Nygravid og skeptisk...

AnneCh

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Hei. Jeg fikk to streker på testen min på Lørdag. Dette er ikke planlagt, vi er midt inni husbygging, har ikke noe ordentlig sted å bo og økonomien er rett og slett på bunn. I tillegg har jeg en kjæreste som er skikkelig negativ, og nedfor pga hele graviditeten fordi den kommer så utrolig på feil tidspunkt.
MEN! Så tenkte jeg da..at nå må jeg finne noe positivt med det hele, og begynt å tråle nettet for positive opplevelser, hva som er lykken med graviditeten, barseltiden.. Og jeg må si; Det meste jeg leser får meg til å hylgrine... Smerte, blod, dårlig selvbilde, kritiske fødsler, fødselsdepresjoner, søvnløse netter, ingen morsfølelse, ingen sex og intet normalt liv før om fem til ti år... Ingenting jeg har lest til nå gjør meg mer positiv, det har heller dratt meg så langt ned at jeg vurderer å ombestemme meg i forhold til det valget jeg har tatt om å beholde barnet. Nå er jeg virkelig fortvilet....

Er det virkelig så jævli å bli mor dere?

:anyone

Absolutt ikke. Syntes Forje svangerskap var slitsomt pga dårlig bekken, ekstrem halsbrann og ingen søvn. Men når hun kom og sovnet på brystet mitt så svulmet hjertet mitt. Nå er hun snart 2 og det er virkelig det mest fantastiske som har skjedd meg. Når hun sier at hun er glad i meg og kommer løpende mot meg for å gi meg en klem, tror ikke det finnes noen bedre følelse i hele verden <3

det er så absolutt IKKE jævlig å bli mamma, kjære deg!! :) det er helt fantastisk ubeskrivelig skal jeg si deg <3 hadde det ikke vert for det, så hadde ikke jeg heller klart å beholde denne gang. Vi sliter litt med plass og økonomi i forhold til det å få barn nummer 3.. MEN jeg VET hva jeg hadde gått glipp av dersom jeg hadde valgt det bort, og det hadde jeg aldri kunnet leve med.. hjerterom har vi nok av, og det får duge..:) det lille hjertet som slår så hardt og raskt kun pga meg og min kjære, de nydelige øynene, den trillende latteren, det hjertelige smilet om munn og øyne, de små hendene som strekker seg mot nettopp deg fordi de elsker deg så ufattelig høyt, det å bli kalt mamma, det å kunne være der for noen som så sårt trenger deg, det å være «verdens beste» for noen, noens helt og støttespiller gjennom et helt liv, det å vite at de alltid vil være der for og med deg, vite at du er elsket like høyt som en selv elsker sitt barn, det å høre og kjenne den raske og varme pusten, og det å få kjenne hvor høyt man faktisk elsker livet sitt...<3 Jeg kunne fortsatt i en evighet, men føler jeg må stoppe her så det ikke blir for langt.. ;) MEN ja, vi er nok ALT for flinke til å få frem alt det «fæle», og vi er nok generelt alt for flinke til å klage.. :) å være mamma er verdens BESTE og VANSKELIGSTE «jobb»! Og jeg E-L-S-K-E-R den!!!<3 <3 <3

Ååå, så trist at det finnes så mye negativt, om noe SÅ FANTASTISK!!! De andre over her skriver mye om det som er helt sant! Du kommer ALDRI til å angre på å få et barn, det er det største i livet... Ja, det har sine "plager", og ja, det har sine utfordringer, og JA, det forandrer livet ditt. Men til noe positivt!!! Og av alle de 10 negative tingene du nevner, skjer kanskje en av dem deg, eller 3, eller ingen. (Bortsett fra litt lite søvn, men det takler man da! :-) ). Og de tingene tar du når de kommer, dere er to til å leve dem gjennom, og de blir som regel ikke så ille som det du hadde tenkt på forhånd uansett. Og det med økonomi.... Der kan du tenke: det tar nå 8 mnd til før babyen kommer. Det du trenger når babyen er nyfødt av klær og utstyr, kan du faktisk finne brukt og til en billig penge. Og det brukte til nyfødte ser ubrukt ut for det meste, tro meg! Slik er det hele det første året! Deretter blir det litt og litt mer, men tenk, det er nesten 2 år til utgiftene øker noe! Og da er dere i en helt annen situasjon!!! Jeg så for meg hvor dyrt det skulle bli, men ble overrasket til det positive :-) Og når du en natt akkurat har ammet og bysset i søvn din lille skatt, og du står og beundrer de myke trekkene, de rosa kinnene, pusten som går så stille, da VET du hva kjærlighet vil si..... Et råd er nok å ikke lese om de negative tingene, ta dem som de kommer. Forbered deg realistisk, les om hva som venter på en nøktern måte, vit at forskjellige scenarioer kan skje -så du ikke får helt sjokk, men FOKUSER på det positive!! Lykke til, du har noe fantastisk i vente! (Og det sier ikke ei som hadde en rosenrød graviditet og fødsel, tro meg, men det er ikke det du kjenner på når du har lille hos deg! ) Klem til deg, og fokuser på det positive sammen med kjæresten også du :-)

Signerer alle sammen her! Det finnes ikke noe bedre i hele verden enn å være en mamma♡♡

Signerer det de sier her. Det finnes tøffe sider av det å få baby, helt klart. Men det overskygges lett av den gleden av å bli mamma <3 det er utrolig hvor mye glede en så liten skapning kan spre!!

Da jeg gikk gravid sist gang så gledet jeg meg veldig, og kjente på det at jeg var så glad i det lille nurket! Helt til fødselen og jeg fikk lillemann oppå brystet.... Jeg hadde virkelig ikke peiling! Man er ikke i stand til å sette seg inn i den intense og altoppslukende kjærligheten - jeg visste ikke om jeg skulle grine eller løpe maraton! Og det blir bare bedre og bedre! Men det er ikke mulig å forklare, det må bare oppleves.... :Heartred:love7

Lykke til med avgjørelsen!

Jeg signerer alt over her. Å bli mamma og å være mamma er det beste som har hendt meg! Jeg ville ikke byttet det bort for noen ting!

Men jeg vil bare nevne at det å være gravid er også flott! Jeg er nå gravid med vårt 3. barn og jeg gleder meg! Jeg synes det er helt fantastisk å kjenne at det vokser en liten baby inni magen. Nå er det fortsatt vår lille hemmelighet, men etterhvert skal vi fortelle det til hele verden. Når babyen blir større vil jeg kunne kjenne når babyen snur på seg, sparker meg litt eller hikker. Det er også utrolig flott!

Vi har masse fint i vente! Jeg gleder meg til alt sammen!!

Takk for så mye flotte delinger.. Trenger VIRKELIG de positive sidene her :) Akkurat nå er verden ganske tøff, så jeg trenger noe fint å fokusere på!

:notworthy

Bare gled deg til å kjenne spark og se nurket på ul. Det er ubeskrivelig <3 jeg hadde en del plager sist svangerskap, men kose meg vanvittig mye med magen. Følte meg fin hele tia :-) og nå er vi gravide igjen tross en haug med utfordringer etter mini kom <3

Jeg kan jo fortelle litt fra forrige svangerskap, kanskje det kan oppmuntre.

Jeg ble uplanlagt gravid (les veldig uplanlagt) like etter jeg hadde begynt å studere sykepleie. Jeg hadde nettopp truffet min kjære og vi fant ut etter to uker at vi ventet barn. Jeg slet med å komme igang med skolen og måtte etterhvert gå ut i tidlig permisjon i desember. Da hadde jeg ikke bestått noe og hadde bare gått et par måneder. Endte opp med at jeg sto der i desember uten rett til støtte og uten direkte mulighet til å finne meg jobb. Så vi måtte klare oss med engangsstønad og min kjære måtte jobbe ekstravakter (jobbet til vanlig 15%) for å få endene til å møtes. Det ble på ingen måte rikdommer av det. På toppen av det hele bodde vi på et rom som knapt var 6 kvm og hadde bare en 80 cm bred seng. Vi delte også leiligheten vi bodde i med en annen leietaker, så du kan trygt si at forholdene ikke var ideelle.

Men ting ordnet seg etterhvert. Vi søkte støtteordninger der det var mulig, fikk hjelp fra familiene våres med tanke på klær og utstyr som stønaden ikke dekte. Kjøpte også mye brukt og arvet endel klær. Vi levde i sparemodus (men unnet oss ting innimellom) og vi klarte oss. Nå sitter jeg her med en gutt på 4 jeg ikke kunne vært foruten.

Back
Topp