Nyfødtfotografering

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Er det noen som har vært til nyfødtfotografering eller skal til det? Jeg vurderer det og har veldig lyst.. Men det er så utrolig dyrt mange steder!!

Har lest litt om å ta bilder selv og har en venninne som har gjort det, så lurer på om jeg bare skal gjøre det selv istedenfor?! er jo ikke helt nybegynner på å ta bilder :p

Har ikke født enda - men vi skal ha det hjemme :) Har jo speilrefleks kamera og vi er begge glad i å ta bilder, så vi prøver oss frem! Blir jo fint uansett :D

Har ikke født enda - men vi skal ha det hjemme :) Har jo speilrefleks kamera og vi er begge glad i å ta bilder, så vi prøver oss frem! Blir jo fint uansett :D
Er det jeg tenker også!! Har termin 3. September så har litt tid på å bestemme meg.. Men tror jeg klarer å ta brukbare bilder med speilreflekskameraet vi har!

Vi gjorde, men har ei bekjent som studerte fotografi på den tiden, så fikk det veldig billig ☺️

Hm... Det er ikke gratis, nei. Det koster det det koster fordi fotografen har det å fotografere som levebrød, altså jobben sin.... Prisen står i stil med den utdannelsen og erfaringen fotografen har, utstyr som hun har investert i, og tidsbruken til fotograferingen og ettervehandling av bildene. (Altså prissettingen er som for de fleste andre bransjer) Det koster en del kr å få tatt profesjonelle bilder. Om man ikke verdsetter et profesjonelt fotografi lar man bare være!

Vi gjorde det. Vet ikke om det var verdt det. Ble ikke superfornødy med bildene, selv om vi dro til en fotograf som alle skryter så mye av.
Og sp var det veldig slitsom like etter fødselen, det tok hele 3 timer på grunn av mye amming og bæsjing på diverse pledd og lammeskinn.

Og så ligner hun jo ikke på seg selv når hun er så liten, familien har ikke vært så opptatt av bildene siden hun egentlig ser ut som en hvilken som helt baby.
Ansiktstrekkene kommer jo mer fram etterhvert når de blir større.

Hm... Det er ikke gratis, nei. Det koster det det koster fordi fotografen har det å fotografere som levebrød, altså jobben sin.... Prisen står i stil med den utdannelsen og erfaringen fotografen har, utstyr som hun har investert i, og tidsbruken til fotograferingen og ettervehandling av bildene. (Altså prissettingen er som for de fleste andre bransjer) Det koster en del kr å få tatt profesjonelle bilder. Om man ikke verdsetter et profesjonelt fotografi lar man bare være!
Selvfølgelig.. Men det er så utrolig stor forskjell fra fotograf til fotograf.. Noen tar ett par tusen for kun å ta bildene, så må du kjøpe bildene for flere tusen etterpå.. Noen tar ett par tusen for hele greia.. Så det er vanskelig å vite hvem man skal ta! Er ikke alltid man får det man betaler for heller..

Selvfølgelig.. Men det er så utrolig stor forskjell fra fotograf til fotograf.. Noen tar ett par tusen for kun å ta bildene, så må du kjøpe bildene for flere tusen etterpå.. Noen tar ett par tusen for hele greia.. Så det er vanskelig å vite hvem man skal ta! Er ikke alltid man får det man betaler for heller..

Ja, vet at det varierer i pris, samt at prisene ikke inneholder det samme fra fotograf til fotograf (noen selger bare pakker hvor både fotografering og x antall bilder er inkludert, andre lar deg betale for kun fotograferingen først) øvrige prissforskjeller har som nevnt ofte med forskjeller i fotografens kostnader (beliggenhet/husleie, utdanning, erfaring, utstyr, osv)

Er også enig i at det ikke alltid er slik at man "får det man betaler for" heller, men ofte har det en sammenheng.

Det jeg tror er lurt å gjøre er å se på bildene den enkelte fotograf tar, og så velger du fotograf etter den du synes tar bilder etter din smak og etter ditt krav til kvalitetsnivå. Og eventuelt pris....

Jeg hadde litt lyst på bilder av ungene sammen. Men når jeg måtte bestille så lang tid i forveien og så hvor mange timer de beregnet + prisen fant jeg ut at det ikke blir aktuelt. Men vil gjerne få tatt bilde av ungene sammen men når minste er noen mnd istedenfor og har fått litt mer personlige trekk :)

I vår lille kommune har en fotograf tilbud hver 3 mnd på babyfotografering. Så da koster det rundt 500 kr plutselig med 10 bilder og album :D
Benytta meg hver gang og er utrolig glad i de bildene :)

Fotograferingen er vanligvis ikke så dyr, men å kjøpe bildene etterpå koster en formue hos fotografer med studio.

Vi tok det. Betalte 3000 for 12 bilder (da har vi alle rettigheter til bildene). Og det var så verdt det!!!! Hadde aldri i verden fått til bilder som er i nærheten (men det sier nok også litt om hvor flink jeg er ;) )
Men jeg tror at uansett hva du velger så vil du bli fornøyd :) hvis du er flink til å ta bilder selv, og flink til å hente inspirasjon, så hvorfor ikke?

Det koster med fagkunnskap altså, bruker med glede penger på fotograf :) :) mange av de babybildene jeg ser tatt av en mamma, pappa eller bekjent som kan trykke på et speilrefleks er triste greier. Det handler bl. a. om lys, positur, timing, utsnitt, etterbehandling ;)

Vi betalte 4000 kr for 150 bilder, fikk de på cd. Dyktig fotograf og nydelige bilder! Det kan høres dyrt ut, men tenk så mange fine bilder! Gleder meg til å få noen av de på veggen!

Vi betalte 4000 kr for 150 bilder, fikk de på cd. Dyktig fotograf og nydelige bilder! Det kan høres dyrt ut, men tenk så mange fine bilder! Gleder meg til å få noen av de på veggen!
Hvor gjorde dere det? Synes ikke det var veldig ille!! Regner med at det koster noe rundt der;)

Back
Topp