Nye vs brukte klær

September16

Glad i forumet
kjøper dere alt nytt? eller kjøper dere brukte klær å?

jeg selv har nå kjøpt mye fint brukte klær for billig penge. er så fornøyd :-) har å mye nytt.

Kjøpte mykje brukt sist. Babykle er lite brukt og slitt, er som nye! :)

Denne gangen får eg låne av ei venninne som har ei datter på 1 år :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har bare kjøpt noen nye bodyer, og fått litt småtteri, ellers har jeg 5-6 poser med arvetøy. Veldig greit med venner med småbarn. :)

Sist gang fikk vi to søplesekker med arvetøy av en bekjent av min mor, men vi endte opp med å bruke lite av det, for mye av det var virkelig ikke pent! (Hvem arver bort flekkete og ødelagte klær liksom?!) I tillegg hadde vi kjøpt mye nytt, så det var morsommere å bruke det :) Denne gangen har jeg ikke tatt like av med shopping, så når jeg fikk tre kasser med jentetøy i str 56-74 av ei venninne ble jeg ganske happy. Og det er hele, fine og rene klær ;) Og så har ei annen venninne sagt at ho kommer med litt tøy også, pluss at jeg har jo handla litt selv. Så det blir en god blanding denne gangen :)

Med vesla kjøpte jeg ALT nytt, da jeg var den første i vennegjengen som fikk barn og ikke hatt noen baby i familien på 15 år :P Med denne babisen vet vi jo ikke kjønn, så jeg har luket ut alt kjønnsnøytralt etter vesla og vil eventuelt kjøpe noe nytt etter babisen kommer avhengig av kjønn! Skulle absolutt kunne tenke meg å arve pent brukt babytøy, men har ingen å arve fra! Dessuten er jeg ikke veldig glad i masse, farger, mønster, typ hello kitty osv. Så spørs om det er så mye jeg ville beholdt av arvetøy uansett! :P

Kjøpte 100plagg brukt for 100kr, har noe nøytralt etter dattera og kjøpt noen få plagg nytt.

Arver en del klær, samt har liggende en del anonymt guttetøy fra guttungen. Litt guttepysjer med bamser kan jo fint brukes om natta.Har kjøpt noen rosa bodyer, samt fått litt rosa. Nå ser jeg etter litt lillatøy. Kjøpte noe brukt sist og var veldig fornøyd.

Jeg har arvet det meste :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har funnet frem det lille som var av nøytrale klær fra guttene, og så har jeg litt fra når jeg selv var lita, ellers har vi kjøpt alt nytt. Har et tantebarn vi sikkert kunne arvet litt fra, men de har en annen stil på klærne enn jeg vil ha. Jeg vil ha kjoler og jentefarger etter to gutter :)

Her skal æ bruke alt etter gutten som e nøytralt, kjøpe nåkka brukt og resten på salg:) e så kort bruksperiode at æ ikke ser hensikten m å bruke altfor mye pænga på klær.

Her blir det stort sett arveklær etter storesøster. Vi kjøpte alt nytt til henne, så er mye som nesten ikke er brukt. Men siden storesøster er julibarn må vi nok kjøpe inn litt varmere klær denne gangen. Jeg fikk tak i en brukt reimadress med votter og sokker til 220,- så på yttertøy er det mye å spare :) ser helt nytt ut.

Har ikke arvet noen ting jeg, så har kjøpt en del nytt. Fikk også en del av mamma til jul. Kommer helt sikkert til å få mer av henne også, siden jeg er eneste barnet hennes. Er jo altid stas med første barnebarnet:)
Har kjøpt to bukser på fretex, ellers har jeg ikke kjøpt noe brukt. Tenker at jeg heller kommer til å kjøpe mer brukt når hun blir født, for da blir jeg mer sikker på hvor mye jeg trenger og hva slags størrelser jeg skal se etter.

Jeg skal gå gjennom dette i dag :) Fått av ei venninne som trodde de skulle ha jente, men ut kom en gutt! Noe brukt og noe ubrukt, så jeg er spent! Det er i alle fall jentetøy, i motsetning til noe av det vi har igjen etter Oliver ;)

Vedlegg

• 1389261314077.jpg
    1389261314077.jpg
    59,4 KB · Visninger: 28
Jeg skal gå gjennom dette i dag :) Fått av ei venninne som trodde de skulle ha jente, men ut kom en gutt! Noe brukt og noe ubrukt, så jeg er spent! Det er i alle fall jentetøy, i motsetning til noe av det vi har igjen etter Oliver ;)
var dem på ultralyd å fikk vite kjønne kun en gang? eller? huff nervøs for at det skal skje meg

var dem på ultralyd å fikk vite kjønne kun en gang? eller? huff nervøs for at det skal skje meg
De var faktisk på tre! På tidlig UL fikk de vite at det nok var ei jente, på OUL fikk de vite at de hadde fått riktig beskjed på tidlig UL, og på nummer tre var det ekstremt tydelig på bildene at dette IKKE var ei jente :b Jeg er litt "redd" for det selv, nettopp fordi det ikke var så veldig tydelig på bildene.. Vi finner ut av det i Mars! :)

Sist kjøpte vi for det meste nytt, da vi ikke har noen å arve av. Nå arver lillebror av storesøsteren. Jeg er vel litt sær, men synes det er irriterende med fargekoding av spebarn, så kjøpte nesten bare nøytralt babytøy i gult, grønt, blått og naturfarger sist, gjenbruksvennlig :)

Så enig med danmark - jeg er lut lei fargekoding fra første sekund av livet. :-(
Har ellers arvet en haug fra niesene, og har luket vekk skjørt, kjoler og det aller mest rosa, men kommer til å bruke det av f.eks lyserosa ullbodyer av god kvalitet på lillegutt jeg, det er da bare en farge, og gjerne under anna tøy uansett. (Babyrosa og babylyseblå er farger jeg ikke egentlig synes er så fine uansett hvem som har dem på, men kaster ikke noe i god kvalitet bare pga en farge). :-)

Back
Topp