Nyfødtinnlegg i bilstol

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Er det noen som har tatt det ut ennå? Hvilken bilstol har dere?

Vi har Maxi Cosi Pebble Plus og der står der at det skal tas ut når babyen er 60 cm. Jeg synes lille fremdeles sitter fint i det men siden hun er 62,5 cm så jeg prøvde uten. Jeg synes det ble altfor mye plass rundt henne og spesielt rundt hodet så jeg har ikke noe lyst til å ta det ut enda. Slik jeg forstod det kan det brukes opp til 65 cm dersom man hever bestefestene (over skuldrene) så jeg prøver det først, tror jeg. Det har dessverre en hel pute og ikke en separat til hodet sånn som mange har.

Lille er lang for vekt og alder i følge HS så det er mulig det er derfor det blir sånn. Hun er ikke så rund ellers og blir på ingen måte sittende ”utenfor” innlegget.
 
Finnes det innlegg i alle bilstoler? Her er jeg helt grønn... Vi har besafe izi go.
 
Har besafe izi go modular. Har flyttet skulderfestet flere hakk opp og tatt ut sideputene ved hodet og den ene puta under rompa.
Han vokser så fort. Rekker ikke å henge med i svingene jo. Må vel røska ut resten av nyfødtinnlegget snart å
 
Har besafe izi go modular. Har flyttet skulderfestet flere hakk opp og tatt ut sideputene ved hodet og den ene puta under rompa.
Han vokser så fort. Rekker ikke å henge med i svingene jo. Må vel røska ut resten av nyfødtinnlegget snart å
Jeg har og tatt skulderfestet opp, men bør putene ellers ta av?
 
(Sniker)

Du trenger ikke ta ut innlegget før det er trangt med.
Det er ikke mindre trygt med innlegget.
 
Supert. Jeg synes nemlig at hun sitter best med så da beholder jeg det litt til.
Samme her :happy:
Og jeg hadde ikke tenkt tanken engang. Annet enn at jeg har justert skulderstroppene.
 
Er det noen som har tatt det ut ennå? Hvilken bilstol har dere?

Vi har Maxi Cosi Pebble Plus og der står der at det skal tas ut når babyen er 60 cm. Jeg synes lille fremdeles sitter fint i det men siden hun er 62,5 cm så jeg prøvde uten. Jeg synes det ble altfor mye plass rundt henne og spesielt rundt hodet så jeg har ikke noe lyst til å ta det ut enda. Slik jeg forstod det kan det brukes opp til 65 cm dersom man hever bestefestene (over skuldrene) så jeg prøver det først, tror jeg. Det har dessverre en hel pute og ikke en separat til hodet sånn som mange har.

Lille er lang for vekt og alder i følge HS så det er mulig det er derfor det blir sånn. Hun er ikke så rund ellers og blir på ingen måte sittende ”utenfor” innlegget.
Vi har samme stol og tok det ut da han var ca 58cm. Da var det for trangt. Men vi har en bilsetepose som bygger ut litt da.
 
Vi har samme stol og tok det ut da han var ca 58cm. Da var det for trangt. Men vi har en bilsetepose som bygger ut litt da.

Det har vi også men jeg synes hun sitter fint i innlegget fremdeles og at hun ble sittende å ”slenge” uten.
 
Jeg følte han "stod" i setet sitt, så jeg tok det ut på søndag. Så ut som han satt mye bedre. :) Han er lang, vet ikke hvor lang da de ikke måler lengde her jeg bor. Har målt selv og han er over 60 cm hvertfall :) bruker klær i 68 og :p
 
Tok det ut for 1 uke siden :) Har en Maxi Cosi Cabriofix:) Har bilstolpose så følte det ble rimelig trangt med det innlegget oppi , og så er lille lang og virker som han sitter/ligger bedre nå:smug:
 
Jeg prøvde jo uten innlegget i går og brukte den med innlegget igjen i dag og jeg er veldig i tvil jeg altså. Hun sitter best med innlegget men selene går på en måte litt opp før de går over skuldrene og de skal jo egentlig gå ned. Og det til tross for at jeg har hevet de, så hun er nok for høy. Det er bare det at jeg synes særlig hodet ble så ustabilt uten, det ble for mye luft rundt. What to do?
 
Det er vel greit å ha det inntil ryggen blir sterkere? Vi har en stor baby men siden han er så svak i rygg enda vil jeg beholde støtten
 
Står anbefalt 0-4 mnd første måten med innlegget. (Måtte sette meg mer inn i stolen :hilarious:) så så lenge K sitter godt så gjør jeg ikke noe enda.
 
Jeg har besafe isigo moduler (eller hvordan det skrives :p). Har alltid følt at han sitter så trangt og ubehagelig i setet, angrer veldig på at eg kjøpte det. Nå har eg røska ut det som kan fjernes og synes han sitter mye bedre nå. Skal sies at eg har en stor gutt :p
 
Tror vi har samme bilstol. Vi tok ut nyfødtanlegget for en stund siden fordi han ble for stor. Enig i at det ble mye plass rundt hodet, så vi har lagt et tynt ullpledd/sjal rundt nakken. For da vi tok bort nakkestøtten ble det også en skarp borrelås igjen rett bak hodet hans.
 
Har BeSafe Modular, har tatt utav sidestøttene for en god stund siden. Burde vel sikkert ta utav puten også. (Har helt glemt den), men om ca 2 mnd må han over i større sete, dette er bare opp til 75cm så vidt jeg skjønte. Og viss han fortsetter i denne farten med å strekke seg så må vi snart bytte setet.
 
Back
Topp