Nyfødt og avføring

Bkno3184192

Flørter med forumet
Hei!

Jenta mi er 1,5 uke i dag, og jeg er allerede bekymret for avføring.

Hun bæsjet bek dag 1 og 2, dag 3 var avføringen mer brun. Siden dag 3 har hun altså ikke bæsjet. Hun får for det meste morsmelk, men jeg gir henne kanskje 60 ml mme i tillegg. Melken min kom litt sent i gang, så vi måtte supplere litt.
Vi har prøvd å ha malt i melka uten effekt.

Helsesøster var her på onsdag, og veide henne før og etter måltid, og det så veldig fint ut. Hun har flere tunge tissebleier om dagen, så jeg vet hun får i seg mer enn nok mat. Hun går fint opp i vekt.
Helsesøster mente at jeg ikke skulle være bekymret, da baby heller ikke virket plaget.

Men jeg er nettopp det, bekymret. er det andre som har opplevd at nyfødte ikke har avføring? Det står overalt på nettet at nyfødte burde ha flere bæsjebleier pr dag…
 
Hvordan går det med dere?
Jeg har dessverre ikke erfaring å dele, da jeg venter mitt første barn nå, men er veldig interessert i erfaringer på temaet, til det blir min tur :Heartred
 
Hei:)
Dagen etter jeg skrev posten kom en stor bæsjebleie! Så har hun hatt en til etter det :) hun er tydeligvis en som ikke bæsjer så ofte :) takk som spørr :)
 
Vi hadde det på akkurat samme måten. Tok 6 døgn fra siste bæsj på sykehuset til første bæsj hjemme (også en kjempebæsj :p). Nå bæsjer han flere ganger om dagen og har gjort det siden (han er 3 mnd). Fikk inntrykk av at det var uvanlig, men ikke noe farlig så lenge de tisser og går opp i vekt :)
 
Back
Topp