Nyskjerrig

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hva menes når dere skriver første forsøk 2 innsett? Eller 3 innsett osv? At man setter inn 2 eller 3 befruktede egg samtidig?

Da har man fått egg på frys og bruker de:)
Eksempel;
1. Forsøk ferskforsøk med (spray) og sprøyter ,1 egg inn 2 på frys
Så bruker man 1 fryseegg (2.innsett)
Så bruker man det siste egget noen mnd etter (3.insett)
Men så går ikke det heller.. da har det pån igjen med ferskforsøk.
I det offentlig får man 3 forsøk, men fryseforsøkene telles ikke. De er bare en forlengelse av ferskforsøket.
Håper det var forståelig forklart:)

Eksempel;
I det offentlig får man 3 forsøk, men fryseforsøkene telles ikke. De er bare en forlengelse av ferskforsøket.
Takk for oppklaringen! Tror jeg forsto :) fersk forsøk hva vil det si? Bare en betegnelsen på "ny runde"

Takk for oppklaringen! Tror jeg forsto :) fersk forsøk hva vil det si? Bare en betegnelsen på "ny runde"
Ferskforsøk betyr at du går på medisiner for å stimulere eggstokkene til å lage masse egg. De henter eggene. Så blir de eggene befruktet. Og en befruktet egg satt inn med resten i frys. Fresk=Ikke vært i frys. Så kommer eventuelle fryseforsøk. Så bynner man med ny runde /ferskforsøk.

Bare hyggelig:) fersk forsøk er da eggene er ferske (ikke vært i fryseren), da blir egget satt inn 2-5 dager etter uttak.
Jeg har aldri fått egg på frys, så jeg har 4 fersk forsøk bak meg (bare 3 innsett, da ingen egg overlevde på det ene forsøket) der jeg har fått satt inn egg to dager etter uttak

Bare hyggelig:) fersk forsøk er da eggene er ferske (ikke vært i fryseren), da blir egget satt inn 2-5 dager etter uttak.
Jeg har aldri fått egg på frys, så jeg har 4 fersk forsøk bak meg (bare 3 innsett, da ingen egg overlevde på det ene forsøket) der jeg har fått satt inn egg to dager etter uttak
Kan jeg spørre hva som er grunn for at du må igjennom ivf? Jeg beklager alle spørsmål og du trenger selvsagt ikke svare på så direkte spørsmål jeg er bare litt nyskjerrig på dette da det nå ser ut som vi også kanskje må tenke i disse baner... hadde AMH på 4, og FSH på 9 eller 15(husker ikke helt). Dette har gått ordentlig inn på meg og jeg har mistet alt håp.... trenger bare litt kunnskap og kanskje noen solskinnshistorier :)

Kan jeg spørre hva som er grunn for at du må igjennom ivf? Jeg beklager alle spørsmål og du trenger selvsagt ikke svare på så direkte spørsmål jeg er bare litt nyskjerrig på dette da det nå ser ut som vi også kanskje må tenke i disse baner... hadde AMH på 4, og FSH på 9 eller 15(husker ikke helt). Dette har gått ordentlig inn på meg og jeg har mistet alt håp.... trenger bare litt kunnskap og kanskje noen solskinnshistorier :)

Det går helt fint:D Jeg har amh på 3.
Historien min er ingen solskinnshistorie dessverre, da vi etter 4 forsøk valgte å si stopp. Har prøvd i over 3 år, og ikke fått positiv test en eneste gang på de tre årene.Vi har et barn på 6 år fra før av, så det er jakten på nr 2 vi avsluttet .
Men du, du må ikke miste alt håpet:) Det er mange som lykkes med ivf!

Det går helt fint:D Jeg har amh på 3.
Historien min er ingen solskinnshistorie dessverre, da vi etter 4 forsøk valgte å si stopp. Har prøvd i over 3 år, og ikke fått positiv test en eneste gang på de tre årene.Vi har et barn på 6 år fra før av, så det er jakten på nr 2 vi avsluttet .
Men du, du må ikke miste alt håpet:) Det er mange som lykkes med ivf!
Da er vi egentlig i ganske lik båt da, vi har også et barn på 6 fra før. :) og jeg er nå, evig takknemlig for at vi har et barn!! Jeg fikk nettopp beskjeden, etter å faktisk bare ha prøvd en liten stund men har 3 SA bak meg så jeg tenkte det var greit å sjekke! Var gravid i april 2016 sist. Så jeg blir hvertfall gravid... men det kommer ut igjen like fort....

Er du fortrolig med at dere har avsluttet søskenforsøket? Tok det evt. lang tid "å komme over" det?

Da er vi egentlig i ganske lik båt da, vi har også et barn på 6 fra før. :) og jeg er nå, evig takknemlig for at vi har et barn!! Jeg fikk nettopp beskjeden, etter å faktisk bare ha prøvd en liten stund men har 3 SA bak meg så jeg tenkte det var greit å sjekke! Var gravid i april 2016 sist. Så jeg blir hvertfall gravid... men det kommer ut igjen like fort....

Er du fortrolig med at dere har avsluttet søskenforsøket? Tok det evt. lang tid "å komme over" det?

Ja da er vi i ganske lik båt:) siden du har klart å bli gravid, men mistet, kan det hende ivf som er tingen for deg. Da får du jo lutinus el lignende etter egguttak, kanskje du kan gå på det helt til uke 12?Vet om flere som har mistet som har fått det:)
Helt fortrolig er jeg nok ikke, men disse tre årene med prøving har vært utrolige slitsomme både psykisk og fysisk, så sånn sett godt å sette en strek. Selvfølgelig den vanskeligste beslutningen noensinne , men for oss føltes det riktig ut. Har vel ikke "kommet over" det ennå, jeg henger jo fortsatt er inne på forumet assistert befruktning;) hehe

Eksempel;
Takk for forklaringen :)

Back
Topp