Nye "regler" fra FHI angående sykedager...

Grete71

Forumet er livet
Leste at FHI nå har kommet med nye retningslinjer angående sykedager ved SI... Barn skal holdes hjemme fra barnehage/skole i 7 dager, som før, mens voksne kan ta opp igjen arbeidet to dager etter symptomfrihet FORDI DET NÅ ER SÅ MANGE SOM ER VAKSINERT...

Hva synes dere?

Tja, når så mange er vaksinert så vil jo naturligvis smittefrekvensen gå ned.

Huff da, og jeg som har holdt alle mine medarbeidere hjemme i en uke og var hjemme en uke selv også, selv om jeg var feber fri tidlig i den uka!

Det må jo være flott. regner med de fleste synes det er godt å komme tilbake på jobb når man er frisk[:)]
Så lenge de fleste er vaksinert, er det jo heller ingen stor fare for smitte heller[:)]

Njah, 1 million vaksinert er jo ikke de fleste, synes jeg... [;)] Men hvis da også nesten 1 mill. har hatt SI og er immune, så er det jo halvparten, nesten.

Synes det er litt rart jeg, siden man vel ikke akkurat har blitt mindre smittsom (de 7 dagene) de siste månedene, i forhold til før. [:)]

Men for all del, er jo bra at man kan gå på jobb så lenge man føler seg frisk til det.

Men nå er kanskje ikke du akkurat utelukkende positiv til noe av det FHI gjør heller sier da[:)]

Men 2 dager etter symtomfrihet blir jo fort 7 dager, hvis man blir syk, varer det jo som ofte noen dager, så skal man vente 2 dager etter man er symtomfri. 7 dagers-regelen gjør jo at noen kommer på jobb etter 7 dager, mens de fortsatt har hoste eller lignende..
Den nye regelen betyr jo ikke nødvendigvis at folk blir hjemme mindre enn 7 dager.

ORIGINAL: Chelsea.

Men nå er kanskje ikke du akkurat utelukkende positiv til noe av det FHI gjør heller sier da[:)]

Men 2 dager etter symtomfrihet blir jo fort 7 dager, hvis man blir syk, varer det jo som ofte noen dager, så skal man vente 2 dager etter man er symtomfri. 7 dagers-regelen gjør jo at noen kommer på jobb etter 7 dager, mens de fortsatt har hoste eller lignende..
Den nye regelen betyr jo ikke nødvendigvis at folk blir hjemme mindre enn 7 dager.

Jeg spurte hva andre synes, jeg var ikke på jakt etter hva andre mener om min instilling til FHI....[8|] Du burde holde deg for god til å komme med slike kommentarer.

Les hva jeg skrev nedenfor da [:)]

Du er jo negativ til stort sett alt FHI sier å gjør, å du lager jo mye linker og skriver jo veldig mye om det, så da må du nesten regne med det. Men du kommenterer ikke det jeg skriver om saken...???

Back
Topp