Nyter dere graviditeten?

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Stjeler trådforslag fra november-forumet...som tittelen sier, nyter dere graviditeten, eller er det mest bare slit nå for tiden?

Jeg elsker å være gravid, ihvertfall akkurat nå. Jeg har vært veldig bekymret, hovedsaklig fordi det tok så lang tid å bli gravid at jeg var sikker på at det ikke kom til å holde til uke 12. Men nå er det meste fryd og gammen. Jeg koser meg med daglig romstering i magen, er tydeligvis mellom kl 18 og 20 småen er mest aktiv, og det er kjempekjekt å få en bekreftelse på graviditeten hver dag. Jeg koser meg også med å skjule det for foreldrene i barnehagen hvor jeg jobber. Målet var å holde det skjult fram til sommerferien, og så komme tilbake med stor mage i august. Hadde siste dag idag og det er bare ei som vet det, og hun ble tipset av en av kollegaene mine. Så oppdrag fullført!

Hvordan er det med dere?

Litt usikker.... Har gått og bare ventet til oul for å få bekreftet at alt er OK, syns magen har blitt for stor for tidlig, kjenner ingenting, så foreløbig tror jeg ikke jeg gjør det, men gi meg ett par uker så kommer det seg nok:)

Jeg elsker å være gravid:) føler meg så kvinnelig og flott med voksende mage!

Jente født 02.06.10
Termin 26.12.14
App taster :)

Nter det litt mer de siste dagene, da jeg føler at jeg har fått litt mer energi. :) Så er det koslig med magen da, selv om det blir enda bedre når den ikke bare ser ut som en tjukkemage. :P

Jeg sliter mye med en kraftig overdose hormoner, samt rygg og bekken skaper problemer. Så sånnsett er det ingen fryd og gammen å gå gravid nei.. Men jeg elsker å kjenne liv, elsker å vite at lillebror vokser i magen og har det bra. Jeg vet jeg er ufattelig heldig, og det tenker jeg på hele tiden når jeg ikke har det fysisk bra. Men aller best trives jeg med ungene på utsiden jeg altså :) gleder meg veldig til å få hilse på han her og finne ut hvem han er :D

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Nyter det, men gleder meg til jeg ser gravid ut og ikke bare tjukk :p

Jeg nyter det veldig! Spesielt nå når jeg endelig føler meg i bedre form. Nyter å høre hjerte slå og nyter at magen vokser. <3 nå venter jeg bare på å kjenne litt liv fra den lille på innsiden :)

Liker ikke å si det, men nei! Jeg synes det er helt pyton. Føler meg forferdelig dårlig. Kvalm, slapp, hodepine. Har i tillegg en gutt på 10 mnd som våkner mye på nettene og er propell på dagtid! Denne uken har alt bare vært enda værre med uvi og bihulebetennelse. Nettopp ferdig med selexid-kuren!

Uff, ser jeg var negativ her.... Det er jo selvfølgelig fantastisk å lage en liten baby i magen sin, men det er enda mere fantastisk å få den lille babyen ut :-)
Gleder meg enormt mye til desember! Snart halvveis :-)

Liker ikke å si det, men nei! Jeg synes det er helt pyton. Føler meg forferdelig dårlig. Kvalm, slapp, hodepine. Har i tillegg en gutt på 10 mnd som våkner mye på nettene og er propell på dagtid! Denne uken har alt bare vært enda værre med uvi og bihulebetennelse. Nettopp ferdig med selexid-kuren!

Uff, ser jeg var negativ her.... Det er jo selvfølgelig fantastisk å lage en liten baby i magen sin, men det er enda mere fantastisk å få den lille babyen ut :-)
Gleder meg enormt mye til desember! Snart halvveis :-)
Bra det er fler enn meg tenker jeg nå!
For meg har dette bare vært et slit med oppkast hver dag i snart 4 Mnd , ( det gir seg ikke heller ) , bekknbplager som nylig har startet, pluss pluss.. Men jeg må si at jeg ELSKER å kjenne liv å se den lille magen vokse <3 lille jenta i magen betyr enormt mye for meg allerede

Lykkelig gravid ❤️

Jeg vil si at jeg til dels nyter graviditeten. Har ikke særlige plager så er ikke alltid jeg tenker på at jeg er gravid. Men nå den siste uka når jeg kjenner bevegelser og små dytt i magen så sitter jeg å nyter det - en deilig følelse <3 så grubler jeg jo litt på om det er ei lita jente eller en gutt som gjemmer seg - sikkert fordi vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn på OUL :) men jeg har ingen følelser for om det er det ene eller det andre. Blir spennende å se om jeg føler på meg etterhvert hvilket kjønn det er :)

Jente 2010 & 2012 <3

Skal ikke si jeg nyter det. Jeg er tross alt 40 år og tenker ofte på hvorfor tok jeg det ikke vekk.
Pappaen til barnet er nærmere 50 og jeg får høre ofte at han er for gammel til å bli pappa.
Føler vel ofte at jeg lever i "skjul" og klarer liksom ikke glede meg.
Jeg har desverre fått sagt det til en i hans krets, noe han er skuffet over.. Men føler jo at jeg må snakke med noen og dele " gleden" med..
Huff håper vi kan bli enig om ting. Er litsomt å leve sånn som dette.
Nei, menge rare tanker i hue hver dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sandefjord40 - ville bare fortelle deg at til syvende og sist spiller det ingen rolle. Jeg har et par i familien min som er akkurat samme alder som dere, de fikk sin lille her for en ukes tid siden, og bekymringer over alder er glemt.
Og selvfølgelig skal du kunne snakke med noen om situasjonen din! Det er tydelig at det er visse saker mannfolk ikke forstår, uansett alder:rolleyes:.
Stå på, jeg synes det er flott du har valgt å beholde til tross for alder!

Jeg nyter graviditeten min mer nå enn før. Er ikke lenger i dårlig form, og energien min er tilbake. Familiene våre gleder seg som unger, særlig besteforeldre da dette blir første barnebarnet for dem alle - og jeg er så glad jeg kan gi dem den gaven.
Jeg har gått opp 8 kg, hvilket jeg håper stagnerer så fort som mulig, for jeg synes det er fryktelig fryktelig mye, særlig når jeg er vant til å veie under 60 kg. Men har bestemt meg for at kroppen min vet hva den gjør, og det er gode grunner for vektøkningen, så jeg skal ikke klage:D. Synes alt i alt at ting er fantastisk om dagen!

Hmm, vanskelig å svare på ;)

Har vært i konstant dårlig form og brekker meg flere ganger om dagen, har kjempeløft blodtrykk, hatt bihulebetennelse i et par måneder og har lavt energinivå og har vært en del hormonel :P så sånnsett har jeg ikke kost meg.

Men, det er SÅ verdt det når jeg tenker på hva vi venter,og når vi ser den herlige babyen på ultralyd eller hører hjertelyden hos legen <3 dessuten tok det halvannet år og masse behandlinger før jeg ble gravid, så det at det er så ønsket og etterlengtet gjør de fysiske problemene litt enklere å leve med :)

Jeg koser meg masse med å tenke på babyen og å planlegge, så ja, jeg nyter graviditeten :)

Skal ikke si jeg nyter det. Jeg er tross alt 40 år og tenker ofte på hvorfor tok jeg det ikke vekk.
Pappaen til barnet er nærmere 50 og jeg får høre ofte at han er for gammel til å bli pappa.
Jeg har desverre fått sagt det til en i hans krets, noe han er skuffet over.. Men føler jo at jeg må snakke med noen og dele " gleden" med..

Dere blir sikkert kjempeflinke foreldre <3 Klem

Uff så leit og lese, sender en klem og håper alt føles bedre om ikke lenge :)

Jeg nyter graviditeten :)
Jeg sliter dog med manglende matlyst, men det går.
Jeg har fordelen av at jeg går hjemme og kan bruke dagen som jeg vil og det har mye å si :)
Jeg har tid til å kose meg :)

Nei. Ikke dårlig, men null energi. Så veldig slitsomt med mann som jobber, 4 åring i ferie og 1 åring som krever masse ..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Høres sikkert helt fælt ut men hadde nok nytt (nydt/nytet??) det mer om jeg hadde vært sykemeldt. Har et stort ønske om å jobbe så lenge som mulig men presser meg nok altfor hardt.
Aklurat nå er det kun jobb jeg "gjør". Etter en dag på dagvakt er jeg sofasliter resten av dagen. Klarer ikle være med barna, gjøre husarbeid eller lage middag. Og før ei seinvakt må jeg bare ligge rett ut på formiddagen ellers klarer jeg rett og slett ikke gå engang siste halvdel av vakta. Har hatt 2 fridager nå og idag har jeg vært litt ute med barna, vært å handla og laga middag. Kjenner det i bekkenet nå men ikke så ille som etter en dag på jobb.
Men jeg klarer ikke ta den turen til legen. Vil så gjerne jobbe :(

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Høres sikkert helt fælt ut men hadde nok nytt (nydt/nytet??) det mer om jeg hadde vært sykemeldt. Har et stort ønske om å jobbe så lenge som mulig men presser meg nok altfor hardt.
Aklurat nå er det kun jobb jeg "gjør". Etter en dag på dagvakt er jeg sofasliter resten av dagen. Klarer ikle være med barna, gjøre husarbeid eller lage middag. Og før ei seinvakt må jeg bare ligge rett ut på formiddagen ellers klarer jeg rett og slett ikke gå engang siste halvdel av vakta. Har hatt 2 fridager nå og idag har jeg vært litt ute med barna, vært å handla og laga middag. Kjenner det i bekkenet nå men ikke så ille som etter en dag på jobb.
Men jeg klarer ikke ta den turen til legen. Vil så gjerne jobbe :(

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
... er det noen som takker deg for at du presser deg? :p det spurte legen min meg om da jeg var ved bristepunktet sist graviditet. Jeg sleit med migrene og bekkenløsning. Hadde ikke ork til å være med familien etter jobb. Etter det spm der, sykemeldte jeg meg 50% . Livet ble mye lettere med engang! Jeg fikk jobbet litt, og hadde mer ork til å kose meg med sønnen min. I tillegg klarte jeg å holde hodet i sjakk. Ikke bekkenet da men. Men migrene i svangerskap unner jeg ingen!

Jeg ville vurdert engang til, er snakk om en liten periode nå :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp