Nysgjerrig barn

smiletrollet82

Andre møte med forumet
Blir litt frustrert, usikker og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere og svare.. Er 8 uker på vei, og sønn til sambo har spurt ved et par anledninger om jeg har en baby i magen (mistenker han venter litt utålmodig på å få bli storebror) men siden det ikke gikk som det skulle forrige gang han visste om det så ble det bestemt at han ikke skal få vite før det har gått en lang stund og ting er sikkert..

Så da han nå spurte meg direkte så var det eneste jeg klarte å komme på i farten et diffust nei.. hvilket sambo ble litt oppgitt på da for da har jeg på en måte rotet det litt til..

Noen gode råd?? Jeg føler meg fæl som benektet lille spiren og må hele tiden skylde på vondt i mage og rygg når han begynner å bli voldsom..

Når du er klar til å fortelle så gjør du det. Om du er 7 eller 12 uker på vei har ikke noe å si for et barn (uansett alder). Det er lenge å vente, så om du venter noen uker vil det bare gå litt fortere for ham ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Veslegutt på 4 har skjønt dette nå, han spurte meg direkte i går han også. Vi har egentlig bestemt oss for å vente siden det ville være enda en skuffelse dersom barnet døde igjen... Men nå døde hun under fødsel og jeg kan jo ikke holde det skjult så lenge denne gangen :P Da tenkte jeg at jeg bare måtte være så ærlig jeg bare kunne, så jeg sa at det kunne hende det ble en baby av det lille frøet jeg hadde i magen min nå, kan hende det går bra, kan hende det ikke blir noe baby. Men når magen til mamma blir veldig stor, da går det nok fint skal du se. Denne gangen passer sykehuset ekstra godt på magen. <3

Det er ikke enkelt.. og verre er det når man ikke har lov å si noe, og å vri temaet over på noe annet er heller ikke enkelt.. Gjør meg selv en bjørnetjeneste uansett da han er ganske aktiv og brasete og helst ikke vil ta det med ro bare for at jeg er litt dårlig..

Det er ikke enkelt.. og verre er det når man ikke har lov å si noe, og å vri temaet over på noe annet er heller ikke enkelt.. Gjør meg selv en bjørnetjeneste uansett da han er ganske aktiv og brasete og helst ikke vil ta det med ro bare for at jeg er litt dårlig..

Ville ha vært ærlig jeg ☺ Det er ikke noe poeng i å lyve til han, han har jo skjønt det ☺

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

Må nok bare vente ellers blir andre halvdel mindre fornøyd siden han ikke vil at han skal vite før midten av oktober omtrent tenker jeg..

Iom det er hans sønn må du jo respektere hans ønske om å vente. ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvor gammel er han? Det er jo litt forskjell på om han er tre-fire eller åtte, for eksempel. Uansett er det dumt om dere lyver til ham, for hvis han har skjønt det likevel så er det en hemmelighet og noe han ikke kan snakke med dere om. Da blir han alene med det, og det er vel enda verre, spesielt om det viser seg å ikke gå bra denne gangen! Det kan bli veldig mye usikkerhet og unødvendige spekulasjoner av sånt.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp