Nyfødde heim etter 48 timer!!!!

Jeg ville ikke vært der i mer enn 48 timer i allefall om alt er bra med mor og barn!
første gang dro jeg mer enn frivillig hjem andre dagen, og andre gangen dro jeg mer enn gjerne hjem 22 timer etter fødsel

ORIGINAL: Skreppa med leppa

ORIGINAL: darius

Er ikke jeg som skal føde. Men min samboer som er førstegangsfødende. Hun er i hvert fall bekymret. Håper uansett at alt går bra både med fødsel og amming, så vi kommer fortest mulig hjem... [;)]

Ehhh.. Du klager over at de kun får være der 2 døgn, så skriver du dette!!!

Litt selvmotsigende kanskje!!

Er vel kanskje det... Hysterisk pappa? Finnes visst det også... [:-] Sorry for frusterasjonen. [;)]

I Ålesund må nyfødde babyer og mødre heim etter 48 timer for å spare penger! SYKT!!!!

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/186488

Er det så gale da? Det er jo ikke rart i det hele tatt! Her i Bergen har det vært to liggedøgn lenge, og mange velger det også helt frivillig, fordi da Storken (Haukelands mykenhet) var åpen, var det bare to døgn liggetid, for å få familien hjem fort sånn at livet kunne starte.

jeg ville med glede reist hjem før de 48 timene har gått[:D][8D]

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Ja, jeg og.

Om jeg blir gravid en gang til, og ikke får føde hjemme (pga dusteregler om tidligere "komplikasjoner") så blir det ambulerende fødsel!

ORIGINAL: *Meya*

Ja, jeg og.

Om jeg blir gravid en gang til, og ikke får føde hjemme (pga dusteregler om tidligere "komplikasjoner") så blir det ambulerende fødsel!

Uff. Glad jeg ikke er kvinne og må gjennom fødsel. Er visst en smule nervøs jeg allerede...[8|]

ORIGINAL: Skreppa med leppa

ORIGINAL: *Meya*

Ja, jeg og.

Uff. Glad jeg ikke er kvinne og må gjennom fødsel. Er visst en smule nervøs jeg allerede...[8|]

Skal du være der under fødselen?? Bare lurer altså..
For hvis du skal det, så tror jeg kanskje du bør si i fra litt på forhånd hvilke følelser du sitter med..
Viktig at du er kald og rolig. Og at du er en støtte for jenta di!!!!

Går svangerskapskurs i nabokommunen nå. Så tror jeg får en del info og innblikk i hva en fødsel innebærer. Så skal nok bli sikrere på hva som kreves av meg. [:)] Skal nok vere klar til å vere sterk støtte innen fødselen. [;)]

Dem sender naturligvis ikke folk hjem om det er noe galt, men om alt er i orden så er det vel ikke grunn til å ligge å ta sengeplasser?

Darius, alt går nok bra, du trenger ikke bekymre deg[;)]

I Ålesund må nyfødde babyer og mødre heim etter 48 timer for å spare penger! SYKT!!!!

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/186488

Et sted  i sverige blir de sendt hjem etter 6 t..

ORIGINAL: larviksjenta

det måtte jeg på tønsberg med minstemann også.. er kjempe syk regel. men det gikk bra.
eneste er at jeg tror det går utover ammingen av mange barn.

jeg født også på tbg.. fødte onsdag 00.59 og reiste hjem fredagen.. sov ikke godt.. blodtrykket mitt gikk ikke ned før samboer kom å henta meg... følte at de ikke hadde tid til å gjøre noe som helst jeg.. de overså meg hele tiden.. jeg ble skikkelig nedfor på sykehuset.. var deilig å komme hjem ja.. [:D] men ser det med amminga.. jeg fikk ikke det til, men tar det ikke så tungt lenger...[8|]

Det er jo bare å ringe og be om en time da, du blir ikke nektet time her hvertfall om du ringer og sier at du trenger hjelp. 

ORIGINAL: Rebbie

ORIGINAL: HanneHM

Det er jo bare å ringe og be om en time da, du blir ikke nektet time her hvertfall om du ringer og sier at du trenger hjelp. 

Jeg ringte hver eneste dag i håp om at noen hadde avbestilt.. men nei.. han var 7 uker første gang jeg ammet ham! Og da ringte jeg til JM gikk gikk til kontroll hos i svangerskapet..

Huff, det var forferdelig synd for din del da, og babyen din.

Høh.. Det vet jeg ikke.. [:-]

Har hvertfall frivillig ammehjelp de fleste steder da.. [:)]

jeg var redd når jeg ble sendt hjem etter 2 døgn med sistemann nå....livredd for nok en gang å ikke få til amminga som ble ødelagt av for lite oppfølging selv om jeg lå i 3 døgn (snuppa ble dehydrert og jeg fikk ikke igang melka)

synes absolutt d skulle vært valgfritt hvor lenge man ville bli, gjerne opp i mot 5 døgn om ønskelig - og til alle dere som synes 2 dager er alt for lenge, D ER INGEN SOM KAN HOLDE DERE IGJEN!

Syns ikke det er så ille, om man føler seg klar for å dra hjem da vel og merke.. Syns jeg fikk mye mer ro hjemme til å få til ting en på sykehuset!
Da jeg fikk nr to dro jeg bare på sykehuset for å føde og dro hjem rett etterpå, passet meg utmerket!

Ser ikke helt problemet om alt har gått som det skal og bra med alle nei.

er ikke dette vanlig praksis da? [8|]

Så lenge alt er greit så ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg dro hjem etter 2 døgn fordi de hadde liten plass på sykehuset.

ORIGINAL: brownie*

jeg skulle gjerne reist hjem etter 2 dager, kjeda vettet av meg på sykehuset men måtte bli til dag 3 pga den prøven som skulle bli tatt av han. Bor 10 mil fra sykehuset så orket ikke reise hjem også inn igjen for det.

Back
Topp