Nystekte boller

Armyangel

Mats <3
jentene i juni13
Hva gjør dere med dem? Bortsett fra å smake :D Har dere noen triks for å "bevare" den ferske smaken?

Med en gang de er avkjølte tar jeg dem i en pose og inn i frysen. Når jeg skal ha boller tar jeg boller ut av frysen slik at de får tint litt mens ovnen varmer seg, setter på ovnen på 200 grader og venter til den er varm. Slår av ovnen og setter bollene inni i fem-seks minutter.

Når man tar dem direkte inn i frysen så blir de ikke seige i posen, og når man varmer dem på den måten så blir det litt som når man varmer opp halvstekte rundstykker fra butikk :)

Fryser dem med en gang de er avkjølt, og tiner dem opp igjen på ca 50 gr i ovnen .. Smaker som nystekt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha bollene i ettermiddag :cool: Nå er de ferdig bakt og avkjølt. Har lagt ett kjøkkenhåndkle over. Holder det tro?

Vi legger av de vi skal spise med engang, så går resten i fryseren

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi legger av de vi skal spise med engang, så går resten i fryseren

Pleier jeg å gjøre også :-) Pleier å steike boller rett før de skal serveres, men i dag måtte jeg gjøre det mens jeg hadde tid. Lille er sjuk og bollene er til ett selskap. Satser på at de er etans i ettermiddag ;)

Pleier jeg å gjøre også :-) Pleier å steike boller rett før de skal serveres, men i dag måtte jeg gjøre det mens jeg hadde tid. Lille er sjuk og bollene er til ett selskap. Satser på at de er etans i ettermiddag ;)
De holder seg nok frem til selskapet. :) skal litt mer til for at de ikke er spiselige ;)

De holder seg nok frem til selskapet. :) skal litt mer til for at de ikke er spiselige ;)

Jeg er kresen på gjærbakst :p Men bollene ble lette og luftige så utgangspunktet er bra :) Så dette kommer til å gå :)

Back
Topp