Nye retningslinjer for blodprøver?

Tror retningslinjene egentlig sier etter uke 12 (altså 12+0), men enkelte leger tar det tidligere..
Jeg kan ikke ta før uke 12 da jeg er rhesus negativ (O-), så de må sjekke for antistoffer. Må derfor også ta nye prøver i uke 26 (om jeg ikke husker feil)..

Stemmer nok det, ja:) Jeg er også rhesus negativ. Her ville ikke legen ta blodprøver før etter uke 14 (fikk time da jeg er nærmere 16 uker), men ser at det ikke er noen retningslinjer som tilsier det. Uke 12, som du skriver, stemmer:)

Tror retningslinjene egentlig sier etter uke 12 (altså 12+0), men enkelte leger tar det tidligere..
Jeg kan ikke ta før uke 12 da jeg er rhesus negativ (O-), så de må sjekke for antistoffer. Må derfor også ta nye prøver i uke 26 (om jeg ikke husker feil)..
Jeg er også rhesus negativ. Fikk beskjed om at jeg må ta i uke 26 og 32 (tror jeg det var). Var visst noe nytt hvor man kun trengte å ta en prøve, men sykehuset her har ikke begynt med det enda..(?)

Tok mine i uke 5, har sjekket blodprosent en gang etter dette pga lavt blodtrykk.

Hos min lege blir de tatt etter 12+0, så jeg har første time 12+2:)
Merkelig at det skal være så forskjell..

Back
Topp