Nye vs brukte klær

Jeg liker heller ikke at det er gutteklær og jenteklær, så jeg kjøper ikke noe særlig rosa. Synes heller ikke det er så fint, så det irriterer meg at det er så mye rosa og lyseblått i butikkene.
Et og annet plagg blir det jo, men det er mye i naturfarger. Synes det kunne vært litt mer babyklær i gult, turkis, lilla og grønt. Det finnes så mange fine farger, så skjønner ikke hvorfor det er så kjedelig utvalg til babyer. Virker som det er mer å velge på for litt større barn.

En annen ting som jeg synes er ganske spesielt når det gjelder forskjell på klær til baby/små barn er passformen, når datteren min var 2 år skulle jeg kjøpe bukse til henne på H&M, de fleste modellene i jenteavdelingen var "slimfit" :eek:
Gikk over i gutteavdelingen, der var det "normale" bukser som man faktisk kunne bevege seg i... når fikk små jenter mindre behov for å bevege seg fritt enn små gutter?! Kjente jeg ble rimelig provosert av det.
Etter det har jeg stort sett bare kjøpt "guttebukser" til henne, så slipper jeg for de rosa sløyfene i tillegg ;)

Virker som om klare sterke farger er helt "ut" til små babyer ja. Og som du sier, når de er eldre blir det mer farger, men da kjønnskodet med søte figurer og sløyfer og blomster på jenteklærne, og "tøffe" figurer på gutteklærne.. Urk.. Men, den som leter skal vel finne alternativer, håper jeg.. :)

Virker som om klare sterke farger er helt "ut" til små babyer ja. Og som du sier, når de er eldre blir det mer farger, men da kjønnskodet med søte figurer og sløyfer og blomster på jenteklærne, og "tøffe" figurer på gutteklærne.. Urk.. Men, den som leter skal vel finne alternativer, håper jeg.. :)
Synes Polarn O. Pyret har mye fine kjønnsnøytrale klær jeg. Men så er det ikke akkurat billig heller da.

Dere som etterlyser sterke farger til de minste barna; har dere sett på Lindex? :) Syns de har en del gult og grønt og sånn i alle fall, og ikke bare rosa og lyseblått som HM og Cubus har!

Back
Topp