Nye regler på sykmelding?

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Flere har sagt til meg må at det er veldig dumt at jeg er sykemeldt, for nå har det kommet nye regler for gravide som blir sykemeldt. Og at man da mister mase penger. Noen som har hørt om dette?

What? Ikke noe jeg har hørt om.. og jeg har vært sykemeldt i 6 uker, og er sykemeldt de neste 3,5 ukene...

Aner ikke altså. Bare flere som har sagt at det er nye regler i forhold til dette. Kjipt å måtte lide når man faktisk er for dårlig til å jobbe. Men håper noen her jobber på NAV og vet sånt :p

Dersom det er nye regler om dette så burde det stå på NAV sine nettsider og der står det ingenting om det etter hva jeg har funnet. er selv 100% sykemeldt nå og regner med å komme tilbake til jobb i 50%, men tviler på at det blir noe mer enn det i løpet av svangerskapet.

Mener det er noen nye regler for de som er selvstendig næringsdrivende. Er du det?

Er ingen nye regler som rammer de som er syke! Jobbet på nav i sommer, så kjenner ikke til disse reglene.....

Trokke det er noe endringer annet enn at de sykemeldte skal få bedre oppfølging på jobb/tilrettelegging. Men jeg tror ikke det har så mye å si for oss gravide med plager. Det er jo uansett ikke kronisk, men en midlertidig tilstand for oss. Det er begrenset hva arbeidsplassen kan gjøre for noen av oss... Men noen kan søke om svangerskapspenger istedet for å gå på sykemelding. Men da må man søke og ha en god grunn som hvis det er farlig for fosteret der du jobber..kjemikalier osv!

Back
Topp