Nytt eller brukt??

luana

Forelsket i forumet
Hva kjøper dere nytt, og hva kjøpes brukt??[:)]

her blir nok det meste nytt, unntatt bilsete (dyrt som fy nytt)[;)] får arve sprinkelseng etter lillebror min[:D]

Skal kjøpe ny vogn og ny bilstol..

Med storebror arvet vi stellebord, seng, bilstol og vippestol.. Skal bruke det til lillebror også, utenom bilstolen da..

Til førstemann kjøpte vi alt nytt. Arvet litt klær da, men ellers tenkte vi som så, at vi har jo tenkt å ha minst ett, antakelig 2 barn til som skal bruke utstyret, så da kan vi likegodt kjøpe nytt. Så vogn(er), bilstol(er), seng, lekegrind,ja, alt, egentlig, er kjøpt nytt. Så blir det brukt igjen til hun som kommer til sommeren. Men vi hadde råd til det også da. Hadde ikke hatt noe problem med å kjøpe brukt, så lenge økonomien tilsa at vi måtte det, og så lenge tingene ikke var for gamle, og var i bra stand.
Fikk ikke tilbud om å arve noe utstyr, for det min bror evt. hadde var utslitt etter å blitt brukt av 3 gutter, og søsteren min fikk baby rett etter meg, så hun trengte utstyret selv. Både søsteren og broren til samboeren fikk baby rundt den tida vi fikk, så da måtte vi kjøpe.

Her blir alt kjøpt nytt[:)]

Vi har kjøpt vognpakke nytt (vogn med bag, sportsdel, bilstol med base til bil). Vi har fått sprinkelseng og et par sekker med klær fra ei venninne, og det venter mere klær fra min søster. Stellebord skal vi handle på Ikea, og så får vi se hva mer vi trenger. Regner med vi får noe fra besteforeldre også. Så lett blanding her i gården.

Ellers er det jo stadig lett å falle for fristelsen ved å handle babyklær ettersom man er på bytur [:D]

Her blir det meste nytt. Heldigvis er det de kommende besteforeldrene som legger i en del penger, så vi får både vogn, seng og bilstol nytt [:)] Har også fått utrolig mye klær allerede.

Vi har fått reiseseng og reisestol av et vennepar etter ungene deres, og vi håper på å få låne vippestol og leketeppe av noen som akkurat har hatt en liten en, men som har vokst ut av det. [:)] Håper også på å få låne lekegrind. Grøss...alt er jo så dyrt.

Vi får alt sammen [:D]
Eller min mor å de skal kjøpe vogn og seng til oss, svigermor å de skal kjøpe bilsete. Så får vi stellebord med badekar å masse masse mer :) for jeg har en lillesøster på 3 år, så de har mye vi kan få da [:)] Så får vi masse klær også ;P

Ja huff, alt er dyrt som fy!!!men når man handler til barnet sitt er ingenting for dyrt[;)]hehe

Det ble nok ikke noe brukt til førstemann. Alt ble vel handlet nytt, bortsett fra noe klær som vi arvet fra nevøen min ble født 5 mnd før.
Var heldig og fikk vogn, seng, vugge, skinnpose og masse annet....

Denne gangen tenkte jeg ikke at det var så forferdelig masse vi trengte iom at vi ikke har solgt noe etter 1 mann. Men jaggu baller det på seg når jeg begynner å tenke etter: Ny voksi-pose (urban), ny babysitter, ny stellekomode, stelleveske....

Har liksom ikke hørt et knyst av at det blir sponset noe denne gangen, så kanskje det blir dyrere med alt utstyret til nr 2[;)]

Ja ja... Det koster jo litt å ha barn, og det er uttrolig hvor god råd man plutselig har dersom det er handling til barna det gjelder. Da er det liksom ingeting som blir for dyrt....[:)]

- Vogn og seng + evnt vugge har vi etter storesøster [:D]
- Kjøper nye madrasser og dyner og sengesett osv. 
- Skal ikke ha stellekommode denne gangen,så kjøper bare ny kommode til badet og ny stellematte + en balje utenom som han kan bades i [;)]
- Bilsete skal vi kjøpe nytt.
(vil ha et som er nyere/bedre enn det vi hadde til snuppa for snart 5 år siden)

Har fått MASSE klær av en venninne med en liten gutt på 1 1/2 år [:D][:D][:D]
Men må nok kjøpe inn en del nytt også - har jo bare rosa fra storesøster,og det går jo ikke til lille prinsen [8D]

Åja .. ny stelleveske må vi ha [:)] 
og alt mulig av kluter og div.
og ny vognpose og evnt ett nytt lammeskinn ...
blir nok en del nytt her ja [:D][:D]

Vi har kjøpt ny bilstol og ny seng. Skal etter hvert kjøpe ny reiseseng og lekegrind også. Det blir en del nye klær siden storesøster har masse rosa baby-klær og det er ikke akkurat så ideelt til lillegutt, men det som er nøytralt skal han få bruke[:D]
Siden bag-delen på vogna til storesøster ikke er slitt nesten så skal vi bruke den og heller kjøpe ny vogn når bag-delen begynner å bli liten. Vippestol og stelle-kommoden etter storesøster kommer også til å bli brukt[:D] Så her blir noe overført til lillegutt og noe blir nytt[;)]

Vi får vogn av mine foreldre, og så skal vi kjøpe bilstol selv.
Ellers skal Junior sove i den barnesenga jeg selv hadde som liten. Skal pusse litt på den, og gi den ny maling først [:)]
Har også fått låne av svigersøsteren min, en fin kurv som skal henge i taket. Den kan flyttes mellom stue og soverom om man har krok i taket på begge plasser.
Ellers så er jeg ikke nøye på at resten skal være nytt. Regner egentlig med at vi bruker vaskemaskinen med stellepute på + vaskebalje inntil vi får oss egen plass å bo.
Skal jo selge her i Bergen og flytte til Bodø, men skal bo hos mine foreldre inntil vi har fått solgt her.

ORIGINAL: mayah

Kommer nok ikke til å kjøpe noe utstyr nytt tror jeg..
Litt usikker på om vi får vogn av kommunen i år også, men om vi gjør det så blir jo den ny i hvetfall.
Poden er jo ikke mer enn 2 år gammel.. Så alt vi har brukt til han er fullt brukbart fortsatt.

Har forresten kjøpt inn endel nye klær, men det er bare for at jeg er så skråsikker på at det er jente[;)]
Så hvis jeg har rett, så skal babyen slippe å gå i lyseblått hele den første tiden..

nysgjerri på hvorfor flere her inne får b.vogn av kommunen?? jeg kunne gjerne tenkt å fått en ;P 

Har fått brukt seng, med nesten helt ny madrass, vogn, vugge og vogn dyne. Regner med at vi får noen brukte klær også, har mange bekjente som nettopp har fått jentene sine så blir nok noe arvings her og der ja :)

Har kjøpt badebalje og noen klær.
Skal kjøpe bilsete, stellemadrass og masse annet småtteri og stæsj....

d første bil sete låner vi av bror til min mann! Vogn å stellebord å div har vi etter elstemann! Men har kjøpt noen nye klær å helse teppe å kommer nok til å kjøpe litt til nytt! [;)]

Her blir det meste nytt. Får arve litt kle, men ellers må alt kjøpes inn. Har sett på seng og vogn i dag. Har såååå lyst på stokke sleepi seng, den e sååå fin, men veldig dyr da....Men, trur det blir den likevel[:D]
Treng me å kjøpe leikegrind, eller held det med eit teppe på gulvet????

Vi arva en del klær sist, vippestol og en del leker, ellers kjøpte vi alt nytt. [:)]

Vi arver en del, og har kjøpt brukt vogn :) prøver å få tak i det meste brukt, værel itt miljøvennlig og lite forfengelig :) hadde egentlig bestemt oss for nytt, men den gang ei! [:D]

Back
Topp