Nyt det og kos deg

Nabofruen

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2018
Man hører ofte «nyt» det og kos deg, altså nyfødt og spedbarnstiden ...

Men hvordan nyter man? :facepalm:
Skjønner kanskje hva man mener med å kose seg, jeg ser for meg kanelboller og slikt, men det er vel mer at man skal ha det fint generelt. :rolleyes:
Jeg er redd jeg ikke nyter denne tiden godt nok... Jeg liker veldig godt denne tiden og perioden, koser mye med baby (vel, må jo få ligge litt i ro også, feks da husarbeid osv må tas).
Blir stressa av frykt for å ikke nyte ... :-( :shy: hva er egentlig å nyte da, hvordan gjør man det. :facepalm::oops:
Jeg setter stoor pris på barnet og elsker denne tiden som jeg vil gjerne stoppe litt, og ha i reprise omigjen og omigjen ... :oops:

:Heartbigred

Sniker fra desember her; med min første ble det tatt svært få bilder og film av sønnen min og meg, og det finner jeg utrolig trist nå. Jeg har selvfølgelig store mengder med bilder og film av ham og han, sammen med andre.
For som du sier, så går tiden raskt, og da er det hyggelig å kunne se tilbake på denne magiske første tiden ♥️
Ellers er det vel bare å ta seg tid til å sanse, kjenne på de ekstra magiske øyeblikkene og kjenne på følelsene som danser gjennom kroppen :) Slik er det for meg.

Å nyte vil jeg si er å hjøre det man orker å har lyst til, ikke stresse ut på besøk/ta i mot besøk om man egentlig ikke orker og har glede av det. Men en vær har sin måte nyte på, jeg feks gleder meg til kunne trille på tur i naturen mens storesøster rir sammen med oss :) Samt å gå på ski med baby i pulk, så håper på en mild vinter ;) Samt rolige kvelder med filmkos med mann og baby på sofaen. Jeg er ingen sosial person og trives best med de nærmeste, så besøke folk osv gidder jeg bare om babyen blir sovebaby.

Å nyte for meg betyr at jeg gjør det jeg vil når jeg vil og at babyen får dekket sine behov når de oppstår. Hvis jeg trenger å hvile, så gjør jeg det. Hvis jeg vil gå i pysjen uten sminke hele dagen, så gjør jeg det. Hvis jeg vil sitte med baby i fanget og bare kose, så gjør jeg det. Jeg lager ingen avtaler med noen, for det er ikke sikkert det passer for meg og baby. Har kun hatt besøk av min mamma og søster, og da tok de med lunsj som vi spiste sammen. Jeg nyter ved å kose masse med baby:love7

Jeg tolker det som at man ikek skal løpe rundt og stresse, men heller gjøre det du (og baby) trenger.

Back
Topp