Nyfødt-intensiv

Det må vel være Riksen som har størst kompetanse når det kommer til nyfødt intensiv. (?) Vi ble ihvertfall flyttet fra Drammen til Riksen for operasjon. Kom tilbake igjen til Drammen etter to og en halv uke,når de så at ting hadde stabilisert seg og han var klar til å bare vokse seg stor! (født i uke 29)
Jeg tenker at Riksen har størst kompetanse når det gjelder de aller minste, sykeste og svake, mens sånn som f.eks Drammen er veldig gode når det gjelder andre ting :)
Vet at Drammen ikke tar inn hvis man f.eks er bare 26/27 uker på vei og holder på å føde,da må man på Riksen.

ORIGINAL: Tucha

Det må vel være Riksen som har størst kompetanse når det kommer til nyfødt intensiv. (?) Vi ble ihvertfall flyttet fra Drammen til Riksen for operasjon. Kom tilbake igjen til Drammen etter to og en halv uke,når de så at ting hadde stabilisert seg og han var klar til å bare vokse seg stor! (født i uke 29)
Jeg tenker at Riksen har størst kompetanse når det gjelder de aller minste, sykeste og svake, mens sånn som f.eks Drammen er veldig gode når det gjelder andre ting :)
Vet at Drammen ikke tar inn hvis man f.eks er bare 26/27 uker på vei og holder på å føde,da må man på Riksen.

Ja, slik jeg ser det nå, er det flere nyfødt intensiver innen de fire helseforetakene, og så er det Riksen som er størst/har størst kompetanse, med St.Olav hakk i hel. I tillegg er det noen "hoved-intensiver" innen hvert foretak (slik som UNN blir for Troms og Finnmark).

ORIGINAL: LillianneLie

Trodde de fleste har dette. Haugesund sykehus har også nyfødt - avdeling og det er jo ikke akkurat et enormt sykehus[:)]

De mest ekstreme tilfellene blir sendt til Haukeland fra Haugesund.
Haugesund har feks ikke respiratorbehandling, og de tar ikke imot premature tidigere en uke 29.

Lillegutt ble fødd i haugesund, og sendt direkte med helikopter til haukeland. Han var for syk for haugesund.

ORIGINAL: Tucha

Tja... jeg blei sendt på Ullevål da det var fare for fødsel i uke 23. Det var aldri no snakk om noe annet... så tipper de har høy kunnskap på de svært små og syke også.

Telemark sykehus i Skien har..

Tusen takk!
Tror jeg nærmer meg en komplett liste.
Hele 18 sykehus har nyfødt-intensiv, og så er det noen som har litt større rekkevidde/kompetanse enn andre.

Men stemmer det at det er nyfødtintensiv både i Elverum og Lillehammer?

ORIGINAL: TonjeJenta

Tja... jeg blei sendt på Ullevål da det var fare for fødsel i uke 23. Det var aldri no snakk om noe annet... så tipper de har høy kunnskap på de svært små og syke også.

Bare at jeg var i uke 26.

ORIGINAL: Gollemor

Tusen takk!
Hele 18 sykehus har nyfødt-intensiv, og så er det noen som har litt større rekkevidde/kompetanse enn andre.

Ja, de har nyfødtintensiv både på Elverum og Lillehammer. Men de sender de aller sykeste barna til Oslo ganske raskt derfra, tror jeg. Den på Elverum er ikke stor i alle fall.

ORIGINAL: Hannaya

ORIGINAL: Gollemor

Tusen takk!

Ja, de har nyfødtintensiv både på Elverum og Lillehammer. Men de sender de aller sykeste barna til Oslo ganske raskt derfra, tror jeg. Den på Elverum er ikke stor i alle fall.

Takker[:)]

Kristiansand og Stavanger har også. Flekkefjord har ikke. Avhengig av bosted blir en sendt videre til sus eller kr.sand for videre undersøkelser.

ORIGINAL: Rimpro

Ålesund har en av de beste nyfødt-intensivene i Norge... har jeg hørt... [8D][:D][:D]

jeg har hørt det samme om Stavanger.. [8D]

Sykehuset i Elverum har, på Lillehammer, Ahus, St. Olavs, Haukeland osv. osv.. [:)] De med størst kompetanse er vel St. Olavs, Ullevål/Riksen, litt usikker på Ahus, Haukeland og andre universitetssykehus [:)][:D]
------
Det er sånn at veldig syke barn, som må ha respiratorbehandling og/eller hypotermibehandling eller veldig ustabile barn osv. blir sendt til de store sykehusene fordi det er der den største kompetansen i landet er samlet![:)]

St.Olavs har jo veldig bra kompetanse på sånt... [:D]

ORIGINAL: Rimpro

Ålesund har en av de beste nyfødt-intensivene i Norge... har jeg hørt... [8D][:D][:D]

Min var innlagt der i 5 uker.. Fantastiske mennesker som jobber der! Å nå får jo de snart nye lokaler også[:D]

Nyfødtintensiven på Haukeland har noen av verdens beste barneleger[:)] De har deltatt i flere internasjonale forskningsprosjekt og har "kurert" barn med sykdommer ingen har sett før omtrent[:)]

ORIGINAL: Lenore1983

Nyfødtintensiven på Haukeland har noen av verdens beste barneleger[:)] De har deltatt i flere internasjonale forskningsprosjekt og har "kurert" barn med sykdommer ingen har sett før omtrent[:)]

ORIGINAL: Solo super

Drammen har iallefall,har faktisk hørt at det er et av landets beste men om det stemmer vet jeg ikke.(hørte det av en lege faktisk)

Det stemmer ikke.
De sender videre til Rikshospitalet ved kristiske tilfeller..

Back
Topp