nyhetene i dag...

Bebibooms

Gift med forumet
15 barnedødsfall påvist av bruk av efedrin.... vi har aldri brukt dette,for jeg har vert veldig skeptiske, da flere leger har sagt at d ikke er bra, mens andre igjenn har nermest dyttet d på oss... men bestemte oss for at vi ikke ville bruke dette...
men vet om enkelte som har puttet i ungen sin MYE! og da snakker jeg om flere flasker, for de orker ikke våken netter... jaja... heller våken nettene vi har hatt da, enn å lure på om d var min feil visst noe skjedde....? [&:][8|]

off da[:o] vi har brukt det en gang.. men sluttet fort med det..[&:][:)] A fløy høyt under taket av det greiene der..[8|] vi bruker akupunktur i stede vi.. for det meste av sykdom egentlig[:)] det virker for oss[;)]
legemidler og barn er skummel kombinsajon.. mener man skal og må være skeptisk[X(][8|]

Legen ville gi oss dette, men jeg synes det er skummelt nok å gi henne ventoline daglig jeg[&:]

har brukt det i tilfeller der ingenting annet har funket.. Men ikke i store mengder.har hjulpet når de har vært veldig tette.

De barnedødsfallene som skjer f.eks i USA som følge av efedrin mener jeg og ha lest at skyldes feilmedisinering, kombinasjon av andre legemidler.

jeg har ikke sett nyhetene i dag, men man må også være litt kritiske:

*hvor mange barn har brukt efedrin i forhold til de som døde? er det snakk om millioner eller tusen barn?
*har de gått inn på bakenforliggende sykdommer?
*har de sjekket om dosen ble gitt riktig og at ikke maxdosen pr døgn har blitt overskredet?
*har de sett på alder? er det noen sammenheng med dødsfallene der?

jeg "angriper" ingen altså, har bare blitt opplært på sykepleien til å stille kritiske spørsmål når media fremstiller slike ting! [;)]

Vi har brukt efedrin noen ganger. Har aldri følt at noen hverken frarådet eller dyttet på oss det. Bivirkninger er det på alle medikamenter, og hyperaktivitet er ett av de som er på efedrin. Heldigvis fikk ikke minsta noen bivirkninger, men syns heller ikke at effekten var noe å skryte av[;)]

Back
Topp