O-store navntråd

~Blikk~

Elsker forumet
Syns det hadde vært kjekt med en navntråd, her kan vi poste alle navn vi har i hodet, uavhengi om de vurderes til babyen eller ikke. Og til alle dere som vet om noen navn dere ikke vil dele med hele verden, send en pm til meg aemoticonJeg lover å ikke dele med alle, hehe.

Skriv ned navn du liker, navn du kanskje ikke liker, hva som helst! Kanskje får noen en god ide av noe du skriver!! 

Diskuter og bruk tråden akkurat som dere vil, bare den handler om navn!

Bra tråd :) :) Jeg står mellom 2 navn til begge kjønn : Gutt: Leo Nathaniel eller David Jente: Sofie Marie eller Lykke

David er ett av mine favorittnavn.. samme med Sofie.. Men begge er uaktuelle her hos oss (mange i nær familie). Men fine navn!
Vi snakker om Sigurd.  Haakon. Eller Jonas.

Når det gjelder jentenavn så snakker vi om Ingvild, Ingrid, Susanne eller Irene.

Men endrer seg fra dag til dag.. Hehehe

Her blir det nok Frida hvis det er jente, gutt blir vanskeligere men skal nok finne på noe om vi må..

Liker navnene Simone og Ingvild til jente
eller David og Heine til gutt.

Jeg tror de fleste er enige om at det er vansklig å finne guttenavn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å lage en liste over guttenavn jeg kan like, men det er ingen av dem som faktisk er NAVNET jeg har lyst på.. Jeg finner det bare ikke.

Her er guttenavnlisten min:
Caspian
Jonatan
David
Fabian
Emilian
Heine
Isak
Jacob
Vincent
Noah
Tobias
Edvart

Camillemi skrev:

Jeg tror de fleste er enige om at det er vansklig å finne guttenavn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å lage en liste over guttenavn jeg kan like, men det er ingen av dem som faktisk er NAVNET jeg har lyst på.. Jeg finner det bare ikke.

Caspian
Jonatan
David
Fabian
Emilian
Heine
Isak
Jacob
Vincent
Noah
Tobias
Edvart

Har vert inne på Tobias og Jonatan, men gubben likte visst ikke de, håper vi får vite kjønnet på Onsdag på UL...

Gutten i magen skal hete Herman. Med mindre det dukker opp noen som bare sier pang, men det tviler jeg på.

Storesøster heter Otilie. Verdens fineste jentenavn, syns jeg!

Hadde babyen i magen blitt jente hadde det blitt Tindra:)

Kan legge ut den bittelille lista jeg har på denne data'n (har en liste som er vesentlig mye mer innholdsrik, men den er et eller annet sted i flyttelasset, så den får komme senere)

Guttenavn
Tell
Vetle
Helmer
Elo
Viljar
Eldar
Eine
Marselius

Jentenavn
Live
Linne
Tilla/e
Madine
Anine
Ellinor

Jeg skal på UL på fredag, så da håper jeg på å få vite kjønnet. Blir lettere å gruble på navn når en vet kjønnet. Det første jentenavnet er i boks, men vi vil ha dobbeltnavn så vi må finne et til som passer.
Guttenavnet vet jeg rett og slett ikke.. vil finne et som er søtt og klinger fint.

~LillMi~ skrev:
Kan legge ut den bittelille lista jeg har på denne data'n (har en liste som er vesentlig mye mer innholdsrik, men den er et eller annet sted i flyttelasset, så den får komme senere)

Guttenavn
Tell
Vetle
Helmer
Elo
Viljar
Eldar
Eine
Marselius

Jentenavn
Live
Linne
Tilla/e
Madine
Anine
Ellinor

Marselius var stilig:D Liker også godt Ellinor, men det heter tanten til sambo så det var aldri aktuelt for oss:)

Camillemi skrev:

Caspian
Jonatan
David
Fabian
Emilian
Heine
Isak
Jacob
Vincent
Noah
Tobias
Edvart

Mange fine navn:) har en hund med navnet Noah og minsten Heter Emilian. Men kjenner jeg sliter med å finne navn denne gangen. Men kjenner jeg trenger en ekstra bekreftelse på at det er gutt før jeg setter meg ned og "jobber". Men det er jo sååååå mye lettere med jente navn... Men finner nok et navn tilslutt<3>

Sofie eller Sofia :)

Her er det Jonas eller Ida som står høyest på lista for øyeblikket. Har lyst på dobbeltnavn tror jeg. siden vi andre har det, og vi har kort etternamn..

Men andre navn jeg liker:
Oliver
Henning
Rasmus
Håkon
Henrik

Jentenavn
Sofie
Aurora
Amanda

Noen av navna har jeg funnet lenger bak i slekta mi..Da vi har en mann som forsker på slekta vår på nettet :) 

Vi er ikke enige om navnet Sofie/Sofia ennå,men mellomnavn får hun uansett for hun skal kalles opp ettter oldermor og bestemor. Så det blir Kathleen til mellomnavn :) Jeg har falt pladask for Sofie Kathleen :)

closetta skrev:
Sofie eller Sofia :)

Dersom vi får jente, så er d Sofia :) fint navn synes vi!

Jeg fant, jeg fant!!!! Heldigvis hadde jeg delt en del av navnene jeg har på lista mi tidligere på bv, så her får dere en god dose navn til som mistenkelig få i gata heter
Garantert en del uvanlige navn og sikkert bare "søppel" for noen av dere, men for oss som liker litt spesielle navn kan dette kanskje være gull?:)

Jentenavn

Milania 
Emmie 
Emmi 
Pernille 
Lykke
Nicoline
Nille
Mille/a 
Elida
Lydia
Gitte
Elea
Sunniva 
Oda/Ada 
Hedda
Miranda 
Mynthe /Mynte
Melina 
Malina
Nila 
Mali 
Irmelin
Ellinor
Maien 
Tilde
Madel/Mabel 
Miri 
Miriell/Mirielle
Nutte
Malie 
Nilia/Nilie 
Tilje
Tille
Lilli 
Nanine 
Milje/Milja 
Nor 
Melina 
Lillan
Nilie
Tia 
Nanna 
Irlin 
Tilie
Fia 
Erle 
Iril 
Nemine
Emine

Milea
Malina
Soline
Nadine
Linde
Othilie/a
Ildrid
Isfrid
Aline
Milly
Lida

Guttenavn

Elling
Mikkel
Eine/ Heine
Simen
Solan
Imre
Emrik
Jone
Jonna
Lavrans
Martinius
Amandus
Gulling
Boje
Caspian
Lyder
Wilmer
Olai
Elian 
Goe
Marselius
Petrus
Peik
Ludvig
Olaus 
Theodor
Tias
Wilmer
Marinius
Leite
Thius
Eiler
Ivo
Frikk
Mio
Martinius
Niilo
Neo
Jari
Thilius
Tobian
Tillan
Herman
Notto<3

Kjenner jeg føler meg litt blottlagt akkurat nå

Alltid hatt en elsk på Emma. Storebror skulle hete dette om han hadde vært jente. Lista er kort, men favorittene er:
Emma
Leah
Linnea
Elle/a

Synes også at Sofie og Adele er fine, men disse blir uaktuelle.

Barnebarnet til ei på jobben min heter Ruby Eleah.. Virkelig vakkert navn!!

Vi hadde jo bestemt oss for Liam hvis det ble gutt... Men nå blir det jente, så da har vi en jobb å gjøre. Rett og slett for at det er for mye å velge i...

Mine favoritter av jentenavn så langt er:

Alva
Alba
Ariel
Alessi
Alice
Amalie
Celia
Frida
Frøya
Hedda
Isa
Liana
Mathea
Melanie
Nora
Othelie/a
Olivia
Sophia
Sienna
Savanna
Thilde
Tiril
Tuva
Vilde

Forslag til guttenavn:

Ask
Anton
Birk
Brage
Cedrik
Didrik
Eliah
Fabian
Herman
Isak/c
Julian
Loke
Leon
Lucas
Mathias
Mattis
Milian
Matheo
Noah
Nicklas
Oliver
Sander
Sølve
Storm
Theo
Theodor

Frk.Careface skrev:
Barnebarnet til ei på jobben min heter Ruby Eleah.. Virkelig vakkert navn!!

Var et veldig fint navn, synes Eleah er så fint:-) ser ut til at vi heller mest mot Emma. Så tenker jeg evnt en Leah på en framtidig lillesøster om dette blir tillfelle;-) men nå har vi enda god tid å bestemme oss på:-P

Back
Topp