Nysgjerrig, se her dere som kjenner spark daglig :)

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
ER nysgjerrig på når dere kjenner :) Vet ikke om jeg vil kalle det daglig men her er det på kveldene jeg merker det. Har en aktiv jobb også, så har ikke tid til å kjenne etter på dagen. Når merker du mest spark :) ? Dagen, morgenen, kvelden ??

Hele dagen egentlig... men ikke om natta. Spesielt mye etter og under måltider. Han sparker også i mot ting som presser litt på magen, som kjøkkenbenk, pad'n, magasiner og sånn. :)

Her er det jevnt hele døgnet. Jeg har ikke tatt tiden, men hvis jeg skal gjette er det rolig ca 30 minutter med bare noen få dult, så herjing 40-50 min, rolig 30 min, herjing 40-50 min, osv. Litt usikker på tidene. Uansett om babyen sover eller er våken, så våkner den alltid for mer sparking når storesøsknene kommer for å snakke og kose med magen. Stakkars liten baby kjenner allerede igjen stemmene, og vet at det bare er å holde seg våken... :p

Han er mest aktiv på morgenen og natta, men også mye i løpet av dagen. Litt små dult av og til, mens andre ganger tyydelige spark :) han har begynt å sparke telefonen bort hvis den "lenes" mot magen :p

Kjenner spark hele dagen.. Men mest aktiv fra 19-23 tiden. Da herjes det i magen! Hun er aktiv når jeg går, sitter eller ligger. Med andre ord - uansett hva jeg gjør så er det umulig å ikke kjenne spark, for hun sparker opp mot ribbeina mine og presser ned. Artig liten frøken! :)

Mye på kvelden når æ har lagt meg og på natta...og om mårran når den kommende storesøster kommer i senga våres å hærje ;) Men e egentlig generelt mye spark løpet av dagen også...men aller mest på kvelden og natta....

Kjenner over mye av dagen, spesielt etter måltider og om noe presses mot magen. Men det er ikke konstant, hun sover tydelig noen perioder også. Om natta virker det som hun sover, ellers er det det at jeg sover tungt og ikke våkner av det :)

I dag sparket hun så hardt i ribbenet at jeg hoppet på stolen..skvatt skikkelig. Rimelig øm øverst i magen etter all sparkingen i dag..

Jevnt over hele dagen, kanskje litt ekstra hyper rundt middagstider. Så blir det stille når jeg legger meg i 22 tiden, litt liv etter sex, men så merker jeg ingenting hele natta, sover som en stein :) jeg er 28 uker.

Ingenting på natt når jeg sover (jeg legger da ikke merke til dem i hvert fall), har bare opplevd det 1 gang. Mest på kvelden, men er litt igjennom hele dagen. Kjenner det spesielt når jeg sitter/ligger/står med underarmene klemt mot magen/siden av magen (når jeg holder på med noe som f.eks mobilen). Og spesielt etter mat/is osv.
Men sparkene er ikke like som for 1-2uker siden. Fikk beskjed fra lege, gyn og jordmor om at det hadde med at plassen begynner å bli liten..

Her begynner det å bli til ganske faste tider, sånn jevnt over dagen. Jeg legger selvfølgelig mest merke til det når jeg har lagt meg. Har også to-tre runder med hikking hver dag.

Jevnt utover dagen men kommer litt an på hvor mye det er å gjøre på jobb etc. Har fått kommentarer i møter når magen 'hopper' som verst :) Tar uansett ikke lang tid før han er i gang når jeg inntar sofaen om kvelden og til jeg legger meg. Kjenner han når jeg er oppe på do om natten også men mistenker at jeg har blitt så vant til det at jeg klarer å sovne uansett om han har fest natten lang :) Pad på magen er heller ikke populært. Men føler det blir mindre og mindre tydelig spark, mer åling og romstering.

Her er det jevnt hele døgnet, men merker jo helt klart mye mer når jeg er i ro, feks ligger i sofa eller i senga morgen/kveld

Hær e d liv hele dagen. Føles ikke som om han sover i d hele tatt til tider :p no bynne d faktisk å jøre ondt å e skikkeli ubehageli når han sparke å dytte inni magen... Men herreværden æ e takknemlig at æ får oppleve d hær, for d e en fantastisk følelse <3

Back
Topp