Nyttårsaften - mat

Pleier å bytte på hvert år.

Kalkunbryst med himmelsk god saus, hjemmelaget rødkål, rosenkål og bacon, ovnsbakte poteter/løk/hvitløk/gulrøtter

Helstekt Okse indrefilet, rødvinsaus, potet (i en eller annen form), smørdampet brokkoli, stekt sopp og bakt løk.

Sjokolademousse eller Pannacotta til dessert.
 
Vi skal ha kalkun. Stuffet med kjøttfarse med løk, eple, chili, bacon osv. Poteter, ris, saus og waldorfsalat til

Tenkte å lage daimiskake til dessert
 
Her blir det hvitløks marinert kalkun med smørdampet grønnsaker, kremet potetmos, waldorfsalat og kalkunsaus. Skal ha middags gjester så blir spennende så nært termin.
 
Her blir det ribbe. Laget for første gang for ca 3 uker siden. Og tydeligvis var det godt nok til at mannen la inn ønske om det i dag på butikken som nyttårsmiddag. Det blir bare meg, mannen, lillegutt og hans 20 år gamle onkel unge som er på besøk i noen uker.
 
Kalkun, poteter, rosenkål, gulrot, stuffing, waldorfsalat og hjemmelaget fløtesaus. Beste middagen i hele jula synes jeg :)
 
Vi skal ha folk hos oss, og jeg tror det blir kalkunbryst.
Tør ikke prøve meg på hel kalkun for første gang :eek:

Også må jeg bare finne en super forrett.
Om noen har forslag, så rop ut :happy:
Skulle gjerne hatt en forrett selv jeg:)
Som er gravidvennlig :)
 
Blir nok ribbe her med tilbehør, er ikke noe glad i kalkun;) LIker generelt ikke smaken av villtkjøtt av noen slag heller!
 
Valget falt på den tradisjonelle kalkuna...nå står den til tining, så får vi se hvordan det blir :D
 
Bruker å ha finnbiff eller reinsdyrstek, i år blir det stek. Egentlig vant med å ha kalkun, men pga av samboers tradisjoner havner den på bordet tidligere i jula...
 
Back
Topp