Nytt vs brukt, samsoving, vognpose osv

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg lurer litt på dette med brukt vs nytt og trygghet rundt det.

Som mange vet skal man alltid kjøpe ny madrass til den nyfødte. Men hva når det samsoves? Da ligger jo babyen i sengen som er brukt av oss foreldre.. jeg ser for meg å kjøpe bedside crib, men av erfaring vet jeg at det er fort gjort at lillegull havner i senga når det ammes og der sovner begge av.

Og hva med vognpose? Bør denne være ny også? Jeg har fått en etter ei venninne, men er usikker på hvor trygt det er å bruke den fra fødselen av. Kanskje den bare blir en barnehagepose når den tid kommer, så kjøper jeg ny nå.

Hva hvis en kjøper brukt vogn? Må man da ha ny madrass?

Jeg regner med vi skal ha alt nytt, for når lillegull kommer er det 12 år siden sist, så her er alt av utstyr borte..

Når det skal samsoves anbefales babynest.

Vognposen kan du vaske slik at den er ren. Bare pass på at det ikke er jordslag eller mugg i den, så er det like trygt som å kjøpe ny:joyful:

Ja, man burde. Det er desverre få som gjør det, men alle madrasser bør byttes til nytt barn :joyful:

Enklere forklart er at: alt som kan vaskes kan godt kjøpes brukt, det andre burde kjøpes nytt til hvert barn uansett:happy: for min del gjelder ikke dette bilstol. Jeg skal frakte det mest dyrbare jeg har, så denne kjøpes ny uansett. Nyfødt stolen blir hardt brukt da den blir tatt ut og inn av bilen (basen), og satt på alle forskjellige underlag.

Man trenger ikke å kjøpe lekegrinder, senger, grinder osv nytt. Dette blir like fint som nytt med litt vask.

Når det skal samsoves anbefales babynest.

Vognposen kan du vaske slik at den er ren. Bare pass på at det ikke er jordslag eller mugg i den, så er det like trygt som å kjøpe ny:joyful:

Ja, man burde. Det er desverre få som gjør det, men alle madrasser bør byttes til nytt barn :joyful:

Enklere forklart er at: alt som kan vaskes kan godt kjøpes brukt, det andre burde kjøpes nytt til hvert barn uansett:happy: for min del gjelder ikke dette bilstol. Jeg skal frakte det mest dyrbare jeg har, så denne kjøpes ny uansett. Nyfødt stolen blir hardt brukt da den blir tatt ut og inn av bilen (basen), og satt på alle forskjellige underlag.

Man trenger ikke å kjøpe lekegrinder, senger, grinder osv nytt. Dette blir like fint som nytt med litt vask.

Babynest ja, der sa du det. Det fantes ikke for 12 år siden det,så da sov jenta mi rett ved siden av meg oppå samme madrass. Har jo tenkt å kjøpe det, men tenkte ikke på at den også bør brukes i vår seng.

Det meste blir nok uansett kjøpt nytt. Vi ønsker oss et søsken til etterhvert, så da er det greit å kjøpe nytt nå så kan det brukes videre til nestemann:happy:

Back
Topp