Nyttårsfeiring med barn

2blir3?

Elsker forumet
Gjør dere noe spesielt for barna?

... Hva serverer dere? Hva har dere eventuelt av aktiviteter?....

Jeg sitter å planlegger noen nye tradisjoner og håper på innspill vi kan inkludere[:D] Ønsket er å skape en litt mer leken nyttårsfeiring for store og små[:)]

Vi går jo nyttårsbukk og det er stooor stas!!![:D][:D]

Vi tenkte vi skulle innføre partyhatter, blåsere og noen lekne detaljer - som f.eks. leken borddekor som her.

Jeg tror egentlig partyhattene er nok til å skape en leken stemning, men planlegger også noen aktiviteter...[:)]

Det hadde jeg ikke tenkt på. God idé! Er det nyttårsaften som er den store dagen for bukkene?

ORIGINAL: Delia

Nå serverer vi det samme som på julaften, og ser raketter i steden for presanger. I tillegg går vi jo som sagt nyttårsbukk og da er mye av kvelden gått... men å pynte litt mer lekent som du sier er nok ingen dum ide!!![;)] Her er hvertfall nyttårskvelden en koselig kveld full med aktiviteter!![:)]

Vi er ute å aker og leker på dagen mens Kalkunen koser seg i ovnen.
Så på kvelden leker som regel ungene selv. Pleier å ha besøk av svigerinne og hennes 2 barn så da aktiviserer de seg selv, de er 6,7 og 8 år.
16 åringen bestemmer selv.
Så ser de en film og får godis.
Kl 0000 er det ut å se raketter og etter det er det natta

ORIGINAL: 2 x Lykke

Det hadde jeg ikke tenkt på. God idé! Er det nyttårsaften som er den store dagen for bukkene?

ORIGINAL: Delia

Ja her er det hvertfall det!!! Synge julesanger eller evnt andre de liker og smile fiiint!!![:D][:D][:D]

Her er det kalkun med tilbehør som serveres og is.. Dessuten kommer nyttårsnissen hit med en gave til hver av barna [:)]
Også må vi ikke glemme den alkoholfrie sjampisen da.. Den er stas den ;)
Vi har alltid minimalt med alkohol på jul og nyttårsaften da dette er utelukkenes barnas dag her hjemme.

Frøkna vår er 19 mnd, så det blir ingen "feiring" utpå kvelden i år.
Vi lager i stand noe god mat med desserttil henne  på dagen, og går ut og fyrer opp noen stjerneskudd etter at det har blitt mørkt!

Jeg har invitert en venninnde på besøk og sender mannen på fest [:)]

på dagen er vi ute å koser oss
på kvelden er vi penpyntet spiser kalkun med tilbehør, spiller spill nå går det i ludo siden det er spill begge ungene har lært å spille nå.
så ser vi film, noen ganger holder ungene seg opp til midnatt, andre ganger går de i seng før og sover til dagen etter

Ludo hørtes utrolig hyggelig ut! Vi tenkte også vi skulle ha en form for lek sammen, men har ikke helt valgt enda[:D]

vi har pakkeleken :) det syns ungene til vennene våre er kjempe artig.. vår gutt er bare 6 mnd så tror ikke han bryr seg stort :P

Back
Topp