Nysing

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei! Sikkert dumt spørsmål, men som førstegangs mor blir man urolig over det meste... Hva anses dere som normal nysing i løpet av et døgn? Snuppa nyser ofte, og har gjort det siden fødsel. Ca 10-20 ganger i løpet av døgnet, alltid etter søvn (da kommer det oftest 2-4nys) og litt ellers.

Kan forresten tilføye at HS for en del uker siden mente det var helt normalt for babyer, men at det burde avta sakte men sikkert..

Hei! Sikkert dumt spørsmål, men som førstegangs mor blir man urolig over det meste... Hva anses dere som normal nysing i løpet av et døgn? Snuppa nyser ofte, og har gjort det siden fødsel. Ca 10-20 ganger i løpet av døgnet, alltid etter søvn (da kommer det oftest 2-4nys) og litt ellers.
Her blir matheo utredet for stille refluks og melkeproteinallergi, og jeg spurte legen om nysing og hikking var symptomer for det står det over alt. Og da sa hun at begge deler er så vanlig blant nyfødte at det ikke regnes som noe symptom :) så virker ganske vanlig, men bør sikkert avta etterhvert. Her er hikkingen verst!

Her nyses det også ganske ofte, men de fortalte på barselhotellet at det var helt vanlig. Så har ikke tenkt noe mer over det annet enn at han er utrolig søt når han nyser :p

Vil tro det er ganske vanlig :) jeg tenker at de kan jo ikke snyte seg, så om de har buser etc i nesa så irriterer jo det, slik at de nyser for å få d ut. Og en så liten nese må jo fort bli irritert for støvpartikler etc. Siden nesegangene er så små!

Alle mine tre har nyst en del :)

Back
Topp