Nylig gravid igjen :)

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hei.

Jeg har nå blitt gravid igjen, og dette blir mitt 3 barn. jeg født for 6 og 4 år siden. Er det noen mulighet for at magen vil komme fortere frem denne gangen?
Hvor dtor sannsynlighet er det for at jeg får forranliggende morkake denne gangen, da jeg har hatt det med de to andre?

Jeg er nå i uke 5+2 og lurer på når det er ok å bestille en time hos legen denne gangen?
 
Hei på deg,

og gratulerer så mye med ny spire i magen :)

Mange flergangsfødende opplever at magen kommer litt før fra gang til gang, så det kan godt være at du vil kjenne den lille kulen ganske tidlig denne gangen. Med mindre du har trent mye siden sist svangerskap da, for da er magemusklene strammere og "tightere" og dermed kan de holde magen inne lenger ut i graviditeteten.....

Ift morkaken, så er jeg litt usikker på hva du mener..... Foranliggende morkake betyr vanligvis at den ligge foran mormunnen, og da kan man ikke føde normalt, men må ha keisersnitt. Men kanskje du mener en morkake som ligger på fremre vegg av livmoren - altså frem mot magen din...?

Uansett er det tilfeldig hvor morkaken fester seg, så denne gangen kan det bli en helt annen plass :)

I Norge kan gravide fritt velge om de vil gå til fastlege, jordmor eller en kombinasjon av begge, når de er gravide. Så det er faktisk helt opp til deg. Gjør det som du føler seg best ivaretatt og trygg med!

Masse lykke til da!

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp