Nytt glass

Karma27

Forumet er livet
Hvor mange ganger til dagen tar du nytt glass? Altså, jeg bruker ett glass om morgenen til sjokomelk, som går i oppvaskmaskinen der og da. Når jeg kommer hjem fra jobb, har jeg gjerne et glass til vann/saft. Dette bruker jeg stort sett resten av kvelden. Altså, ca 2 glass om dagen.

Nå har jeg besøk av mine foreldre, og jeg teller 9 glass uten om mitt og mannen sitt... Mamma tar nytt glass hele tiden, til alt :p

Jeg bruker som regel et glass til iskaffe'n, og et glass til vann/saft/farris.. Samme med gubben.

Vi har endelig blitt kvitt en kamerat som lånte gjesterommet, og på 2 dager sto det 4 glass, 2 kaffekopper og 3 flasker på bordet etter han... Jeg nektet å være vaskehjelp når han får låne gjesterommet og jeg var rimelig glad da han stakk... !

Tar nytt glass hele tiden, både jeg og mannen. Så oppvaskmaskinen er stadig full :P Setter glassene mine overalt og glemmer hvor de er og i løpet av dagen husker jeg heller ikke hvilke som er mine...

Jeg er vokst opp med å "spare" på glasset, og vi hadde faste plasser hvor man satt sitt glass etter man skylte det etter bruk. Så fra jeg var liten har jeg brukt et glass om dagen!:8

Nå som jeg er voksen, tøyer jeg grensene og bruker ca to, avhengig av hva jeg bruker det til!:p i tillegg drikker jeg mye vann av vannflaske!

Mannen er litt mer slækk, og tar unødvendig nye glass selv om han stort sett kun drikker farris!
Og ikke rydder inn i oppvaskmaskinen etter seg, det er såååå irriterende når det blir stående glass overalt!

Tar nytt glass hele tiden, både jeg og mannen. Så oppvaskmaskinen er stadig full :P Setter glassene mine overalt og glemmer hvor de er og i løpet av dagen husker jeg heller ikke hvilke som er mine...
Copy that :-)

Prøver å bruke 1, og det går når mannen ikke tar de:p han har ryddemani og setter de alltid inn i oppvaskmaskinen, til og med før jeg har rukket å drikke opp:p

1 til frokost og 1 til middag etter jobb som da varer resten av dagen/kvelden!:) nå er jeg sykemeldt, så da varer frokostglasset til lunsj :)
mannen kan bruke 5 om dagen! Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å huske at man har ett glass..

Storforbruker av glass :p har vell 1-2 vann glass om dagen og har jeg hvertfall 2 ulike glass med melk og har jeg saft blir d nytt glass igjen:p

Så lenge jeg ikke har hatt melkeprodukter i det (som er svært sjelden) bruker jeg samme glasset hele dag. Noen ganger dagen etter også :-P

Max 2 glass ila dagen.

Bruker som regel vannglasset hele dagen, et krus til kaffi, og et til melk. Altså et glass til hver sort drikk :p
Så spør det da om samboeren min stikker av med glasset mitt eller setter det i oppvaskmaskinen, da blir det flere.

Her er det svigers som bruker glass. De tar nytt krus/glass hver gang de skal lage kaffi, og det er ofte og hver gang de skal finne seg noe å drikke. De har alltid manko på glass. Er så slitsom at glasset du brukte for 5 min siden, nå er borte. De bryr seg heller ikke om mitt og ditt glass, de tar det første ledige. Jeg blir sprø..

Back
Topp