nye regler?

stineliten

Glad i forumet
noen som har hørt noe om nye regler ang sykemelding? at man ikke får sykepenger etter 8 uker sammenhengende sykemelding på 100%? noen som vet?
fikk høre noe om det idag, syns det er veldig rart legen ikke har nevnt det, for i såfall er jeg in deep shit....[&o]

Det er i tilfelle det teiteste jeg har hørt!!! Er man syk så er man faktisk syk, men det har man ikke lov til her i landet....

Nei det har jeg ikke hørt. Men jeg husker at da jeg hadde gått sykmeldt 100% i 8 uker, fikk jeg brev av trygdekontoret om at jeg måtte ha et møte med arbeidsgiver så vi kunne prøve å legge ting til rette på jobben.
Men siden jeg var kvalm og bare kastet opp, så var det ikke så mye jobben kunne gjøre for meg liksom.
Så da sa vel arbeidsgiver fra til trygdekontoret at vi hadde hatt møte, og noe mere hørte jeg ikke om den saken..

nei det er jo helt tragisk..... forventer de at jeg (som nesten ikke kan gå i perioder av døgnet) skal tilbake i jobb med 43 barn fra 1-4år på en avd?? hva tror de jobben går ut på?? sitte i en stressless og drikke kaffe? blir så irritert assa[:@] det kan jo bare ikke stemme...[&o]

ORIGINAL: fruluna

Nei det har jeg ikke hørt. Men jeg husker at da jeg hadde gått sykmeldt 100% i 8 uker, fikk jeg brev av trygdekontoret om at jeg måtte ha et møte med arbeidsgiver så vi kunne prøve å legge ting til rette på jobben.
Men siden jeg var kvalm og bare kastet opp, så var det ikke så mye jobben kunne gjøre for meg liksom.
Så da sa vel arbeidsgiver fra til trygdekontoret at vi hadde hatt møte, og noe mere hørte jeg ikke om den saken..

håper det samme skjer her da... litt ille om man ikke skal få lønn liksom...

Nei vet du det tror jeg må være en slags misforståelse altså. Ring på trygdekontoret i morgen å hør da vel.
Jeg kan ikke fatte og begripe det hvis det har blitt sånn. Tviler iallefall sterkt på det!

Går nok i orden skal du se [:)]

ORIGINAL: monicola

IA heter det ... inkluderende arbeidsliv ...
etter 8 uker med 100% sykemelding er ditt arbeidssted pliktig til å rapportere inn til trygdekontoret om de har gjort det som skal til for at evt. kunne ha gjort en annen jobb, slik at sykemelding ikke trengtes. Eks. brekt arm, kan ikke sitte foran PC, men kan eksempelvis ta imot telefoner... den slags ... derfor du også får et slikt brev.

Selvfølgelig er du sykemeldt, og du ikke kan jobbe i det hele tatt, så får du selvfølgelig fortsette å være sykemeldt.
Grunnen til at denne regelen kom er fordi mange var langtidssukmeldte, men kunne i prinsippet arbeide, men med andre oppgaver enn til vanlig.
Synes personlig at den nye loven er bra jeg.

Så ta en prat med legen din og evt. firmaet du arbeider, samt ta en telefon til trygdekontoret.

Da jeg gikk gravid, ble jeg sykemeldt, og fikk et slikt brev i posten. Ringte de da opp og forklarte situasjonen. Og siden hørte jeg ikke noe mer fra de .... eller jo ... skrev under på et papir som firmaet jeg arbeider i fikk fra trygdekontoeret ...

Håper dette ga noen svar [:)]

tusen takk, nå ble jeg litt betrygget her... fikk helt angst her jeg satt jeg[:o]

Hei...

Jeg har vært sykmeldt lenge og fikk et sånt brev i postkassa, jeg ringte trygdekontoret for å forhøre meg litt om det og da hadde legen min allerede sent inn at jeg ikke kunne gå tilbake på jobb så jeg slapp å tenke mer på det. Kan jo hende at legen din har gjort det samme så ring til trygdekontoret og spør dem.

Back
Topp