Nytt og brukt

lilla2103

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Januarlykke 2026
Da vi fant ut at jeg var gravid var jeg helt bestemt på at vi skulle kjøpe det meste av utstyr nytt. Dette er første barnet og jeg er generelt veldig glad i å shoppe... :rolleyes: Etter å ha sett hvor mye fint som ligger ute til salg på f.eks. Finn har jeg imidlertid kommet på andre tanker. Har derfor bestemt oss for at vi skal kjøpe noen ting brukt også. Bedre for lommeboka og ikke minst bedre for miljøet!

Hittil har vi kjøpt vogn, seng (med madrass) og babynest nytt, mens vi vurderer å kjøpe tripp trapp (og new born seat) og bæresele brukt.

Hva kjøper dere nytt og brukt (evt. ting som går i arv?) :) Er det andre ting dere vil anbefale å kjøpe brukt eller nytt? Bilstol skal vel ikke kjøpes brukt så vidt jeg har forstått.

Vi har kjøpt endel brukt allerede:)
Bilstolpose, vognpose, babycall, sammenleggbar badebalje, bæresjal, babygym og Stokke steps vippestol har vi kjøpt brukt. Om vi finner steps stolen brukt kjøper vi denne også brukt:)

vi kommer til å ha ny bilstol og base, seng og madrass og dyne, babynest, brystpumpe, stellebord og vogn med soveskinn. Alt av klær ble nytt, selv om jeg planla å kjøpe mye brukt, kanskje jeg kjøper noen klespakker dersom jeg kommer over passende størrelser på Finn eller Facebook:)

vi har mye på plass, men mangler de store tingene ennå:shy: Tenker det kommer i mai/juni:love7

Vi har akkurat kjøpt vugge med madrass, sengehimmel og sengebeskytter brukt fra Finn :) Det er det eneste vi har kjøpt brukt hittil. Vi tenker å kjøpe vogn og bilstol nytt. Babynest har vi kjøpt nytt. Av klær kjøper vi nytt pluss at vi har fått og får mye hjemmestrikket fra familie. Tenker også kjøpe stellematte og bæresele nytt. Kan hende vi endrer tankegangen underveis da :)

Vi har kjøpt brukt eller arvet alt til nå, inkl seng, madrass (bruker tisselaken over), bilstol (arvet av søster så vet den er ok), vogn, bæreseler, tripp trapp, klær, tøybleier.. Tror kommende mormor lager babynest og tante lager hentesett. Om det ikke er noe vi får tak i brukt kjøper vi nytt men prøver å holde det til et minimum pga miljøet og for oss unødvendig bruk av penger.

Fra forrige gang har vi kjøpt brukt stellebord, tripp trapp stol + newbornsete/babyset/sittepute/seler, babycall, Voksi urban vognpose, ammepute (med vaskbart trekk), bæresele, bærejakke og mye mer jeg ikke kommer på i farta. Det jeg var bevisst på å kjøpe nytt var bilsete, vogn (unntatt sovevogn i bhg) og madrass. Kjøpte noe nytt, som f.eks senger, men det var kun pga tvillinger og at det ikke alltid var lett å finne 2 av ting. (Syntes enkelte ting var fint å ha likt) :) Ellers er jeg veldig for å kjøpe brukt :happy:

Vi har akkurat kjøpt vugge med madrass, sengehimmel og sengebeskytter brukt fra Finn :) Det er det eneste vi har kjøpt brukt hittil. Vi tenker å kjøpe vogn og bilstol nytt. Babynest har vi kjøpt nytt. Av klær kjøper vi nytt pluss at vi har fått og får mye hjemmestrikket fra familie. Tenker også kjøpe stellematte og bæresele nytt. Kan hende vi endrer tankegangen underveis da :)
Vi har i dag avtalt kjøp av vanlig sprinkelseng på Finn. Fikk da med madrass, mange sengesett, sengekant og dyne/pute. Veldig kjekt! Tenkte å ha den på soverommet som er i 2.etasje. Vugga skal vi ha i stua som er i 1.etasje.

Vet du, jeg tenker nøyaktig det samme som deg!
Hadde planer om å kjøpe absolutt alt nytt. Men det er jo mye fint brukt på Finn at det er dumt og ikke kjøpe noe der.
Fin tråd - så skal følge med her for gode tips. :)

Vi har i dag avtalt kjøp av vanlig sprinkelseng på Finn. Fikk da med madrass, mange sengesett, sengekant og dyne/pute. Veldig kjekt! Tenkte å ha den på soverommet som er i 2.etasje. Vugga skal vi ha i stua som er i 1.etasje.
Avlyste kjøpet av sprinkelseng med tilbehør grunnet tips om å ikke kjøpe brukt madrass. Vi kommer da til å kjøpe kun sprinkelseng brukt.

Sist kjøpte vi brukt vogn, brystpumpe og bilstoladapter til vogn, lånte vugge, nyfødt stol til tripp trapp, vippestol, bilstolpose og en god del klær i 56-74 - mulig vi kan låne noe av dette nå også

Kan være vi kan låne en bilstol fra familie (må ha to)

En kollega av mannen har en del utstyr til tvillinger som de ikke har kvittet seg med, så blir nok en tur dit for å se om det er noe vi kan bruke.

Noe av det jeg håper å finne brukt/låne denne gangen er: tynne bilstolposer (og heller bruke ullpledd i tillegg til vinteren), tvillingvogn, dun pose og vårpose, sprinkelseng, lekegrind, vippestol, tripp trapp stol, nyfødt stol til tripp trapp, bøyle til tripp trapp og tvilling bæresele

Nytt kjøper vi madrasser, bilstol (om vi ikke kan låne av familie), dyne

Jeg har kjøpt brukt når jeg har kommet over det. Eneste jeg ikke har kjøpt brukt er madrasser til seng og vogn. Dette pga smittefare.
Dette gjaldt før korona også. Du får ikke vasket en madrass skikkelig nok så d har jeg kjøpt nytt. Er det rådet som har stått som råd lenge. har byttet madrasser internt i familien der vi vet hvilken smitte vi har hatt. Men ellers ikke.

Back
Topp