Nyttårsaften!

•lykke•

Blir kjent med forumet
Noen som har tenkt til å prøve og komme seg gjennom nyttårsaften uten alkohol? Noen tips? Syns det er litt tidlig å dele nyheten allerede da..

Tror det bare blir mannen, meg og ungene på nyttårsaften..

Jeg har jo bil, mann og barn å frakte hjem, så jeg skylder bare på det :) En av oss må jo uansett kjøre, så i år ble det "dessverre" meg ;)

Jeg har ikke barn fra før, så har lurt veldig på det... Håper egentlig vi kun skal feire med gode venner som vi kan si det til da. Men hvis ikke må jeg vel ha alkoholfritt over på ei vinflaske og håpe at ingen tenker over det (bare huske å si at det var alkoholfritt når de senere får beskjed om graviditeten ;)).

Du kan jo kjøpe alkohol fri øl, cider, vin osv, og rive av etikketen så ingen ser det er alkoholfritt :D

Eller helle apeslsinjuce/ saft over på en gammel vin flaske.

Ei jeg kjenner satt å drakk alkoholfri vin hele forrige jul som hun hadde hatt over på "vanlige" vinflasker. Det gikk bare fint. :)

Godt spørsmål! Egentlig er hele romjula et problem for meg.. Kan ikke utebli fra ALLE hendelser uten grunn, føler jeg.. Kommer jo fra den verste rykteplassen på jord, så må nok dikte opp et eller annet. En sykdom eller noe :p en uskyldig en daa

Finnes det ikke en Gøy-saft (champagne) som ser ut som hvitvin hvis du blander den litt tynn?
Synes mange av de alkoholfrie alternativene smake gjæra saft, dessverre :/

Helle noe over på tom vinflaske, eller si ja takk og ta i mot en drink/ett glass ett eller annet og gå rundt med det hele kvelden - når andre drikker så får de ikke med seg hvor mye du drikker. Jeg var i selskap på lørdag, og hadde fått svakt utslag på testen. Jeg sa ja takk til velkomstdrinken, var med på skålen og lot som jeg tok en sipp. Deretter gikk jeg rundt og minglet, med glasset i hånden. Av og til lot jeg som jeg tok en liten slurk. Så når ingen var opptatt av meg gikk jeg på badet, helte ut halve glasset der. En god stund senere helte jeg ut andre halvdel på kjøkkenet.

Når vi satt litt senere på kvelden satte jeg mitt glass ved siden av mannen sitt. Innimellom lot jeg som jeg tok en slurk, men egentlig drakk mannen av begge glassene. Og jeg gjorde et nummer ut av at jeg skjenket oppi på nytt (spurte om de rundt ville ha påfyll osv.)

Etter "tre glass" sa jeg at det holdt for meg for kvelden (og det er heldigvis ikke uvanlig), så da var skuespillet over. :D

Det er litt styrete da. I juleselskapene våre så har familien ofte drikkevarene ute på terrassen for at det skal stå kaldt, så da tenker jeg å gjemme en flaske med noe annet til meg der ute. Så når jeg går ut for å hente noe så ordner jeg til meg selv først og så tar jeg med inn til de andre jeg har spurt om vil ha noe påfyll. Tror ikke de kommer til å merke det da. Og så får sikkert mannen og jeg samarbeide litt igjen med velkomstdrinker osv. Akevitt pleier jeg heldigvis ikke å drikke. :D

Jeg brukte rett og slett "det kommer en dag i morgen, 4-åringen bryr seg lite om mor har vært på fest kvelden før" :p

Back
Topp