Nyrebekkenbetennelse

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen som har hatt det under graviditeten? Var akkurat hos fastlegen å fikk påvist nyrebekkenbetennelse. Fikk med meg resept og ellers 0 info. Tenkte jeg skulle finne ut hva det egentlig var og leste på nhi at det anbefales at alle gravide med nyrebekkenbetennelse legges inn på sykehuset, da det kan føre til skade hos fosteret og for tidlig fødsel??? Total panikk er vel det ordet som beskriver hva som foregår i hode mitt nå. :(

Google kan desverre gi mye bekymringer... Tror nok ikke at alle gravide blir lagt inn nei. Regner med du har målt CRP/senkning? Så legen at nok vurdert alvorlighetsgraden og ment det var helt forsvarlig at du kunne være hjemme. Tenker at hvis du hadde vært veldig dårlig i tillegg til å hatt veldig høy CrP så måtte du nok hatt antibiotika intravenøst på sykehuset. Prøvd å slapp av og stol på at legen har kontroll:) masse god bedring!

Google kan desverre gi mye bekymringer... Tror nok ikke at alle gravide blir lagt inn nei. Regner med du har målt CRP/senkning? Så legen at nok vurdert alvorlighetsgraden og ment det var helt forsvarlig at du kunne være hjemme. Tenker at hvis du hadde vært veldig dårlig i tillegg til å hatt veldig høy CrP så måtte du nok hatt antibiotika intravenøst på sykehuset. Prøvd å slapp av og stol på at legen har kontroll:) masse god bedring!

For å være helt ærlig, så har jeg ikke peiling på hva han gjorde. Han forteller meg ingenting og svare ikke ordentlig på spm. Spurte han om betennelsen kunne være farlig for forsteret, og fikk som svar at det var det ikke. Veldig missvisende. Nyrebekkenbetennelse er alltid alvorlig, men om det av en eller annen grunn skulle være at jeg ikke infridde "kravene" hans, så kunne han i det minste fortalt meg hva det var, og hva som evt. kan skje med fosteret, og hvorfor det ikke vil skje meg. Det føler jeg man har rett til å få vite. Jeg er helt enig i at google ofte gjør mer skade enn nytte, men vil tro at norsk helseinstitutts nettside er pålitelig til en viss grad. Takk!

For å være helt ærlig, så har jeg ikke peiling på hva han gjorde. Han forteller meg ingenting og svare ikke ordentlig på spm. Spurte han om betennelsen kunne være farlig for forsteret, og fikk som svar at det var det ikke. Veldig missvisende. Nyrebekkenbetennelse er alltid alvorlig, men om det av en eller annen grunn skulle være at jeg ikke infridde "kravene" hans, så kunne han i det minste fortalt meg hva det var, og hva som evt. kan skje med fosteret, og hvorfor det ikke vil skje meg. Det føler jeg man har rett til å få vite. Jeg er helt enig i at google ofte gjør mer skade enn nytte, men vil tro at norsk helseinstitutts nettside er pålitelig til en viss grad. Takk!

Hvor langt er du på vei? Jeg ville ringt føden jeg da, evt jordmor, og hørt hva dem synes. Man skal absolutt ikke ta for gitt at det legen sier er korrekt. Når jeg fikk nyrebekkenbetennelse(ikke som gravid) så var jeg ufattelig dårlig, og klarte ikke sitte oppreist, klarte ikke spise, klarte nesten ikke holde meg ved bevissthet engang og hadde sinnsyke smerter på siden i ryggen. Så det kan jo være det er forskjell på hvilken "alvorlighetsgrad" man er rammet før man får medisinen.

Er jo ikke en kjekk opplevelse å sitte igjen med mange spm uten å få skikkelig svar.. Synes du skal ta en tlf til legevakt og høre med dem. Føden har ingenting med dette å gjøre fordi der er en medisinsk sykdom og har ikke direkte noe med foster eller graviditet å gjøre.

Har ikke hatt selv, men ei venninne av meg hadde det da hun gikk gravid sist. Hun ble lagt inn på sykehuset og var der i 4-5 dager. Men det var et alvorlig tilfelle da!
Tror nok legen din ville henvist til sykehuset om det hadde vært nødvendig for det ;)
Dumt at du fikk lite info, men du kan fint ringe til legevakten for å få svar på spørsmålene dine.
Masse lykke til og god bedring :)

Back
Topp