker korte og ujålete navn, som gjerne kan uttales i utlandet også. Storesøster heter Ella. Jeg tror den ene lillebroren kanskje skal hete Aksel, og så prøver jeg å få pappan med på Simon til lillebror nr 2, men han sliter litt med det navnet: )

SpireNr4og5 skrev:
Mine 2 spirer har forløpig navnene Caspian Emiil og Amelia Marii.
Hvordan skriver man egentlig navnene for å få fram i`ene??

Man skriver det vel helt som normalt, men må passe på å få folk til å si det med lang i...?

Mamacita79 skrev:
Guttene mine heter Matheo og Milian. Litt tilfeldig at det ble samme forbokstav egentlig. Men nå som jeg får enda en gutt - burde hans navn også begynne på M??? 

Jeg er så utrolig tom for navneforslag, så om noen har tips til hva som passer til guttene mine sine navn, på M eller ikke, så taes det imot med stor takk!! 

Jeg ville valgt M på nr 3 også da, men det er bare fordi jeg er sær sånn
Sliter med guttenavn på M selv også, så sånn sett er jeg glad for at det ikke ble en gutt til denne gangen, for vi skal ha M i mellomnavnet til alle våre barn.

Mamacita79 skrev:

Hva med Marcus? :-)

Navn skal jammen meg ikke være enkelt alltid, vi hadde store problemer med å bli enige med første mann. Det eneste vi var enige om var at viss ikke min far hadde hett Magnus så ville vi kalt han det, men at det ville bli forvirrende med to Magnuser i familien. Etter mye grubling sto vi til slutt der ved siden av senga til vår nyfødte sønn uten noen bedre forslag på lager. Så da ble det bare Magnus da.

Denne gang venter vi visstnok ei jente, noe som gjør det hele mye enklere. Da jeg var 14 år bestemte jeg meg egentlig for at dersom jeg noengang fikk ei jente så skulle hun hete Sanna, men så gikk jammen meg søskenbarnet mitt hen og kalte dattera si for det (hva er sjansen for det liksom, det er jo ikke akkurat veldig vanlig), og da synes jeg liksom ikke vi kunne bruke det allikevel. Så nå står foreløpig valget mellom Astrid, etter grandtanta til samboeren min, og Solveig, etter min mormor. Nei det er ikke sånn at vi plent skal måtte kalle opp barna våre etter noen i familien, men siden det nå ble sånn med førstemann så hadde det egentlig vert kjekt å gjøre det med nummer to også. På en måte liker jeg Solveig best, men samtidig hadde det vert kjekt å bruke Astrid fordi grandtanta til samboeren fortsatt lever og sikkert hadde blitt veldig glad om vi valgte det. Vi får se

Her om dagen traff jeg forøvrig en helt herlig eldre herremann med navn Alfred. Jeg falt helt for navnet og det gjorde faktisk samboeren min også så da har vi en backup dersom det mot all formodning skulle bli gutt ;)

Back
Topp